1403-06-05 06:25
439
0
91176
در ایام محرم و صفر؛

۶۴ محکوم مالی در گلستان آزاد شدند

رئیس کل دادگستری استان گلستان از آزادی ۶۴ محکوم مالی با اجرای پویش «به عشق امام حسین (ع) می‌بخشم» در ایام محرم و صفر در استان خبر داد.

حیدر آسیابی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما» اظهار کرد: یکی از مشکلاتی که معمولاً زندانی‌ها با آن مواجه هستند پرداخت بدهی است، در ایام محرم و صفر با اجرای پویش «به عشق امام حسین (ع) می‌بخشم» ۶۴ محکوم مالی در گلستان آزاد شدند.

وی افزود: در دیداری که هفته قوه قضائیه امسال با مقام معظم رهبری داشتیم یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های معظم‌له توجه به محکومان معسر بود که توان پرداخت بدهی‌های خود را ندارند.

رئیس کل دادگستری استان گلستان گفت: نهادهایی مانند ستاد دیه، انجمن حمایت از زندانیان، بنیاد تعاون زندان در کمک به زندانیان و خانواده آنها فعالیت دارند اما ستاد دیه به طور اختصاصی تمرکز بر آزادسازی زندانیان غیر عمد یا محکومان مالی دارد که مسئولیت این کار با رئیس کل دادگستری استان است.

آسیابی افزود: هر سال در جذب کمک از خیرین برای آزادی زندانیان غیرعمد توفیقات خوبی داشتیم و در این زمینه در سطح کشور جزو سه استان برتر هستیم و این نشان می‌دهد که خیرین ما بسیار پای کار هستند و کمک می‌کنند همچنین در ستاد دیه و اداره کل زندان‌ها و مددکاران برای جذب خیرین خوب تلاش می‌کنند.

وی توضیح داد: هر ساله برای جذب و کمک‌های بیشتر برای آزادی زندانیان به مناسبت اربعین و ماه محرم پویش حسینی راه‌اندازی می‌کنیم امسال نیز این پویش فعال شد و از ابتدای ماه محرم تا روز اربعین با کمکی که از ناحیه خیرین استان اتفاق افتاد توانستیم ۶۴ نفر از محکومان مالی که جرایم غیر عمد داشتند و بدهی آنها بالغ بر ۸۲ میلیارد تومان بود آزاد کنیم و این محکومان به آغوش خانواده‌های‌شان برگردند.

رئیس کل دادگستری استان گلستان بیان کرد: ما نسبت به آزادی محکومانی که جرایم غیرعمد دارند از طریق خیرین نسبت به آزادی آنها اقدام می‌کنیم.

آسیابی گفت: در احکام جایگزین حبس استان گلستان جزو استان های پیشرو است، سال گذشته ۶ هزار و ۶۰۰ رای جایگزین حبس صادر شد که مخصوص جرایم سبک و محکومانی است که بار اول مرتکب جرم می‌شوند و برای اینکه بدآموزی‌های محیط زندان را نبینند و به خاطر جوانی یا جهل به قانون پای آنها به زندان باز نشود معمولاً قضات متوسل به استفاده از احکام این چنینی می‌شوند.

 وی بیان کرد: استفاده از پابند الکترونیکی برای محکومانی که خارج از محیط زندان تحمل حبس می‌کنند با استفاده از پابند الکترونیکی اقدام به آزادی آنها می‌شود.

انتهای خبر/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.