1399-04-24 12:49
980
0
69406
مدیر حوزه علمیه الزهرا (س) شهرستان های گالیکش و مینودشت:

حجاب عامل حفظ بنیاد خانواده و سلامت نسل آینده است/ ایجاد آرامش روان و امنیت روحی در جامعه با حجاب امکان پذیر است

میرعزیزی گفت: گرم بودن کانون خانواده و پر جاذبه بودن عامل استحکام و بالا بردن روحیه عمومی مردم و جامعه است.

به گزارش گلستان ما، خانم میرعزیزی مدیر حوزه علمیه الزهرا (س) شهرستان های گالیکش و مینودشت و عضو فعال و اثرگذار ارکان شجره طیبه صالحین حوزه مقاومت بسیج حضرت زینب(س) سپاه گالیکش در گفتگو با خبرنگار ما که به مناسبت هفته عفاف و حجاب انجام شد؛ حجاب را پرده و پوششی معنا کرد که سر تا پای زن را می پوشاند.

وی با اشاره به اینکه در قرآن کریم واژه حجاب تقریبا هفت بار تکرار شده و قرآن در این خصوص می فرماید: هر زینتی که مورد توجه و رغبت دیگران هست بر زنان واجب است که آن را بپوشانند؛ گفت: یکی از آثار حجاب ایجاد آرامش روان و امنیت روحی در جامعه است و مسلما امنیت و آرامش در ابعاد مختلف زندگی از حقوق مسلم همه انسانهاست و خالی بودن و فقدان حجاب عامل آزادی و بی بند و باری است که باعث می شود هیجان ها و التهاب های جنسی جامعه فزونی یابد و حرص و ولع را در امور جنسی در بین افراد افزایش دهد و همچنین حجاب و پوشش مناسب زنان زمینه آسیب پذیری مردان را نیز کم می کند.

مدیر حوزه علمیه خواهران گالیکش و مینودشت در ادامه، نگاه به زیبایی زن و چشم چرانی را نیز نوعی ناهنجاری برشمرد که باعث انحراف از مسیر حق و خروج از دایره کرامت انسانی و پوشش نامناسب زنان، موجب تحریک جنسی مردان می شود.

عضو فعال ارکان شجره طیبه صالحین سپاه گالیکش یکی دیگر از آثار حجاب را حفظ بنیاد خانواده و سلامت نسل آینده برشمرد و گفت: حجاب از دو جهت بر سلامت و پاکی اجتماعی موثر است؛ اول از لحاظ تاثیر در استحکام خانواده بعنوان پایه اجتماع و تاثیر در تربیت فرزندان صالح و دوم بخاطر پاک نگه داشتن محیط اجتماع.

مدیر حوزه علمیه الزهرا (س) شهرستان گالیکش و مینودشت گرم بودن کانون خانواده و پر جاذبه بودن را عامل استحکام و بالابردن روحیه عمومی مردم و جامعه دانست و تصریح کرد: کودکانی که در چنین خانواده ای با تربیت صحیح و تعادل روحی پرورش می یابند؛ وقتی وارد جامعه می شوند نه تنها باعث بزهکاری و جرم نمی شوند؛ بلکه منشاء سازندگی و ترقی و تعالی آن جامعه خواهند شد.

وی در پایان از دیگر آثار حجاب را افزایش نیروی کار فعال دانست و عنوان کرد: وجود زنان با حجاب در جامعه باعث می شود که فساد در جامعه کمتر شود که باعث طهارت قلب شده و علاوه برطهارت قلب و روح سلامت جسمی افراد هم در پی دارد و مانع نفوذ دشمن در فرهنگ جامعه می شود.

 تهیه و تنظیم: علی قنبرپور

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.