1400-09-07 09:54
742
0
77294

انتصاب رئيس سازمان قضايي گلستان به عنوان مسئول دفتر هماهنگي نيروهاي نظامي و انتظامي امر به معروف و نهي از منکر استان

با حکم نماينده ولي فقيه و رئيس ستاد امر به معروف و نهي از منکر گلستان، رئيس سازمان قضايي استان به عنوان مسئول دفتر هماهنگي نيروهاي نظامي و انتظامي امر به معروف و نهي از منکر استان منصوب شد.

به گزارش گلستان ما؛ غلام الواري در جلسه اعطاي اين حکم از سوي دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهي از منکر استان گفت: اهميت ترويج امر به معروف و نهي از منکر به جهت تاکيد آن در شرع مقدس اسلام از جنبه هاي مختلف فرهنگي، آموزشي و اجتماعی در نيروهاي مسلح حائز اهمیت است.

وي افزود: جايگاه نظارتي سازمان قضایی منجر به تحقق هرچه بهتر فریضه امر به معروف و نهي از منکر در نيروهاي مسلح خواهد شد.

اين مقام قضايي بيان داشت: براي ترويج اين سنت نبوي به جز فرماندهان نظامي از نمايندگي ولي فقيه و عقيدتي سياسي نيروهاي مسلح کمک خواهيم گرفت.

الواري با بيان اينکه قانون ما برگرفته از شرع است، تصريح کرد: يکي از ابعاد مهم امر به معروف و نهي از منکر با رعایت مراحل و مراتب شرعي آن پيشگيري از وقوع جرائم است.

رئيس سازمان قضايي استان گفت: امر به معروف و نهي از منکر در ترک فعل مجرمانه با تعیین حدود شرعی جنبه پیشگیرانه دارد.

اين مقام قضايي بيان داشت: اجرای این فریضه الهي محدود به مسئول یا فرد خاصی نیست و هر فرد مسلمان براساس تکلیف شرعی می تواند طبق قانون به آن عمل کند.

وی با بیان اینکه دراجرای امر به معروف و نهي از منکر ملاک قانون است، گفت: امر به معروف و نهی از منکر در قانون ناظر به رفتاری است که علنی بوده و بدون تجسس مشخص شود.

الواری تصریح کرد: در روش های اجرا، به جز موارد قانونی هیچ فردی نمی تواند متعرض به حیثیت، جان، مال، مسکن، شغل، حریم خصوصی و حقوق اشخاص گردد.

این مقام قضایی تاکید کرد: هیچ شخص یا گروهی نمی تواند تحت عنوان امر به معروف و نهی از منکر با گفتار و رفتار خود مرتکب فعل مجرمانه شود.

به گفته وی مرتکب طبق قانون مجازات اسلامی، مجازات خواهد شد.

الواری با بیان اینکه اشخاص حقیقی یا حقوقی حق ندارند در اجرای امر به معروف و نهی از منکر مانع ایجاد کنند، گفت: ایجاد هر گونه مانع و مزاحمت در اجرای این فریضه الهی به موجب قانون جرم شناخته شده است.

این مقام قضایی تاکید کرد: مجازات اشخاصی که نسبت به آمران به معروف و ناهیان از منکر مبادرت به اعمال مجرمانه نمایند، قابل تخفیف و یا تعلیق نیست.

وی اظهار داشت: با توجه به ظرافت امر به معروف و نهي از منکر، کنش ها و واکنش های احتمالی افراد باید مد نظر قرار گرفته شود.

** سازمان قضایی یک پشتوانه قوي برای حمايت از قانون اجراي امر به معروف و نهي از منکر در نيروهاي مسلح است

یاسر قزوهی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان نیز در این جلسه گفت: وظیفه ذاتی سازمان قضایی در رسیدگی به جرائم نظامی یکی از عوامل مهم در احیای این دستور الهی در اماکن نظامی است.

وی افزود: مسئولیت اجرای امر به معروف و نهي از منکر توسط سازمان قضایی یک پشتوانه قوي قانونی برای آمران به معروف و ناهی از منکر در نيروهاي مسلح است.

قزوهی تصریح کرد: هویت انقلابی و جایگاه مقدس سرباز در نظام اسلامی می طلبد، این فریضه الهي در آحاد نیروهای مسلح به صورت‌ خودجوش انجام شود.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان تاکید کرد: قطعا برنامه ریزی صحیح و آگاهسازی از قانون تک تک افراد را به سمت اجرای صحیح امر به معروف و نهي از منکر سوق خواهد داد.

انتهای پیام/

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.