1400-01-19 00:16
728
0
74039

انتقاد رئیس علوم پزشکی گلستان از تصمیمات نوروزی ستاد ملی کرونا/ مراسم مذهبی ممنوع، جشنواره آزاد!!!

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با انتقاد از تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: زمان تصمیم‌گیری برای سفرهای نوروزی پیش‌بینی این شرایط بحرانی را می‌کردیم و وزارت بهداشت نگرانی‌اش را اعلام کرد.

به گزارش گلستان ما، عبدالرضا فاضل رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان در انتقاد به تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا و برگزاری برخی جشنواره‌های نوروزی در استان گلستان اظهار کرد: ابتدای فروردین ماه امسال در جلسات ستاد ملی مقابله با کرونا این اختلاف نظر وجود داشت که محدودیت سفرهای نوروزی برای تمامی شهرهای کشور باشد یا فقط برای برخی شهرهای خاص.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در آخرین جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا در کل کشور ۱۷ شهرستان قرمز داشتیم تصمیم بر این شد محدودیت‌ها فقط برای این شهرهای قرمز و برخی شهرهای نارنجی اعمال شود و باقی شهرها سفر در آنها با رعایت نکات بهداشتی انجام شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان خاطرنشان کرد: در نهایت در ستاد تصمیم گرفته شد که رفت و آمدها، مسافرت‌ها و جشنواره‌ها به جز در شهرهای قرمز و نارنجی برگزار شود.

فاضل افزود: ما این پیش‌بینی را می‌کردیم که بعد از نوروز شرایط ناگهان تغییر کرده و بدتر شود و حتی وزیر بهداشت هم این هشدار را داده بود که اگر در دو هفته نوروز محدودیت‌ها اعمال نشود و رعایت شرایط را نداشته باشیم بعد از نوروز قطعا پیک چهارم در کشور شروع خواهد شد.

وی گفت: متاسفانه این پیک ناگهانی در کشور شروع شده و زمانی که اجازه برگزاری جشنواره داده می‌شود به طور طبیعی هیچگونه پروتکل و محدودیتی رعایت نمی‌شود و این تصمیمات، تصمیماتی است که در ستاد ملی مقابله با کرونا گرفته می‌شود و باید این تصمیمات سختگیرانه‌تر باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان تصریح کرد: در کنار این موضوع خود مردم هم بعد از گذشت یک سال باید به این دانش رسیده باشند که رعایت شخصی بهداشت و فاصله‌گذاری اجتماعی امری بسیار مهم برای سلامت فردی و اجتماعی است.

فاضل تاکید کرد: از سوی دیگر مسائل معیشتی و اقتصادی مردم هم در ستاد ملی در نظر گرفته می‌شود اما متاسفانه این تناقض بین اقتصاد و سلامت همه را دچار مشکل کرده است.

مسافرت به عتبات عالیات ممنوع اما مسافرت به ترکیه آزاد می‌شود/ با وجود محدودیت‌ها برای مراسمات مذهبی اجازه برگزاری جشنواره‌ها، مراسم‌های مشابه و عروسی داده می‌شود و این تناقض‌ها مورد نقد ما قرار دارد

وی اضافه کرد: این تناقض حتی در مسافرت‌های خارج از کشور هم دیده می‌شود و برای مثال مسافرت به عتبات عالیات ممنوع می‌شود اما مسافرت به ترکیه آزاد می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان خاطرنشان کرد: ایام ماه مبارک رمضان را در پیش داریم و به طور قطع محدودیت‌هایی برای برخی مراسم‌ها ایجاد می‌شود اما از سوی دیگر اجازه برگزاری جشنواره‌ها و مراسم‌های مشابه و عروسی داده می‌شود و این تناقض‌ها مورد نقد ما هم قرار دارد.

فاضل بیان کرد: ای کاش این تناقض‌ها وجود نداشته باشد تا سلامت مردم به خطر نیافتد.

انتهای پیام/

  • منبع خبر : فارس

    نظرات

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

    پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

    © کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.