1402-03-04 11:04
273
0
85078
با بی‌توجهی به قانون عفاف و حجاب؛

ضربه‌ای که قانون‌گریزان به کسب و کار زدند

مدیرکل صمت گلستان از عفاف و حجاب بعنوان خط قرمز نظام یاد کرد و گفت: همه روزه تعدادی از واحدها پلمپ می‌شوند و حتی برخی مجتمع‌ها در آستانه تعطیلی هستند.

به گزارش گلستان ما، درویشعلی حسن‌زاده امروز در نخستین جلسه کمیسیون‌های نظارت، اتحادیه‌ها و اتاق‌های اصناف استان گلستان که با حضور مدیرکل امور مالیاتی گلستان برگزار شد، اظهار کرد: عفاف و حجاب خط قرمز نظام شده و همه روزه تعدادی از واحدها پلمپ می‌شوند و حتی برخی از مجتمع‌ها در شرف تعطیلی قرار می‌گیرند و انتظار ما از اتاق‌های اصناف و اتحادیه‌های صنفی این است که این مسائل را جدی‌تر بگیرند.

وی با بیان این که ضوابط داخلی اتحادیه‌ها با توجه به شرایط روز باید به روزرسانی شود، افزود: فعال کردن کمیسیون‌های تخصصی اتحادیه‌ها، نظارت بر فعالیت مدیران اجرایی اتاق‌های اصناف و رسیدگی به بودجه اتحادیه‌ها که باید طوری تنظیم شود تا قابل اجرا باشد، از جمله توقعات ما از اتاق‌های اصناف شهرستان‌های استان است.

مدیرکل صمت گلستان گفت: مطابق قانون، اتاق‌های اصناف حداقل سالی یک بار مکلفند بر اتحادیه‌های صنفی تحت پوشش خود نظارت کنند.

وی افزود: اتحادیه‌هایی نظیر لوازم یدکی قطعات مصرف خودروها، لوازم یدکی، موبایل دخانیات، مقاطع فلزی، مصالح ساختمانی، سیمان، فولاد و میلگرد باید نسبت به درج و ثبت لیست موجودی و درج فاکتور فروش و ... در سامانه جامع تجارت اقدام کنند.

حسن‌زاده در خصوص نصب QR  کد توسط واحدهای صنفی گفت: لازم است بر روی درب ورودی واحدهای صنفی بر چسب دائمی QR  کد نصب شود که هدف آن نظارت دقیق بر صنوف و جلوگیری از تخلفات احتمالی این واحدها و رصد موضوعاتی نظیر عفاف و حجاب است.

وی با تاکید بر لزوم صرفه‌جویی واحدهای صنفی در مصرف برق، گفت: لازم است واحدهای صنفی نسبت به صرفه‌جویی در مصرف برق اقدام کنند.

حسن‌زاده با بیان این که دوگانه سوز کردن خبازی‌های استان را از سال 98 شروع کردیم، گفت : با هدف آمادگی مقابله با بحران‌های احتمالی ناشی از قطعی گاز لازم است اتاق‌های اصناف، نصب تجهیزات مربوط به دوگانه سوزی خبازی‌ها و راستی آزمایی آنها را بصورت جدی پیگیری کنند.

وی گفت: ساماندهی فاقدین پروانه کسب باعث می‌شود بی‌قانونی کمتر شود و واحدهای صنفی قانونمند و شناسنامه‌دار شوند، ساماندهی فاقدین پروانه کسب باعث می‎شود بی‌قانونی کمتر شود و واحدهای صنفی قانونمند و شناسنامه‌دار شوند و درآمد اتحادیه‌های صنفی هم بیشتر شود.

حسن‌زاده افزود: اگر فاقدین پروانه کسب را ساماندهی نکنیم، پروانه‌های کسب منقضی شده زیاد می‌شود و زیاد شدن منقضی شده‌ها هم موجبات افزایش بی‌قانونی در جامعه را فراهم می‌کند.

وی گفت: قانون نظام صنفی به ما وجاهت قانونی داده لذا برما تکلیف است که این قانون را اجرا و رعایت کنیم.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.