1398-07-23 13:01
1499
0
65900
رشید خرمالی:

توسعه صنایع بخش کشاورزی بیکاری گلستان را رفع می کند

مدیر اتحادیه شرکتهای تعاونی روستایی شهرستان گنبدکاووس با اشاره به اینکه 80 درصد منطقه کشاورزی و زمین عامل تولید است ، گفت : با برنامه ریزی مناسب می توان از حجم بیکاری استان کم کرد منتهی باید صنایع تبدیلی را به استان بیاوریم .

به گزارش گلستان ما به نقل از نیلکوه؛ رشید خرمالی مدیر اتحادیه شرکتهای تعاونی روستایی شهرستان گنبدکاووس صبح امروز در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد: بیش از 80 درصد پتانسیل منطقه کشاورزی است و در این زمینه گلستان می تواند خیلی مانور دهد.

خرمالی افزود: گنبد کاووس و استان گلستان مهد تولید گندم ، مرغ ، دام ، گوشت قرمز ، کلزا، سویا و میوه جات است ولی هنوز نتوانسته ایم از خام فروشی به سمت استقرار صنایع تبدیلی در استان و ایجاد ارزش افزوده برویم.

وی با اشاره به اینکه 80 درصد منطقه کشاورزی و زمین عامل تولید است ، تصریح کرد : با برنامه ریزی مناسب می توان از حجم بیکاری استان کم کرد منتهی باید صنایع تبدیلی را به استان بیاوریم.

مدیر اتحادیه شرکتهای تعاونی روستایی شهرستان گنبدکاووس خاطرنشان کرد: کسی که خودش کشاورز زاده است و روی زمین کار کرده و درد کشاورز را می فهمد و اهل اندیشه و برنامه است قطعا می تواند به توسعه گلستان کمک کند.

خرمالی در ادامه گریزی هم به بحث مدیریت زد و افزود : وقتی که استان گلستان منطقه کشاورزی است بهتر است روی مباحث کشاورزی و انتخاب مدیری از جنس آن تمرکز کنیم و یا اینکه اگر منطقه ما گردشگری است باید اولویتهای استانی را به این سمت ببریم.

وی تاکید کرد : اینکه ما نتوانستیم در بحث صنعت پیشرفت کنیم و خیلی از کارخانه های ما خوابیده به این دلیل است که ما استان کشاورزی هستیم نه صنعتی لذا باید دنبال صنایعی باشیم که به حوزه کشاورزی ارتباط و برای مردم کاربردی اند .

خرمالی اضافه کرد : نمایندگان ما باید تفکر اقتصادی داشته باشند تا مشکلات معیشتی را حل کنند ، باید برنامه محور بوده و اولویتهای کاری را به لحظه تشخیص دهند ، آنها باید فناوری را بکار بگیرند تا بتوانند با نسل جدید ارتباط برقرار کرده و پاسخگوی نیازهای آنها باشند .

وی یادآور شد : شعارهای مقام معظم رهبری در سالهای اخیر در زمینه مسائل اقتصادی است و این نشان می دهد که ایشان نقاط ضعف کشور را بخوبی شناخته و این سخنان می تواند چراغ راه مسوولان کشور و استان باشد.

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.