1400-01-26 18:38
587
0
74171
مدیرکل میراث‌فرهنگی گلستان عنوان کرد؛

توسعه «آموزش» و «اشتغال» با آموزش هنرمندان گلستانی/ 10 هزار نفر آموزش دیدند

تجری از آموزش حدود هزار نفر در حوزه آموزش شاغلین و ترویج عمومی صنایع‌دستی در استان طی سال 1399 خبر داد.

به گزارش گلستان ما، احمد تجری عصر امروز در گفتگو با خبرنگار ما، اظهار کرد: با شیوع کرونا برگزاری دوره‌های آموزشی حوزه صنایع‌دستی به‌صورت حضوری تا حدی غیرممکن است و سعی شد تا این دوره‌ها با تعداد محدود در سطح استان برگزار شود.

وی بابیان این‌که آموزش صنایع‌دستی بر اساس ابلاغیه از سوی معاونت صنایع‌دستی کشور در دو گروه آموزش تخصصی شاغلین صنایع‌دستی و آموزش ترویجی عمومی اجرایی می‌شود، بیان کرد: در سال گذشته در حوزه آموزش شاغلین صنایع‌دستی 23 دوره برای 328 هنرمند در رشته‌های طراحی محصول، پلاس بافی، رودوزی سنتی، بازاریابی و فروش، تجارت الکترونیک، اصول و مبانی صادرات و... برگزار شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان اضافه کرد: دوره‌های آموزشی شاغلین صنایع‌دستی در رده‌های عمومی و تخصصی و باهدف پایدار کردن اشتغال موجود در این حوزه و ارتقاء سطح دانش، مهارت شاغلین، برای همه فعالان صنایع‌دستی و هنرهای سنتی ازجمله صنعتگران، هنرمندان، صادرکنندگان و تولیدکنندگان برگزار شد.

تجری خاطرنشان کرد: در سال گذشته همچنین 73 دوره آموزشی ترویج عمومی صنایع‌دستی در رشته‌های البسه محلی، گلیم‌بافی، حصیربافی، چادرشب بافی، نمدمالی، سفالگری و... برای 631 نفر اجرایی شده است.

وی گفت: در سال گذشته با توجه به شیوع ویروس کرونا و محدودیت در آموزش رشته‌های صنایع‌دستی به‌صورت حضوری، هنرمندان شاخص و توانمند استان در راستای توسعه و ترویج این هنر صنعت به آموزش صنایع‌دستی به‌صورت مجازی پرداختند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان با اشاره به این‌که تعدادی از این دوره های برگزار شده در سطح استان به صورت مجازی در رشته‌های رودوزی سنتی، چرم‌دوزی، لاک‌تراشی، گلیم‌بافی و نواربافی اجرایی شده است، بیان کرد: «آموزش مجازی این فرصت را به علاقه‌مندان می‌دهد که با کمترین هزینه و در منزل رشته صنایع‌دستی موردنظر خود را از طریق رسانه‌های ارتباط‌جمعی آموزش ببینند.

وی توسعه آموزش و اشتغال در بخش صنایع‌دستی را از مهم‌ترین برنامه‌های معاونت صنایع‌دستی استان گلستان برشمرد و بیان کرد: باوجود شیوع ویروس کرونا و محدودیت‌ها در برگزاری دوره‌های آموزشی نهایت تلاش خود را به کاربستیم تا با رعایت کامل پروتکل‌های دوره‌های آموزشی برگزار شود و در سال جاری نیز برگزاری دوره‌های حضوری و مجازی در راستای توسعه و ترویج صنایع‌دستی در دستور کار این معاونت قرار دارد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.