1400-02-17 06:22
771
0
74491
دفاع از ملت مظلوم فلسطین وظیفه اسلامی؛

کینه رژیم صهیونیستی در دل ملت های مسلمان است/حمایت از محور مقاومت با وحدت مسلمانان تا آزادی قدس

روز قدس گسترش فرهنگ مقاومت و انتفاضه مردم فلسطین در بین افکار مسلمانان جهان و نشان دادن ماهیت اصلی رژیم جعلی صهیونیست و کودک‌کش به جهان است.

به گزارش گلستان ما؛ روز قدس یک روز نیست بلکه نماد استقامت و پایداری در برابر زور گویان عالم، فریاد مظلومیت خواهی و حق طلبی و آزادی خواهی است که امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی در16 مردادماه  سال ۱۳۵۷ پایه گذاری  و آخرین جمعه ماه رمضان را به عنوان روز جهانی قدس نامگذاری کرد.

اقدامی مبتکرانه و هوشمندانه از سوی بیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران که همواره به همه مسلمانان گوشزد کند که اشغال قدس و سرزمین‌های فلسطینی توسط غده سرطانی اسرائیل یک اقدام غیر قانونی و غیر انسانی است که باید برای نابودی و بیرون راندن صهیونیستها همه آزادگان جهان به پا خیزند.  

براستی جبهه متحد اسلامی و انسانی  (مقاومت) که امروز صهیونیست ها و همپیمانانش را روز به روز تضعیف تر می کند از بدو شکل گیری جمهوری اسلامی متولد شد و مرد میدان های همچون سردار رشید اسلام شهید سلیمانی برای تحقق حقوق مظلومان و مبارزه با ظالمان عالم تربیت شده است.

دفاع از ملت مظلوم فلسطین وظیفه اسلامی است

آیت‌ الله سید کاظم نورمفیدی به سخنی از نبی مکرم اسلام(ص) با این مضمون "هرکس صدای انسانی را که استغاثه می‌‏کند، بشنود و به وی کمک نکند، مسلمان نیست"، استناد کرد و گفت: مطابق این سخن پیامبر(ص)، دفاع از مردم مظلوم فلسطین یک وظیفه شرعی و اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در گلستان افزود: بر همه امت اسلامی واجب است که در روز قدس به هر شکل ممکن تنفر خودشان را علیه رژیم غاصب صهیونیستی و همه آنهایی را که این رژیم فاسد را تشکیل دادند، نشان دهند.

آیت‌الله نورمفیدی ادامه داد: امام (ره) به درستی و با دوراندیشی خویش روز جهانی قدس را پایه‌گذاری کردند تا از این راه، مردم مظلوم فلسطین نجات پیدا کنند.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: اگرچه امسال نیز همانند سال گذشته کشور ما و دیگر کشورهای اسلامی گرفتار ویروس منحوس کرونا هستند، اما امت اسلام باید به هر شکلی که امکان دارد ابراز تنفر خودشان را از اسرائیل و ایادی آنها به نمایش بگذارند.

آیت‌ الله نورمفیدی همچنین با اشاره به شعار روز جهانی قدس امسال، "آزادی قدس نزدیک است"، گفت: بدون شک این حرکت جهانی و عمومی به نتیجه خواهد رسید و آن روز به یاری خداوند متعال نزدیک خواهد بود.

روز قدس نماد وحدت مسلمین جهان از شیعه و سنی است

استاندار گلستان هم دراین باره اظهار کرد:  روز قدس یک نماد و نشانه ای برای حمایت از مظلومین فلسطین و عالم که گرفتار رژیم جعلی اسرائیل هستند .

هادی حق شناس افزود: این روز نماد وحدت مسلمین جهان شیعه و سنی که برای دفاع از مظلومین و برائت از ظالمین  است.

وی اذعان کرد: امسال به دلیل ویروس شیوع کرونا این راهپیمایی برگزار نخواهد شد اما در فضای مجازی و به اشکال مختلف صدای حق طلبی و دفاع از مظلومان فلسطین به جهانیان خواهد رسید.

کینه رژیم صهیونیستی در دل ملت های مسلمان است

جانشین سپاه نینوا گلستان با بیان این که آزادسازی قدس شریف آرمان مقدس انقلاب اسلامی است، گفت: کینه رژیم صهیونیستی در دل ملت های مسلمان است.

