1400-01-23 14:44
601
0
74117
مدیر کل بنیاد مسکن گلستان :

اعتبارات حوادث در گلستان سه برابر می شود / 7 هزار خانه فرسوده در گلستان نوسازی می شود

سید محمد حسینی گفت : هم اکنون 100 درصد روستاهای استان طرح هادی داشته و حدود 403 روستا نیز بازنگری شده اند .

به گزارش گلستان ما ؛ سید محمد حسینی مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گلستان ظهر امروز دوشنبه 23 فروردین در نشست خبری به مناسبت سالروز تاسیس این نهاد و افتتاح حساب 100 امام خمینی (ره) اظهار داشت : در چنین روزی در ابتدای انقلاب، امام خمینی(ره) دستور دادند برای رفع مشکل مسکن محرومان در روستاها بنیاد مسکن تشکیل شود و بعد از فرمان ایشان مردم خیرخواه برای واریز به حساب 100 امام در تهران صف های طولانی تشکیل دادند .

حسینی در خصوص آخرین وضعیت طرح هادی در استان گلستان افزود : هم اکنون 100 درصد روستاهای استان طرح هادی دارد و حدود 403 روستا نیز بازنگری شده اند ، همانطور که می دانید طرح های هادی ده ساله هستند و نیاز است که یک بازنگری شوند .

وی ادامه داد : با توجه به انتخابات مهمی که در پیش داریم وظیفه ما امیدبخشی به مردم با انجام اقداماتی چون پروژه های عمرانی و مسکن در روستاها می باشد تا مردم فکر نکنند تنها هستند و جمهوری اسلامی برای آنها برنامه های خوبی در این حوزه دارد .

اعتبارات حوادث روستایی در استان ما سه برابر می شود

مدیر کل بنیاد مسکن گلستان تصریح کرد : امروز نزدیک به 100 هزار واحد مسکونی کم دوام و بی دوام است و قصد داریم با کمک مسئولان و مردم استان در سال تولید، پشتیبانی و مانع زدایی ها در یک بازه زمانی 5 ساله منازل کم دوام را بازسازی کنیم ، همچنین اعتبارات حوادث روستایی در استان ما سه برابر می شود.

این مقام مسئول اضافه کرد: میانگین اجرای طرح هادی در کشور 52 است اما در استان گلستان 72 درصد است ، بنده به صراحت اعلام می کنم که برای عمران و بهسازی در استان هیچ محدودیت مالی نداریم و الان دنبال افرادی هستیم که شرایط داشته باشند تا به آنها تسهیلات بدهیم.

60درصد منازل روستایی استان سند ندارند

حسینی در خصوص سنددار کردن منازل روستایی گفت : 60 درصد منازل روستایی در استان گلستان سند ندارند.

وی در تشریح این امر گفت : 604 روستا از 933 روستای استان جزو املاک بنیاد علوی هستند و 77 روستا نیز اوقافی ، طبعا این روستاها برای سنددار شدن باید روال اداری خود را طی کنند اما حدود 274 روستا در استان اسناد اصلاحات ارضی و مالکیت دارند که اسناد همه آنها صادر شده است .

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گلستان خاطرنشان کرد : این نهاد در خصوص اشتغالزایی روستاها نیز حساس است و در حال حاضر 358 روستا طرح اشتغالزایی دارند که به فرمانداری ها ارسال و ابلاغ شده است .

حسینی همچنین یادآور شد : طرح منظومه روستایی نیز به جهت هدفمند کردن موضوعات اقتصاد در روستا و نگاه پهنه ای و بخشی در دست اقدام است تا بتواند به رونق روستاها کمک کند .

انتهای پیام /

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.