1396-03-21 09:05
4843
0
40109
گلایه ساکنین مسکن مهر ازدارتپه آزادشهر:

ساختمان های مسکن مهر آزادشهر سر تا پا ایراد هستند/ با یک زلزله ضعیف قسمتی از دیوار ساختمان فرو ریخته است

مدیر آپارتمان مسکن مهر ازدارتپه آزادشهر گفت: با وجود اینکه دو سه سال بیشتر از تحویل این ساختمانها نمی گذرد، دیوارهای این ساختمانها ترک خورده است و با یک زلزله ضعیف قسمتی از دیوار ساختمان ما فرو ریخته است. در اکثر ساختمانها، حمام و دستشویی ها خوب بند کشی نشده اند و رطوبت سقف حمام و دستشویی همسایه پایینی را خراب کرده است.

به گزارش گلستان ما به نقل از تیترآزاد، طرح مسکن مهر برای حمایت و خانه دار شدن اقشار کم درآمد جامعه مطرح شد و قرار بود تا زمین ساختمانها اجاره ای باشد و روی قیمت ساختمان محاسبه نشود و این طرح با هزینه ای اندک هموطنان ما را صاحب مسکن کند. این طرح که با نیتی مقدس و نوع دوستانه اجرا شد به دلیل عدم نظارت دقیق بر پیمانکاران، دور بودن شهرک های مسکن مهر از شهرها و امکانات شهری، ناقص ماندن طرح به دلیل تغییر دولت و التزام نداشتن دولت یازدهم به تکمیل این طرح و بسنده کردن به ساخت ساختمان های مسکونی و... بیشتر به مسکن بی مهری برای هموطنان ما تبدیل شده است.

آقای صادقلو از مالکان و ساکنان مسکن مهر ازدارتپه آزادشهر و یکی از مدیران بلوک های این مسکن مهر در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: اوضاع مسکن مهر آزادشهر افتضاح است، پیمانکار از همه جای این ساختمان زده است. انگار نظارتی وجود نداشته است و اگر ناظری بوده، به امضاء برگه ها بسنده می کرده است و بازدیدی از روند ساخت نداشته است.

صادقلو ادامه داد: برای رفع این مشکلات و اعتراض به شرایط موجود، به هر کجا که می رویم ما را به دیگری پاس می دهند، به مسکن و شهرسازی می رویم، می گویند بروید پیش پیمانکار، به نزد پیمانکار می رویم می گوید به من ربطی ندارد ساختمان ناظر داشته است، پیش فرماندار می رویم می گوید بروید پیش بخشدار و خلاصه ما شده ایم توپ فوتبال و نمی دانیم باید با چه کسی برای مشکل خود صحبت کنیم.

این ساکن مسکن مهر ازادشهر افزود: اگر این خانه ها را رایگان در اختیار ما می گذاشتند ما پیگیر رفع مشکلات توسط مسئولین نمی شدیم، اما ما برای این ساختمان ها پول داده ایم و مسئولین باید نسبت به تعهداتشان و قراردادی که با ما بسته اند پایبند باشند.

z3

مالک یکی از واحدهای مسکن مهر ازدارتپه آزادشهر در خصوص ایرادات ساختمان تصریح کرد: ساختمانها سر تا پا ایراد هستند. در ۱۰ بلوک ( هر بلوک از ۱۶ واحد تشکیل شده است) دستشویی ها رو و یا پشت به قبله ساخته شده اند و این ساختمانها اسلامی ساز نیستند. بطور مثال بلوکهای ۲۳، ۲۴، ۲۶، ۲۷ و.... .

این مدیر آپارتمان مسکن مهر ادامه داد: با وجود اینکه دو سه سال بیشتر از تحویل این ساختمانها نمی گذرد، دیوارهای این ساختمانها ترک خورده است و با یک زلزله ضعیف قسمتی از دیوار ساختمان ما فرو ریخته است. در اکثر ساختمانها، حمام و دستشویی ها خوب بند کشی نشده اند و رطوبت سقف حمام و دستشویی همسایه پایینی را خراب کرده است.

