1401-03-15 00:58
852
0
80322
رئیس بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی:

سربلندی و عزت را فدای شکم نکنیم/ پیام شهدای 15 خرداد پیروی از ولایت بود

حجت الاسلام روحانی گفت: گرچه در شرایط فعلی مردم با رنج و درد و مشکلات زندگی را می گذرانند و کمر آنها زیر گرانی خم شده اما اینها مسائلی نیست که به انسانیت ما مرتبط باشد، نباید انسانیت، سربلندی و عزت را فدایی شکم کنیم

به گزارش گلستان ما؛ حجت الاسلام سید حمید روحانی شامگاه امروز در  مراسم سی و سدمین سالگرد ارتحال امام راحل در گرگان اظهار کرد: پیام شهدای ۱۵ خردا پیروی از ولایت است نباید از ولایت غفلت نکنیم و باید راه شهدای ۱۵ خرداد را به درستی طی کنیم و گوش به زنگ ولایت فقیه باشیم.

رئیس بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی ادامه داد:  دومین پیام شهدای ۱۵ خرداد استواری، مقاومت و ایستادگی است، امام فرمودند انقلابی بودن مهم است ولی انقلابی ماندن مهمتر.

روحانی تاکید کرد: کسب مقام و جایگاه و قدرت نباید  ما را به گونه ای سرگرم کند که فراموش کنیم که چه مسئولیتی برعهده داریم و باید در مسیر انقلاب چه کنیم.

وی افزود: کسانی می توانند در مسیر اسلام و شهدا به درستی بیستند که راه امام حسین(ع) را به درستی شناخته باشند و راه حسینی راه شهادت است و دشمن ار این می ترسد و وقتی می بیند بعد از چند دهه پس ار ۱۵ خرداد هنوز ایستاده است وحشت می‌کند.

این مقام مسئول افزود: ما باید طرفدار نظام باشیم همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند حفظ نظام از اوجب واجبات است و باید مثل نماز مسلمانان از آن دست نکشند.

روحانی متذکر شد: امروز کشور ما با مشکلات زیادی از جمله گرانی و مسائل اقتصادی رو به رو است  ولی با وجود آن ملت ما قهرمانه در راه خدا ایستاده است‌.

وی ابراز داشت: امام(ره) فرمودند که ما قدرتی داریم از بمب قوی تر است و آن قدرت ملت است و در عمل دیدیم این قدرت چگونه توانست با مقاومت و ایستادگی یک نظام دو هزار  ۵۰۰ ساله را به اضمحلال بکشاند.

این کارشناس و تحلیگر مسائل سیاسی بیان کرد: دشمن دستگاه تبلیغاتی خود را به کار انداخته تا ملت را فریب دهد و از این رو نظام ما را زیر سوال می برد تا مردم به نظام پشت کند و اهداف خود را پیش ببرد و لذا هوشیار بودن و آگاه بودن وظیفه همه ما است.

روحانی تاکید کرد: باید مراقب باشیم که ملت ما فریب نخورد و با هوشیاری در صحنه حضور داشته باشد و راه شهدا و امام (ره) را ادامه دهد‌، گرچه در شرایط فعلی مردم با رنج و درد و مشکلات زندگی را می گذرانند و کمر آنها زیر گرانی خم شده اما اینها مسائلی نیست که به انسانیت ما مرتبط باشد، نباید انسانیت، سربلندی و عزت را فدایی شکم کنیم لذا باید از یک سوی از مسئولان مطالبه گری داشته باشیم تا در راستای رفع مشکلات موجود تلاش شود و از سویی دیگر باید به وظایف انسانی خود فکر کنیم و اراده پولادین و آهنین در این مسیر داشته باشیم.

وی بابیان اینکه راه علاج را پشت کردن به نظام نمی‌دانم، افزود: برای حل مشکلات باید مطالبه گری کنیم و در وسط میدان باشیم، چرا باید بگوییم انقلاب اسلامی برای ما چکار کرد؟ آیا فقط مسئله ما شکم است؟.

این مقام مسئول افزود: هشت سال گذشته دیدیم روحانی چه بلایی بر سر کشور آورد، آن زمان گفتیم ولی برخی از مردم از سر لجبازی به روحانی رای دادند.

انتهای پیام/

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.