سید موسی حسینی به مناسبت روز قدس، اظهارکرد: روز قدس به فرموده امام خمینی (ره) روز اسلام بوده از این رو قدس به عنوان قبله اول مسلمین جهان نماد وحدت جهان اسلام شناخته شده و این روز به عنوان روز حمایت از ملت مظلوم فلسطین است

وی افزود: ما با حضور در صحنه ها اعلام می کنیم که آزادی قدس و رهایی ملت مظلوم فلسطین از زیر یوغ رژیم صهیونیستی آرمان ما است و ما این آرمان را سینه به سینه به نسل های بعد خود منتقل خواهیم کرد.

حسینی بیان کرد: امروز کینه رژیم صهیونیستی در دل تک تک ملت های مسلمان حتی کودکانمان عمیق است و رژیم صهیونیستی نفس های آخر خود را می کشد و ایمان داریم که قدس به دست جوانان مومن انقلابی و آزادی خواه جهان آزاد خواهد شد و فرزندان اسلام در راه آزادی قدس از هیچ تلاشی فروگذار نخواهند کرد.

مردم مسلمان جهان در روز قدس بر حقانیت مردم فلسطین تاکید دارند

امام جمعه اهل‌ سنت گنبدکاووس هم در این باره اظهار کرد: در این برهه از زمان همه توطئه‌ها و فتنه های جهان دست به یکی کرده و اتفاقات ناخوشایندی را در قدس شریف رقم زده که باید با حمایت همه جانبه چه حضور در صحنه و چه در فضای مجازی از مردم مظلوم فلسطین داشته باشیم.
آخوند عبدالباسط نوریزاد با اشاره به اینکه روز قدس روز انسجام و وحدت مسلمانان جهان است، تصریح کرد: روز قدس نماد وحدت، یکپارچگی و انسجام ملت‌های مسلمان جهان شده که حول محور مسجدالقصی و مردم فلسطین انجام می‌شود.

نوریزاد با بیان اینکه مردم مسلمان جهان در روز قدس بر حقانیت مردم فلسطین تاکید دارند، تصریح کرد: پیام مردم مسلمان جهان در بزرگداشت و گرامیداشت روز قدس تاکید بر اصالت و حقانیت  مردم فلسطین و مسجدالاقصی است.

وی گسترش فرهنگ مقاومت را از دیگر پیام‌های گرامیداشت روز قدس برشمرد و گفت: پیام دیگر روز قدس گسترش فرهنگ مقاومت و انتفاضه مردم فلسطین در بین افکار مسلمانان جهان و نشان دادن ماهیت اصلی رژیم جعلی صهیونیست و کودک‌کش به جهان است.

آخوند نوریزاد گفت: باید مردم مسلمان جهان آگاه باشند که رژیم غاصب صهیونیست بدون در نظر گرفتن شیعه و سنی در نظر دارد همه مسلمانان را قتل عام و تقریب و وحدت بین مسلمانان تنها راه جلوگیری از اقدام رژیم صهیونیستی است.

حمایت از محور مقاومت با وحدت و اتحاد بین مسلمانان جهان تا آزادی قدس

وی ادامه داد: حمایت از محور مقاومت با وحدت و اتحاد بین مسلمانان جهان تا آزادی قدس ادامه داشته و امسال با توجه به شیوع کرونا در فضای مجازی از همه ظرفیت‌ها برای حمایت از مردم مسلمان فلسطین استفاده می کنیم.

حاج آخوند شافعی نائب امام جمعه گمیش تپه هم بیان کرد: روز قدس یادگارامام راحل درحمایت ازمردم مظلوم فلسطین است.

وی افزود: اکنون باتوجه به شرایط کرونایی و نبود راهپیمایی برمسلمانان است که انزجار خود را به طرق دیگر ابراز کنند.

براساس اعلام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گلستان؛ امسال به علت شیوع کرونا و دستورالعمل ستاد مقابله با کرونا امکان راهپیمایی حتی به صورت خودرویی و موتوری وجود ندارد و سعی شده برنامه‌های این روز در فضای مجازی و از طریق رسانه‌ها برگزار شود.

برگزاری یک جشنواره تخصصی با موضوع روز جهانی قدس، تهیه تیزرها و کلیپ برای نشر در فضای مجازی، توزیع گسترده اقلام تبلیغی و فضاسازی شهری و ناوگان حمل و نقل عمومی، اهتزاز پرچم فلسطین در شهرهای مختلف و به آتش کشیدن پرچم رژیم صهیونیستی و آمریکا، برگزاری نشست‌های تبیینی با کمک‌ رسانه‌های مختلف از جمله صداوسیما از برنامه‌های ویژه روزجهانی قدس در استان گلستان است.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.