1400-10-23 05:00
927
0
78084
عضو هیئت علمی دانشگاه گلستان مطرح کرد؛

قدرت‌های بی‌مسئولیت سم مهلک برای توسعه پایدار

عضو هیئت علمی دانشگاه گلستان با اشاره به اینکه سوءمدیریت بزرگترین چالش نظام است، گفت: بخشی نگری و کارجزیره ای منطبق بر ذائقه افراد، فشارهای جریانها، احزاب، نمایندگان مجلس، قدرتهای بی‌مسئولیت سم مهلک برای توسعه پایدار است.

به گزارش گلستان ما، حامد رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار این پایگاه خبری با اشاره به چالش‌های مدیریتی استان گلستان اظهار کرد: دولت سیزدهم، دولت فلج و فشل را تحویل گرفت. احیاء آن نیازمند ایجاد سیستم مدیریت تحول است.

وی تاکید کرد: در مدیریت تحول باید ساختارها، فرآیندها، روش ها و افراد تغییر و یا هر یک در جای خود قرار گیرد. نتیجه تحول تقویت و نهادینه شدن فرهنگ سازمانی است. جابجایی و جایگزینی مدیران صرفاً افزایش تنش در سازمان و تقویت فرهنگ القایی را در بر خواهد داشت.

این استاد دانشگاه سوء مدیریت را بزرگترین چالش در کشور دانست و افزود: زاویه انحراف در فرآیند انتخاب و انتصاب آغاز می شود. انتصاب حق مدیران بالادستی نیست بلکه یک امانت است.

رضایی ادامه داد: شایسته گزینی، ایجاد فرصتهای برابر، گشودن حلقه های بسته انتخاب مدیران، دوری از روشهای سنتی و غلط در انتخاب،  اصلاح و کارآمدی نظام اداری از جمله اهداف ارزشمند در فرآیند انتخاب و انتصاب مدیران است.

وی با اشاره به اینکه کارآمدی به تنهایی نمی تواند یک مشخصه لازم برای مدیران باشد، گفت: کارآمدی همیشه در بستر سالم، پویا و اثربخش مفهوم پیدا می کند. برای افزایش بهره وری کارآمدی و اثربخشی توماً باید در سازمانها شکل گیرد.   

عضو هیئت علمی دانشگاه گلستان با بیان اینکه یک استان در جغرافیای خود همانند یک سیستم است، اظهار کرد: در این سیستم همه اجزا به هم وابسته اند؛ لذا باید در راس آن یک تفکر سیستمی مبتنی بر وحدت فرماندهی حاکم باشد.

رضایی گفت: در این مدل مدیریتی هرگونه تغییر در یک جزء, اجزای دیگر را در نظر می گیرد و بر مبنای آن توسعه همگون، پایدار و همه جانبه شکل می گیرد.

وی تاکید کرد: بخشی نگری و کارجزیره ای منطبق بر ذائقه افراد، فشارهای جریانها، احزاب، نمایندگان مجلس، قدرتهای بی مسئولیت سم مهلک برای توسعه پایدار است. هر گونه تصمیم گیری و پروژه سازی باید منطبق بر قابلیت های آمایشی و ظرفیت های منطقه ای باشد.

رضایی با بیان اینکه شورای برنامه ریزی و توسعه استان و کارگروه های ذیل آن به درستی به وظایف خود عمل نمی کنند، گفت: این شورا کانون همگرایی، تلفیق و هماهنگی برنامه های بخشی است. عملکرد و کارایی این شورا منتج به تفکر سیستمی در استان می شود.      

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.