1402-01-29 15:03
509
0
84553
از آبان پارسال تاکنون؛

نفس 10 نفر در گلستان بازگردانده شد

مسئول مرکز نفس در گلستان با اجرای موفق طرح نفس گفت: بار راه‌اندازی این مرکز در گلستان تا کنون از ۱۰ سقط جنین جلوگیری شده است.

به گزارش گلستان ما، حسینعلی اسلانی با اشاره به اینکه آگاه‌سازی از مهمترین راهکاری کاهش سقط جنین به شمار می‌رود، اظهار کرد» با راه‌اندازی مرکز نفس در استان گلستان از آبان سال گذشته تا کنون از ۱۰ سقط جنین جلوگیری شده است.

وی افزود: مرکز نفس با هدف نجات فرزندان سقط از طریق شبکه‌سازی و ارتباط گیری، موارد را شناسایی می‌کند و پس از آن تیم نجات، کار انصراف را با مشاوره آغاز می‌کند.

اسلانی از مردم خواست برای بهره مندی از خدمات این مرکز با شماره ۰۹۱۰۸۰۸۴۴۵۱ تماس بگیرند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان با بیان اینکه مشاوره، حمایت‌های معیشتی، ارائه خدمات پزشکی و اطلاع‌رسانی از رویکردهای فعالیت این مرکز تخصصی مردمی است، گفت: هرم سنی جامعه به سمت پیری هدایت شده و این زنگ خطر جدی را نشان می‎دهد.

گلفیروزی توجه به مولفه فرزندآوری و افزایش جمعیت را یکی از دغدغه‌های مهم رهبر معظم انقلاب برشمرد و گفت: همه باید در کنار هم نسبت به بحران جمعیت پیری احساس وظیفه کنیم.

وی از محورهای فعالیت مرکز نفس را حمایت‌های همه جانبه در زمینه مشاوره مامایی، مذهبی، رواناسی، حقوقی برشمرد و ابراز کرد: این مرکز در زمینه بهداشتی، درمانی، معیشتی با حمایت نهادهای حمایتی، فرهنگی، خیرین فعالیت‌های را آغاز خواهد کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان بیان کرد: این مرکز با محوریت تیمی از نیروهای جهادی و دغدغه مند گروه علوم پزشکی با شعار کار همه جانبه ورود میدان شده است تا خانواده هایی که تصمیم به سقط جنین گرفتند برای فرزندآوری از طریق مشاوره متقاعد کنند.

انتهای پیام

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.