1399-01-12 10:42
713
0
67993
رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان:

جمهوری اسلامی مدل کم نظیری از حکومت در جهان / مهمترین دستآورد جمهوری اسلامی قانون اساسی است/ مطالعه قانون اساسی نیاز امروز

رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان اظهار داشت: مطالعه دقیق دست آورد های نظام جمهوری اسلامی می تواند میزان پایبندی و عمل مسئولان به قانون اساسی را مشخص کرده و مردم را در جهت برداشتن گامهای بعدی استوارتر گرداند.

به گزارش گلستان ما ؛ سید علی طاهری رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان صبح امروز سه شنبه ۱۲ فروردین در گفت و گوی اختصاصی با پایگاه خبری تحلیلی گلستان ما در رابطه با روز جمهوری اسلامی اظهار کرد: جمهوری اسلامی مدل جدیدی از حکومت در عالم سیاست بود که حضرت امام خمینی (ره) آن را معرفی کردند و مردم با توجه به ارادتی که به ایشان داشتند و مطالعه قانون اساسی به در روز 12 فروردین ماه 1358 به جمهوری اسلامی آری گفتند.

طاهری با اشاره به اینکه در دنیا هیچ مدل مشابهی از چنین حکومتی موجود نبود ادامه داد: در جهان حکومتی که کلیه مسئولین به طور مستقیم و غیر مستقیم با رای مردم انتخاب شوند و براساس موازین اسلام حکومت اداره شود وجود نداشت، در این 40 سال در کارنامه مسئولان نقات ضعف و قدرت هردو به چشم می خورد اما در مجموع نقاط قوت این کارنامه بیشتر است و توفیقات بزرگی به عنایت الهی و با تلاش مسئولانی که اعتقاد راسخ به اسلام و مقدسات داشتند در این نظام مقدس حاصل شده است، این توفیقات در معرض دید جهانیان است و کسانی که منصفانه به عملکرد نظام جمهوری اسلامی می نگرند معترف به آن هستند.  

او ادامه داد: برای مثال در عربستان که خود را حکومتی اسلامی می داند نقش مردم تقریبا صفر است در حالی که نزدیکترین مدل حکومتی به موازین اسلام توسط نظام ما ارائه شده است و از نظر جمهوریت نیز ما جزء معدود کشورهایی هستیم که نقش مردم در انتخاب مسئولان تا این حد پررنگ است.

رئیس دانشگاه آزاد گلستان اضافه کرد: حتی در کشوری مثل آمریکا مشاهده می شود که از لحاظ مردم سالاری در سطح پایینتری قرار دارد چرا که مردم تنها از افراد دو حزب موجود می توانند نامزدی را انتخاب کنند و این سوال مطرح است که احزاب دموکرات و جمهوری خواه تا چه حد مردم آمریکا را پوشش میدهند؟ در حقیقت مردم ناچارند که به یکی از نامزدهای این دو حزب رای دهند اما در جمهوری اسلامی بدون تعلق به حزبی خاص و یا از هر حزبی امکان رسیدن به هر مسئولیتی وجود دارد.

طاهری اذعان کرد: متاسفانه مردم ما از قانون اساسی اطلاع زیادی ندارند، قانون اساسی کشور ما در شرایط بحرانی و تلاطم در کشور نتظیم شد و حتی ترکیب خبرگان قانون اساسی متعلق به گروه های مختلف و حتی کسانی که بعدا به منافقین ملحق شدند نیز بود، با اینحال قانونی تنظیم شد که هردو موضوع جمهوریت و اسلامیت را در خود به نحو مطلوبی جای داده است که آن را مهمترین دست آورد جمهوری اسلامی قرار داده است.

وی توصیه ای هم برای مردم داشت: اگر مردم در این قانون مطالعه داشته باشند می توانند میزان پایبندی مسئولان را به قانون اساسی مشاهده کنند و یا جایگاه و وظایف خود را برای پیشرفت کشور در این قانون بیابند.

طاهری در پایان تاکید کرد: مطالعه دقیق دست آورد های نظام جمهوری اسلامی که خلاصه ای از آن در بیانیه گام دوم انقلاب توسط حضرت آقا بیان شده است، می تواند یک نگاه بازتری را برای برداشتن قدم های محکمتر با تکیه بر این موفقیت ها به مردم ارائه بدهد.

الیا وطن پرست

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.