1401-02-24 08:37
568
0
79985
معاون استاندار و فرماندار شهرستان گنبدکاووس:

لزوم تبیین طرح عادلانه کردن یارانه‌ها برای مردم/ ارز 4200 تومانی با عدالت و رفاه مردم در تضاد بود

معاون استاندار و فرماندار شهرستان گنبدکاووس بر لزوم لزوم تبیین طرح عادلانه کردن یارانه‌ها برای مردم تاکید کرد و از رسانه‌ها، خواص و مسئولان خواست جامعه را نسبت به شیوه اجرای این طرح اقناع و تبیین کنند.

به گزارش گلستان ما، مهدی دهرویه با تبریک هفته معلم و هفته هلال احمر با بیان اینکه مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها موضوع مهم مورد نظر مجلس و دولت است و باید اجرایی میشد گفت: خواص و مسئولان و رسانه‌ها با اقناع سازی افکار عمومی و تبیین شیوه اجرای طرح مردمی سازی و عادلانه کردن یارانه‌های کالاهای اساسی به اجرای آن کمک کنند تا مردم هیچ‌گونه نگرانی و دغدغه‌ای در زمینه تأمین کالا نداشته باشند.

فرماندار شهرستان گنبدکاووس گفت: اتخاذ چنین تصمیماتی نیازمند جرأت و شجاعت است که از ویژگی‌های شخص رییس جمهور محترم و  دولت سیزدهم محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: هرگونه اعلام قیمت بالاتر از قیمت های مصوب در همه شبکه های توزیع اعم از زنجیره ای، صنفی و مجازی، تخلف گران‌فروشی محسوب شده و گشت‌های ترکیبی نظارت و بازرسی اتاق‌ واتحادیه های صنفی و سازمان تعزیرات با خاطیان احتمالی برخورد قانونی خواهند داشت.

وی عواملی مانند دستمزدها، تورم، افزایش بهای انرژی و خشکسالی و بحران اوکراین و کمبود جهانی مواد غذایی را علت افزایش قیمت‌ها دانست و با اشاره به مشکلات ارز ۴۲۰۰ تومانی گفت: ارز ترجیحی، خرج قاچاق در کشور می شد و ما امروز شاهد حضور اقلام یارانه ای کشور همچون آرد، روغن و ... در بازارهای افغانستان، پاکستان، عراق، ترکیه و ... هستیم . بخشی از عوائد ارز ترجیحی استفاده می کنند، تولید کننده های خارجی هستند . و از ارز ترجیحی برای مردم ایران مصرف می شود و عملا سه چهارم از این یارانه ۴۰۰ هزار میلیارد تومانی به مردم کشور نمی رسد و دلالان، قاچاقچیان و تولیدکنندگان خارجی از عوائد آن بهره‌مند می شوند و این مدل موجود با عدالت و رفاه مردم در تضاد است.|

ما برای اجرای این طرح نیازمند همراهی همه مردم هستیم همانطور که در پیروزی انقلاب، جنگ تحمیلی، بحرانها و فتنه ها، مردم در کنار دولت بودند این مرحله را هم با اتحاد و همدلی به کوری چشم دشمنان پیش خواهیم برد.
انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.