1399-02-21 12:20
1281
0
68575
فرماندار گالیکش:

اعمال محدودیت برای کشاورزان، باعث جولان دلالان می شود/ راه اندازی چهار مرکز خرید محصولات کشاورزی در گالیکش

فرماندار گالیکش با تاکید بر حمایت از کشاورزان بعنوان قشر مولد جامعه، افزود: اعمال شرایط سخت در پذیرش و خرید محصولات کشاورزی در مراکز خرید دولتی، منجر به هدایت کشاورزان به سمت دلالان و تاجران بخش آزاد و جولان دلالان می شود.

به گزارش گلستان ما، علی‌اصغر میرزایی صبح امروز در جلسه هماهنگی ستاد برداشت محصولات پائیزه این شهرستان در سال زراعی جاری که در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: امسال در چهار مرکز دولتی خرید محصولات پائیزه کلزا و گندم در ینقاق، اوغان گالیکش، سیلوی گالیکش و صادق‌آباد و همچنین مراکز خرید طلای سفید، آرد کوثر و آرد شریف وظیفه دریافت محصولات کشاورزی کشاورزان را در شهرستان گالیکش بر عهده دارند. 

فرماندار گالیکش با تاکید بر حمایت از کشاورزان بعنوان قشر مولد جامعه، افزود: اعمال شرایط سخت در پذیرش و خرید محصولات کشاورزی در مراکز خرید دولتی، منجر به هدایت کشاورزان به سمت دلالان و تاجران بخش آزاد می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت بروزرسانی و استانداردسازی دستگاه‌های توزین و باسکول در مراکز خرید محصولات کشاورزی گفت: ساماندهی و بهبود تجهیزات مرکز خرید از مطالبات مهم کشاورزان بوده از این‌رو ضرورت دارد دستگاه‌های متولی و ناظران، در این خصوص اقدامات شایسته و قابل‌قبولی در پیش گیرند.

میرزایی ادامه داد: بحث حمل‌ونقل محصولات کشاورزی از مسائل مهم در حوزه کشاورزی بوده و دغدغه اصلی کشاورزان است؛ لذا باید در خصوص کرایه حمل بار و قیمت‌های این بخش نظارت کافی و مداوم انجام گیرد.

وی با اشاره به وقوع آتش‌سوزی‌های احتمالی در مزارع کشاورزی، قبل و بعد از برداشت محصول تصریح کرد: حریق در مزارع از معضلات مهمی است که کشاورزان و زمین‌داران با آن مواجه هستند؛ لذا باید تیم‌های پایش و بازرسی در سطح شهرستان تشکیل شود تا از بروز آتش‌سوزی‌ها در مزارع جلوگیری و در صورت بروز حادثه، حریق در کانون اولیه مهار گردد.

علی‌اصغر میرزایی افزود: بخشداری‌ها، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها با تعامل و همکاری همه جانبه، از آمادگی ناوگان اطفاء حریق و خودروهای آتش‌نشانی خود اطمینان حاصل نموده و آماده مقابله با آتش‌سوزی‌های احتمالی باشند.

فرماندار گالیکش با بیان اینکه آموزش تاثیر بسزایی در کاهش آسیب‌ها و حوادث دارد؛ تأکید کرد: مسئولین و متولیان امر باید تمهیدات لازم را در جهت برگزاری جلسات آموزشی و توجیهی مشترک با کشاورزان و مردم در نظر گیرند تا اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی لازم در این زمینه صورت پذیرد.

وی از بین بردن مزارع آلوده را یکی از راهکارهای کنترل و جلوگیری از آفات محصولات کشاورزی برشمرد و خاطرنشان کرد: فرآیند پاکسازی آلودگی مزارع کشاورزی از طریق آتش‌زدن باید با نظارت کارشناسان و متخصصان کشاورزی و با همکاری دستگاه‌ها و کشاورزان و اخذ مجوز مربوطه اجرا شود.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.