1400-04-21 09:23
4563
0
75356
گلستان ما بررسی می کند؛

دگرگونی حجاب و عفاف با فعالیت حجاب استایل ها/ مصرف گرایی بلای جان بانوان شده است

در سایه غفلت نهادهای فرهنگی بی حجابی با نام «حجاب» تبلیغ می شود، قطعا این نوع تبلیغ با معیارهای ایرانی اسلامی فاصله دارد و دگرگونی پوشش و حجاب و عفاف را در پی خواهد داشت.

به گزارش گلستان ما؛  حجاب و عفاف و پوشش یک قائده کلی دارد که همه بانوان و آقایان  در اسلام باید از آن تبعیت کنند.

اما این قائده کلی در عصر حاضر مورد هجمه قرار گرفته و با شبهه افکنی فضا این مسئله ارزشمند و بسیار مهم که پایه فرهنگ و اجتماع را تشکیل می دهند مورد خدشه واقع شده است.

با ظهور شبکه های اجتماعی بخصوص« اینستاگرام» حجاب و عفاف هم دست مایه کسب و کارها قرار گرفته و طراحان  به اصطلاح حجاب به اسم «حجاب استایل» و «مد» که با عکس و کلیپ همراه است زنان و مردان را به سمت  دیده شدن به پیش میبرد.

بلاگرها در این فضا جدیدترین مدل های روسری، مانتو، ساق دست و انواع پوشش‌های دیگر را با رعایت پوشش سر به نمایش گذاشته وبرای مناسبت های مختلف مثل ایام محرم مدل مختلف پوشش ارائه و تبلیغ می کنند و از این راه کسب درآمد کنند.

اما به نظر می رسد در پس این حجاب‌استایل‌ها می توان به نوعی ولنگاری فرهنگ رسید که بلاگرها بعد از مدتی از کسب درآمد اگر هم به اصطلاح خود برای رضای خدا کار انجام دند درگیر تبلیغات منفی  می شوند و با این توجیه که من فقط تبلیغ میکنم ومدافع تولی و کسب و کار هستم به فعالیت خود ادامه می دهند.

محسن شاکری درباره نقش اینفلو ئنسرها و بلاگرها در تضعیف فرهنگ حجاب و عفاف، در گفتگو با خبرنگار گلستان ما؛ اظهارکرد: انواع بلاگر هارا میتوان دردسته«مدو لباس»، «مکانهای تفریحی»، «بلاگرخودرویی»،«بلاگرغذا»،«بازیهای رایانه ای»،«بلاگر دکوراسیون»،«اقتصادی»،« زیبایی آرایشی» و غیره تقسیم کرد که به سمت مد و در آمدزایی از آن هستند.

وی افزود: این افراد برای دست یافتن به جایگاه در بین عموم مردم به سمت ذائقه افراد رفته و با اعتماد سازی در بین مخاطبین بر روی آنها تاثیر می گذارند.

کارشناس مسائل فرهنگی و اجتماعی، شبکه اجتماعی اینستاگرام را پرمخاطب ترین و جذاب ترین نرم افزار برای  کسب و کارهای اینترنتی دانست و توضیح داد: طبق مطالعات انجام شده  ۶۸ درصد کاربران ایسنتارام زنان هستند و ۸۰ درصد از آنان حتما حداقل یک بلاگر و یا اینفلو ئنسررا دنبال می کنند.

تبلیغ مد و مصرف گرایی فضای غالب بسیاری از صفحه های بلاگر ها

وی ادامه داد: در فاصله سالهای ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۹ روزانه ۴۰۰ میلیون بازدید از سوی این افراد انجام شده است که بیشترین بازدیدها نیز در بین ۱۷ تا ۳۹ سال بوده است.

شاکری اضافه کرد: تبلیغ مد و مصرف گرایی فضای غالب بسیاری از صفحه های بلاگر ها که ۷۸ درصد بازدهی  برای کسب و کارها و به اصلاح خرید از آنها می شود.

این مدرس سواد رسانه بیان کرد: در بازاریابی دهان به دهان، تا دوبرابر حراج ها نتیجه بخش هستند و خریدارنی که از این طریق جذب می شوند تا ۳۷ درصد از مشتری های دیگر ماندگاری بیشتری دارند لذا برای مدیران کسب و کارها سودمند تر خواهد بود.

در سایه غفلت نهادهای فرهنگی بی حجابی با نام «حجاب» تبلیغ می شود

شاکری با بیان اینکه این تجارت پرسود اما در زمینه حجاب و مسائل فرهنگی پر چالش است، بیان کرد: حجاب استایل ها از یک طرف صفحات مجازی را به دست گرفتند و مانتو روسری  و ملزومات حجاب و محجبه ها را تبلیغ می کنند اما بقیه موارد تبرج له می شود.

