1398-04-19 16:03
1014
0
64275
فرماندار گالیکش:

شوراها از دخالت در امور اجرایی شهرداری و دهیاری پرهیز کنند

فرماندار گالیکش گفت‌: شوراهای اسلامی شهر و روستا از دخالت در امور اجرایی شهرداری‌ها و دهیاری‌ها پرهیز کنند و تنها با نظارت صحیح بر عملکرد آن‌ها و مشاوره درست، آن‌ها را در اجرای دقیق قوانین و مصوبات یاری رسانند.

به گزارش گلستان ما به نقل از نیلکوه، حسین مایلی در همایش روز شهرداری و دهیاری در سالن اجتماعات شهید محمدباقر خسروی اظهار کرد: ازآنجاکه وسعت و گستردگی امور در شهرداری و دهیاری بیش‌ازحد انتظار است، لذا مسئولین، شوراها و مردم در برخورد با خدمات شهرداری‌ها و دهیاری‌ها انصاف داشته باشند و مغرضانه رفتار نکنند.

nilkooh3523 1

وی تأکید کرد: شوراهای اسلامی شهر و روستا از دخالت در امور اجرایی شهرداری‌ها و دهیاری‌ها پرهیز کنند و تنها با نظارت صحیح بر عملکرد آن‌ها و مشاوره درست، آن‌ها را در اجرای دقیق قوانین و مصوبات یاری رسانند.

مایلی بابیان این مطلب که داشتن یک جامعه سالم و پویا تنها درگرو وجود مدیران دانش‌محور و کاردان است، افزود: دهیاران به‌عنوان مدیران اجرایی و نمایندگان دولت در روستاها، نقش تعیین‌کننده‌ای در توسعه، آبادانی و پیشرفت زیرساخت‌های روستایی دارند و ازاین‌رو باید سطح معلومات خود را ارتقاء دهند.

فرماندار گالیکش تصریح کرد: مهم‌ترین اقدامی که می‌تواند سبب واکسینه کردن هرگونه اختلافات احتمالی بین شوراها و دهیاران شود، قانون آموزی و برگزاری کلاس‌های آموزشی برای شوراهای اسلامی و دهیاران است، لذا بخشداران موظف‌اند در این خصوص تلاش کنند.

وی با اشاره به اینکه ساخت‌وسازهای غیرمجاز در شهرها و روستاها خط قرمز دولت است، گفت: شهرداران و دهیاران باید با حساسیت تمام و به‌دوراز هرگونه مماشات و سازش، از اجرای ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حوزه استحفاظی خود ممانعت نموده و در صورت مشاهده طبق قانون رفتار کنند.

مایلی برگزاری میزهای خدمت در روستاها را نیز یکی از اقدامات ارزشمند دولت در راستای توجه و تکریم روستائیان برشمرد و خاطرنشان کرد: در شهرستان گالیکش نیز طبق هماهنگی‌های به‌عمل‌آمده با بخشداران، مدیران و مسئولان ادارات و دستگاه‌های اجرایی به‌صورت ماهانه و برنامه‌ریزی‌شده دریکی از روستاهای شهرستان حضور خواهند یافت تا مردم بتوانند از نزدیک مشکلات و مطالبات خود را مطرح نمایند.

فرماندار گالیکش با اشاره به حادثه سیل اخیر در سطح استان و شهرستان گفت: تلاش دهیاران، شهرداران و شوراهای اسلامی در کنار سایر مدیران شهرستانی قابل‌تقدیر بود و جا دارد از زحمات شبانه‌روزی همه عزیزانی که در آن برهه حساس پای‌کار بودند، صمیمانه تشکر و قدردانی نمایم.

وی با اشاره به خسارات ناشی از سیل اخیر گفت: در سطح شهرستان گالیکش تاکنون تعداد 534 پرونده به ارزش بیش از 5 میلیارد ریال تعیین تکلیف شده و در آینده‌ای نزدیک به کشاورزان خسارت‌دیده پرداخت خواهد شد.

فرماندار گالیکش ادامه داد: دهیاران در حفظ و نگهداری وسایل، تجهیزات و ماشین‌آلاتی که در اختیارشان قرارگرفته است، دقیق و کوشا بوده و با مدیریت دقیق منابع به فکر درآمدزایی و خدمت‌رسانی به مردم باشند.

مایلی با اشاره به فعالیت و راه‌اندازی بیش از ۳۵ اقامتگاه بومگردی در سطح شهرستان گالیکش گفت: راه‌اندازی و فعالیت مراکز گردشگری سنتی و اقامتگاه‌های بومگردی در روستاها ظرفیت بسیار خوبی است که رونق اقتصادی و اشتغال را در سطح روستاها در پی داشته و امیدواریم این روند به همین شکل در شهرستان ادامه داشته باشد.

وی در پایان مدیریت پسماند و زباله را یکی از مطالبات مهم شهرستان عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: شهرداران و دهیاران نسبت به اشاعه فرهنگ حفظ محیط‌زیست مصمم باشند و در جهت اجرای طرح تفکیک زباله از مبدأ در سطح شهرها و روستاهای شهرستان گام بردارند.

گفتنی است در این همایش از خانواده‌های دو دهیار فقید شهرستان به نام‌های مرحوم جلال‌الدین شیخی‌زاده دهیار روستای بش‌اویلی و مرحوم عقیل ملکان دهیار روستای فرنگ توسط فرماندار شهرستان گالیکش تجلیل شد.

همچنین با اهدای لوح سپاس و هدایایی از شهرداران گالیکش و صادق‌آباد، کارمندان نمونه شهرداری گالیکش، دهیاران روستاهای کمال‌آباد و تراجیق از توابع بخش مرکزی گالیکش و دهیاران روستاهای تنگراه و آق‌قمیش از توابع بخش لوه به‌عنوان دهیاران نمونه تقدیر شد.

nilkooh3523 1

nilkooh3523 1

انتهاي پيام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.