z2

z5

وی خاطرنشان کرد: قرار بود در هر واحد ۲ متر کابینت و در ضد سرقت نصب شود، در چند واحد نصب شد اما بیشتر واحدها کابینتی ندارند و برای آنها در معمولی به علاوه حفاظ آهنی نصب شده است. دلیل این قضیه را که سوال کردیم، گفتند دلار بوده ۷۰۰ تومان الان شده ۴۰۰۰ تومان، در جواب آنها باید بگویم، مالکان آن واحدهایی که با دلار ۷۰۰ تومانی ساخته شدند مبلغ یک میلیون تومان برای تحویل منازلشان پرداخت کرده اند و ما ۱۲ میلیون تومان، آیا این تفاوت پول برای تحویل خانه ها افزایش دلار را جبران نکرده است؟!

صادقلو ادامه داد: لوله های آب و فاضلاب این ساختمانها اکثرا نشتی دارند و سقف پارکینگها را خراب کرده اند. از داخل انباری ها لوله رد شده است و نشتی همین لوله ها فرش بنده را خیس کرده بود و من زمانی متوجه این قضیه شدم که فرشم بکلی پوسیده بود. لوله فاضلابی که از کف پارکینگ عبور می کند ضعیف است و ایمن سازی نشده است و با عبور ماشین ها شکسته است و ما مجبور به تعویض ان شده ایم.

z10

z8

z7

مالک واحدی از ساختمانهای مسکن مهر افزود: نمای ساختمانها مقاوم سازی نشده است و رطوبت به تمام واحدهایی که رو به باران است نفوذ کرده و کچ منازل آنها را خراب کرده است. کچ کاری منازل موج دار است و حتی از کچ مرده برای کچکاری استفاده شده است. قیر پشت بام ها باد کرده است و رطوبت به سقف واحدهای بالایی نفوذ کرده است.

این ساکن مسکن مهر آزادشهر اعلام کرد: دیوارهای ساختمانها عایق صوتی ندارند و صدای همسایه ها به راحتی شنیده می شود. هیچ کس امنیت صوتی ندارد و این موضوع همه ما را آزار می دهد. آسانسور ها استاندارد کافی را ندارند، ترمزها در موقع ایستادن به سختی کار می کند و اگر روز آسانسور سقوط کند نمی تواند کابین را نگه دارد. کابین آسانسورها همیشه در حال تکان است و اکثر اوقات آسانسورها خراب می شوند.

این مدیر آپارتمان مسکن مهر ادامه داد: لوله فاضلابها از بالای در ورودی ساختمان می گذرد و اکثر آنها نشتی دارد و با تعمیرات پی در پی درست نشده است، در هنگام استفاده از دستشویی نجاسات عبوری از لوله بر سر ساکنین می ریزد.رنگ ساختمانها زشت و زننده است. پلهای ورودی بلوکها ضعیف هستند و چند وقت پیش ماشین بنده به داخل جوب افتاد و جلو بندی آن آسیب دید.

z6

وی افزود: قرار بود فضای سبز را تکمیل کنند و تحویل ما دهند، اما خبری از تکمیل آنها نشد. در شهرک سطل زباله وجود ندارد و حیوانات کیسه های زباله را پاره می کنند و هم نمای اینجا را زشت می کنند و هم از لحاظ بهداشتی شهرک را با چالش روبرو می کنند. لوله ناودانی ها را در فاصله یک متری زمین رها کرده اند که این موضوع باعث خرده شدن ستونها می شود. البته ناودانی ها پی وی سی رو به آفتاب بعد از چند سال بطور حتم خواهد پوسید. یک مسجد کوچک در این شهرک به این عظیمی زده اند، آن هم در داخل ساختمان مسجد و در ورودی آن دستشویی تعبیه کرده اند که بوی آن مردم را آزار می دهد و زمانی که ما قصد ساخت دستشویی در بیرون ساختمان مسجد را داشتیم مانع ما شدند و گفتند نمای مسجد بهم می خورد.

صادقلو تاکید کرد: بتن کف محوطه غیر استاندارد است و با بارش دو سه برف خراب خواهد شد. بتن برخی از ستونها کرمو است و به مرور زمان خرده خواهد شد . در کل این آپارتمانها ایراد بسیار دارد، مسئولین بیایند و چاره ای برای مشکلات قابل حل بیندیشند.

z4

z9

z12

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.