1395-12-16 11:59
2030
0
36205
بررسی علل اوضاع بد اقتصادی در آستانه جشن نیکو کاری؛

نامه دردناک دختر ۱۴ ساله آزادشهری به یک روحانی

یکی از روحانیون مقیم در روستاهای توابع آزادشهر، نامه ای دست نوشته از یک نوجوان ۱۴ ساله ای را دریافت و برای ما ارسال کرد. متن این نامه حاکی از واقعیتی دارد که قلب خواننده ان را به درد می آورد.

به گزارش گلستان ما به نقل از تیترآزاد، یکی از روحانیون مقیم در روستاهای توابع آزادشهر، نامه ای دست نوشته از یک نوجوان ۱۴ ساله ای را دریافت و برای ما ارسال کرد. متن این نامه حاکی از واقعیتی دارد که قلب خواننده ان را به درد می آورد. 

photo 2017 03 04 15 34 26

البته اگر مردم سری به دفتر امام جمعه آزادشهر بزنند خواهند دید که تعداد زیادی از هموطنانشان در چه اوضاع بدی بسر می برند.

امام جمعه آزادشهر بارها از مردم شهرستان درخواست کرده است تا با اهدای کمکهای نقدی و غیر نقدی خود دست این عزیزان را بگیرند، اما با وجود کلاهبرداری اخیر واقع شده در شهر، وضعیت اقتصادی مردم شرایط مناسبی ندارد.

 در تحلیل اوضاع نامطلوب درآمد خانوارهای آزادشهری، به بررسی علل اوضاع بد اقتصادی مردم آزادشهر و راهکارهای رفع بیکاری می پردازیم.

شرستانهای شرق استان گلستان به دلیل بی توجهی مسئولین استانی و کشوری در محرومیت بسر می برند و در این بین شهرستان آزادشهر، جزء محروم ترین شهرستانهای شرق استان و حتی محرومترین شهرستانهای کشور است و اکثر مردم آن وضعیت مالی مناسبی ندارند.

در آزادشهر منابع طبیعی متنوع  وجود دارد و به علت دارا بودن زمینهای کشاورزی، مسئولین این شهرستان را جزء مناطق کشاورزی کشور به شمار می آورند. این مسئله باعث شده است که کارخانجات صنعتی در این شهر احداث نشود.

اکثر مردم در روستاهای این شهرستان کشاورز می باشند و شغل فصلی دارند و تعداد خیلی کمی نیز دامدار می باشند. مردم ساکن در شهرهای این شهرستان مغازه دار یا تعمیر کار هستند و به علت نبود تنوع شغلی و اشباع شدن مغازه داری درآمد چندانی ندارند و با وجود تحریم ها و اوضاع نابسامان بازار در کشور وضعیت این فروشندگان آزادشهری بدتر از قبل شده است.

در آزادشهر درصد بیکاری در بین جوانان، الخصوص جوانان تحصیل کرده از درصد بیکاری میانگین کشوری فراتر است. 

درطرحی که مسئولین برای حفظ منابع طبیعی داشتند مردم این شهر را تشویق به تاسیس دامداریهای صنعتی کردند اما به دلیل حمایت نکردن از دامداران و گران بودن قیمت علوفه اکثر این دامداری ها با ضرر و زیان مواجه شدند. 

این شهرستان به مانند اکثر شهرستانهای شمالی دارای مناطق زیبای گردشگری می باشد و سرمایه گذاری بر روی این موضوع می تواند برای بسیاری از مردم این شهرستان اشتغال ایجاد کند، اما متاسفانه مسئولین توجهی به این امر نداشته و ندارند.

احداث کارخانه های تبدیلی محصولات کشاورزی و دامداری نیز می تواند بر بهبود اوضاع کاری و در آمد مردم تاثیر بسزایی داشته باشد.

ایجاد مشاغل خانگی هدفمند با پیش بینی بازار فروش و نیاز کشور و صادرات نیز یکی دیگر از راه های بهبود اوضاع بیکاری در کشور و این شهرستان می باشد.  

ایجاد شرکت های دانش بنیان برای تولید محصولات خاص صنعتی در کل کشور می تواند جوانان تحصیل کرده بسیاری را صاحب شغل کرده و کشور را در راه توسعه و پیشرفت یاری نماید.

البته لازم به ذکر است، برای تحقق این امر ابتدا باید در دولت وزارتخانه ای مسئولیت نظارت و مدیریت بر تحقیقات هدفمند این شرکتها را بر عهده بگیرد و بنا به نیازهای کشور در کشاورزی، صنعت و صادرات، هر چند شرکت را مسئول تحقیقات بر موضوعی خاص قرار دهد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.