1395-12-27 10:34
2155
0
36657
امام جمعه آزادشهر در جشن کوثر روستای سوسرای آزادشهر:

فرزندان خود را سرباز امام زمان تربیت کنید تا ظهور آقا نزدیکتر شود

امام جمعه آزادشهر گفت: شما خانم ها باید تلاش کنید که فرزندان خود را سرباز امام زمان تربیت کنید تا ظهور آقا نزدیکتر شود، زیرا وقتی امام زمان بیاید از کجا باید نیرو جمع کند که او را یاری کنند.

به گزارش گلستان ما به نقل از تیتر آزاد، مراسم جشن کوثر در روستای سوسرا از توابع شهرستان آزادشهر با حضور بانوان روستا و سخنرانی حجت الاسلام عین ا... شهابی امام جمعه آزادشهر برگزار شد. این مراسم با سرود خوانی، مداحی سرایی، پذیرایی، سخنرانی و اهدا جوایز همراه بود.

حجت الاسلام شهابی در سخنان خود در این مراسم ضمن معرفی مقام حضرت زهرا اظهار کرد: خداوند متعال زمانی دین اسلام را توسط پیامبر در سرزمین عربستان آورد که مردم در جهالت کامل بسر می بردند و برای زنان هیچ ارزش و جایگاهی متصور نبودند. یک مصداق از مصادیق جهالت آنها زنده به گور کردن دختران بود.

امام جمعه آزادشهر در خصوص دلیل زنده به گور کردن دختران بیان کرد: در گذشته در جنگی که بین ۲ قبیله اتفاق افتاده بود زنان قبیله شکست خورده را به اسارت برده و مورد آزار و اذیت قرار داده بودند و رئیس قبیله شکست خورده دستور داد تا اگر دختری در قبیله به دنیا آمد ان را زنده بگور کنند تا در صورت شکست احتمالی در جنگهای بعدی حیثیت قبیله از بین نرود.

وی ادامه داد: حال رسول ا... در چنین شرایطی می آید و از جایگاه والای زنان و مادران صحبت می کند و به زن عرج و قرب می دهد.

حجت الاسلام شهابی در خصوص تولد حضرت فاطمه زهرا سلام ا... عنوان کرد: زمانی که قرار شد خداوند حضرت زهرا را به پیامبر بدهد سوره کوثر را بر ایشان نازل کرد و فرمودند که ما به تو کوثر اعطا کردیم و دشمنان شما دم بریده خواهند بود. این یعنی که نسل پیامبر از حضرت زهرا باقی خواهد ماند و تعداد انها تکثر خواهد یافت و بسیار زیاد می شود. شما می بینید با وجود اینکه دشمنان اسلام بسیاری از سادات را به شهادت رساندند اما امروزه تعداد فرزندان حضرت زهرا چقدر زیاد شده است.

امام جمعه آزادشهر افزود: اگر در تاریخ مطالعه کنید آن کسانی که به پیامبر بخاطر پسر نداشتن ابتر می گفتند بعد از مدتی مقطوع النسل شدند و به تعبیر قرآن دم بریده شدند.

وی در ادامه در خصوص فلسفه لقب ام ابیهای حضرت زهرا گفت: پیامبر اکرم به حضرت زهرا ام ابیها می گفتند، یعنی ریشه پدر، شما می دانید که نسل پیامبر از حضرت زهرا است و همچنین ریشه امامت نیز از حضرت زهرا می باشد.

حجت الاسلام شهابی در باره جایگاه زن و حضرت زهرا خاطرنشان کردند: امام زمان بعد از ظهورش به شیوه حضرت زهرا رفتار خواهد کرد و خود امام عصر می فرمایند که مادرمان زهرا برای ما حجت است. همچنین می دانید که ۵۰ نفر از یاران خاص امام زمان را زنان تشکیل می دهند.

امام جمعه آزادشهر ادامه داد: شما خانم ها باید تلاش کنید که فرزندان خود را سرباز امام زمان تربیت کنید تا ظهور آقا نزدیکتر شود، زیرا وقتی امام زمان بیاید از کجا باید نیرو جمع کند که او را یاری کنند. همچنین به خودسازی بپردازید و راه حضرت زهرا را درپیش بگیرید که انشا ا... شما جزء آن ۵۰ یار خاص امام عصر شوید، یاران امام از همین انسانهای روی زمین انتخاب می شوند و چرا شما یکی از آنها نباشید.

وی در خصوص ازدواج و همسرداری تصریح کرد: حضرت زهرا (س) بهترین همسر برای امام علی بود و برای امام علی همواره یار و یاور بود. همانگونه که همه می دانند ازدواج آنها بسیار ساده برگزار شد. شما مادران هم سعی کنید راه این بانوی دو عالم را در پیش بگیرید و برای ازدواج فرزندانتان به طرف مقابل سخت نگیرید. همچنین ابندای زندگی فرزندانتان را با اجرای مراسمات لهو و لعب ، مشروب و اختلاط زن و مرد با گناه آغاز نکنید زیرا زندگی ای که با گناه آغاز شود سرانجامش خوش نخواهد بود.

حجت الاسلام شهابی در آخر با بیان واقعه ای گفت: روزی عالمی، شب به کاروانسرایی رسید و دید در آنجا بسته است، با خود گفت معمول است که با بردن نام مادر حضرت موسی کلیم ا... درها باز می شود، ما که حضرت زهرا را داریم چه غمی داریم و با گفتن یا زهرا در را کشید و در باز شد، بله عزیزان حضرت زهرا تمام درهای بسته زندگی شما را باز خواهد کرد پس به ایشان توسل کنید و از این بانویی که عالم بخاطر او آفریده شده الگو برداری کنید.

SDC12905

SDC12906

SDC12911

SDC12912

SDC12914

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.