1400-04-03 12:35
643
0
75141
در نشست خبری مدیر کل زندانها گلستان با اصحاب رسانه مطرح شد :

ماجرای اشک های زندانیان در جریان تشییع شهید گمنام / خیلی از زندانی ها جایشان زندان نیست/یک فوتی کرونایی هم نداشتیم

غلامرضا سرلک با اشاره به اینکه خیلی از زندانی ها جای شان زندان نیست گفت : اگر بورس بالا پایین شد و برخی ورشکست شدند یا برخی افراد طی سالهای گذشته در اثر مشکلات اقتصادی به زندان رفتند، باید بپذیریم که این اتفاق ممکن است برای هر کسی بیفتد.

به گزارش گلستان ما ؛ غلامرضا سرلک مدیر کل زندانهای استان گلستان صبح امروز پنجشنبه سوم تیرماه در نشست خبری اظهار کرد : سند تحول دستگاه قضایی به دستور رئیس دستگاه قضا با مشورت کارشناسان برجسته تهیه و به تایید رهبری رسیده و بخشی از آن مربوط به زندان است.

سرلک افزود : نگاه جامعه به زندانی باید تغییر کند ، ۷۰ درصد زندانی هایی که در سالهای اخیر ارتباط داشتم به دلیل نارسایی های سازمانها و ارگانها گرفتار شدند ، این افراد فی نفسه مجرم نبودند بلکه در طی مسیر مجرم شدند.

وی با بیان اینکه یکی از علل اصلی جرم ، نبودن اشتغال و درآمد است ، تاکید کرد : تغییر و تحولات سالهای اخیر در حوزه اقتصادی و مشکلات بازار باعث شد تا تعداد زیادی رهسپار زندان شوند.

مدیر کل زندانهای استان گلستان خاطرنشان کرد : باید دیدگاه خودمان نسبت به زندانی را عوض کنیم ، در جریان تشییع شهید گمنام در زندانهای استان ، ضجه های زندانیان ما را به گریه می انداخت ، اشک های آنها ما را به تفکر می انداخت در حالیکه بیرون تصور دیگری نسبت به زندانی دارند.

سرلک اشاره کرد : در ایام کرونا هیچ زندانی که به دلیل کرونا فوت کرده باشد را نداشتیم ضمن اینکه از هر زندانی هنگام ورود به زندان تست کرونا گرفته می شود.

وی بیان کرد : ما بین زندانیانی که جرائم غیر عمد دارند با آنهایی که جرائم سختی مانند قمه کشی دارند تفکیک قائلیم و به هیچ وجه به این افراد رحم نمی کنیم و سختگیری های خودمان را داشته و از امتیازات ما محروم هستند.

سرلک با اشاره به حضور قضات در زندان گفت : در سه ماهه نخست سال جاری استان گلستان رتبه سوم اشتغال و رتبه هفتم حضور قضات در زندان ها را دارد ، ضمن اینکه ما هفته گذشته به همراه مدیر کل دادگستری و دادستان تا دو نصفه شب در اتاق زندانیان با آنها سر یک سفره نشستیم و صحبت کردیم که اتفاق نادری بود .

این مقام قضایی در پایان بیان کرد : باید نگاه های ما به زندانی عوض شود ، خیلی از زندانی ها جایشان توی زندان نیست ، اگر بورس بالا پایین شد و برخی ها ورشکست شدند نباید به زندان بروند ، ممکن است این اتفاق برای ما هم بیفتد.

انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.