1400-05-07 13:45
839
0
75552
نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس؛

کمیسیون مشترک طرح صیانت از فضای مجازی کاملا شفاف عمل خواهد کرد/ طرح پیشنهادی در راستای گسترش تجارت الکترونیک است نه فیلتر

منتظری گفت: منتقدین یک بار طرح صیانت از فضای مجازی را بخوانند و نقدها را بر اساس طرح بنویسند ممکن است ۷۰اشکال بگیرند، در طرح پیشنهادی ماده ۱۳و۱۴با هدف پلتفرم های داخلی و گسترش تجارت الکترونیک است نه فیلتر فضای مجازی

غلامرضا منتظری در گفت و گو با خبرنگار گلستان ما، اظهار کرد: این طرح در مجلس قبلی طرح شده بود و به صورت نیمه کار مانده بود، ما بعنوان نماینده مردم وظیفه داریم طرح های قبلی را تعیین تکلیف کنیم که به چه سرنوشتی دچار شوند.

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه نظام مند کردن فضای مجازی در آغاز مجلس یکی از مطالبات رهبر انقلاب بود، خاطرنشان کرد: ایشان با قید کوتاه مدت فرمودند به آن رسیدگی شود به همین جهت در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.

وی ادامه داد: ما نیز در مجلس یازدهم نقدهای بسیاری به طرح اولیه داشتیم که با حضور کارشناسان فضای مجازی مرکز پژوهش های مجلس و افراد صاحب نظر حدود هشت ماه کار کردیم تا به طرح فعلی رسیدیم.

نماینده گرگان و آق قلا با اشاره به لزوم شکل گیری قانون برای فضای مجازی عنوان کرد: با کسی که می گوید قانون نمی خواهیم و مخالف قانون مدنی هستیم کاری نداریم اما همه مردم اعتقاد دارند فضای مجازی ضرورت زیادی برای قانون مندی دارد.

منتظری یادآور شد: صیانت از فضای مجازی طرحی کاملا تخصصی است به همین جهت نیاز به این بود بررسی های دقیق تر شود، طبق اصل ۸۵ این طرح به یک کمیسیون مشترک می رود که همه در آن تخصص دارند طرح را بررسی می کنند، چیزی هنوز ابلاغ نشده است.

نایب رییس کمیسیون فرهنگی با بیان اینکه برای استفاده از نظر متخصصان طرح به کمیسیون مشترک ارجاع شده، تصریح کرد: مطالبی که در مجازی می نویسند واقعی نیست تنها چیزی که در صحن رای گرفت مقدمات تصویب است و هنوز هیچ چیزی تبدیل به قانون نشده است.

وی متذکر شد: در کمیسیون مشترک از رسانه ها دعوت خواهیم کرد تا در جلسات حضور داشته باشند، سخنگو تمام تغییرات را اعلام می کند، این ها همه نشان می دهد این طرح شفاف است.

منتظری با انتقاد از افرادی که بدون مطالعه و بررسی انتقاد می کندد، عنوان کرد: یک بار طرح را بخوانند و نقدها را بر اساس طرح بنویسند ممکن است ۷۰اشکال بگیرند، در طرح پیشنهادی ماده ۱۳و۱۴با هدف پلتفرم های داخلی و گسترش تجارت الکترونیک است اگر طرح را مشاهده کنند کجای آن فیلتر است؟

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.