وی با بیان اینکه در سایه غفلت نهادهای فرهنگی بی حجابی با نام «حجاب» تبلیغ می شود، اذعان کرد: قطعا این نوع تبلیغ با معیارهای ایرانی اسلامی فاصله دارد.

شاکری با بیان اینکه این افراد با خلاء که ایجاد کردند، مفهوم حجاب را تغییر دادند، بیان کرد:این افراد به دنبال کسب و کار هستند تا مسائل فرهنگی و متاسفانه با  نگاه تجاری صرف، وضعیت  حجاب را در کشور دگرگون ونگاه های نسل بعدی به این مسئله را تعیین می کند.

کارشناس مسائل فرهنگی با بیان اینکه نهاهادی فرهنگی کارگروه تشکیل می دهند، جلسات می گذارند و مسئولان زیادی زیر آن مصوبات را امضا می کنند اما خروجی آن در جامعه و در محیط شبکه های اجتماعی برعکس می شوند که نشان می دهد نظارت  خوبی در این زمینه وجود ندارد.

وضعیت عفاف و حجاب کنونی زیبنده ایران اسلامی نیست

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان هم اظهار کرد:  اکنون وضعیت عفاف و حجاب جامعه، زیبنده ایران اسلامی که وامدار خون خیل عظیم شهدا بوده، نیست.

 حجت الاسلام عباسعلی گرزین بیان کرد: حجاب و عفاف نه فقط یک نوع پوشش بلکه نوعی تفکر است که در عصر حاضر خاص جامعه زنان نیست بلکه مردان هم باید با عفاف، پاسدار حریم خود و خانواده خود در همه ابعاد فردی و اجتماعی باشند.

وی تصریح کرد: جهان غرب و دشمنان اسلام با برنامه ریزی و صرف هزینه های سنگین مالی سعی در محو و بی ارزش جلوه دادن مبانی اسلامی کرده و با طرح مباحثی همچون حجاب هراسی و منع حجاب به دنبال ترویج بی حیایی و بی عفتی و بی بند و باری و کمرنگ کردن نمادهای فرهنگ اسلامی در جامعه ایرانی اند و تلاش می کنند تا به هنجارشکنی در جامعه اسلامی بپردازند.

گرزین گفت: مقوله حیا و عفاف و حجاب، امری فطری، ذاتی و جزء خصیصه‌های متعالی و ویژه انسانی است. پروردگار متعال وقتی انسان را آفرید و او را اشرف مخلوقات قرار داد، چند عنصر مهم و متمایزکننده انسان با سایر موجودات را در درون او به ودیعه نهاد که بتواند مراحل رشد و کمال خود را بپیماید و به سر منزل مقصود برسد. از جمله این عناصر و گوهرهای ناب و اساسی، مسئله حیا و عفت‌ورزی است.

وی به فعالیت سازماندهی شده دشمنان در حوزه عفاف و حجاب اشاره کرد و گفت:دشمنان با عناوین جذاب و فریبنده‌ای از جمله کشف حجاب به چیزی جزء نابودی کیان خانواده و لگدمال شدن شخصیت و کرامت بانوان و همه انسانها نمی‌اندیشند .

کالبد فرهنگی جامعه برای تحقق تمدن اسلامی نیازمند عفاف و حجاب است

گرزین اضافه کرد: دشمنان با استفاده از ابزارهای متعدد و پیشرفته و در عرصه‌های مختلف و متنوع فرهنگی و هنری و تطمیع برخی سلبریتی‌های خائن به فرهنگ ناب ایرانی اسلامی این مرز و بوم و بهره‌مندی فزاینده از شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی در عرصه جنگ‌نرم و تهاجم سازمان‌یافته فرهنگی و تلاش گسترده، با ترویج فرهنگ اباحه‌گری و تساهل و تسامح و مبارزه با گوهر ناب حیا و عفاف و حجاب به شدت در حال مبارزه شبانه‌روزی علیه مبانی معرفتی و اخلاقی و کرامت انسانی در جامعه هستند.

مدیرکل سازمان تبلیغات گلستان اذعان کرد: کالبد فرهنگی جامعه برای تحقق تمدن اسلامی، همواره نیازمند خون پاک و معطر حیا و عفاف و حجاب است لذا طبق فرمایشات مقام معظم رهبری فرهنگ مانند هوایی است که تنفس می‌کنیم، اگر این هوا مسموم و آلوده به بی‌عفتی و بی غیرتی شد، تنفس فرهنگی جامعه و امنیت روانی آن، دچار اختلال خواهد شد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.