1395-12-06 19:34
1854
0
35725

جیب خالی کارگران معدن «تخت» مینودشت در آستانه سال نو / 4 ماه حقوق معوق

بی شک کار در معدن یکی از سخت ترین و خطرناک ترین مشاغل جهان است و می طلبد به دغدغه های شاغلان این بخش به طور ویژه رسیدگی کرد.

به گزارش گلستان ما به نقل از مینوخبر، در پی دریافت پیام ها و تماس هایی از کارگران معدن روستای «تخت» مبنی بر عدم دریافت حقوق شان از مهر ماه تاکنون مسئله را از رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان مینودشت جویا شدیم.

حمید ابراهیمی با تایید این خبر به خبرنگار ما گفت: جلساتی به منظور حل مشکل این کارگران داشته ایم که طبق وعده «ناطقی» معاون شرکت معادن البرز شرقی شاهرود قرار است حقوق 3 ماه این کارگران در هفته آینده پرداخت شود.

ابراهیمی خاطر نشان کرد: مسئولان شهرستان مینودشت هم پیگیر این موضوع هستند تا در آستانه عید کلیه معوقات کارگران معدن تخت پرداخت شود.

شرکت معادن زغال سنگ البرز شرقی از سه واحد مجزای استخراج بنام معدن «طرزه»، معدن «تخت» مینودشت و معدن «رامیان» تشکیل شده است. استخراجات این معادن فقط برای ذوب آهن کاربرد دارد و به مصرف ذوب آهن اصفهان می رسد.

گفتنی است؛ آذر ماه سال 93 در اعتراض به پرداخت نشدن دو ماه حقوق کارگران معدن زغال سنگ تخت دست از کار کشیدند.

اسفند ماه سال 94 نیز در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری کارگران این معدن دو روز تجمع مسالمت آمیز در مقابل دفتر نمایندگی این شرکت کردند و با وساطتت فرماندار مینودشت و پرداخت یک ماه از حقوق معوق شان به تجمع شان پایان دادند.

امید است با همت مسئولان کام کارگران زحمت کش این معدن در آستانه عید نوروز بیش از این تلخ نشود.

** عکس تیتر آرشیوی است

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.