1400-01-16 08:46
626
0
73985
خیز تدریجی موج چهارم کرونا در گلستان :

کلیه فعالیتهای ورزشی گرگان و بندرگز ممنوع شد / علی آباد ، مینودشت و کردکوی در آستانه نارنجی شدن

بنا به گفته مسئولان استان موج چهارم کرونا در استان گلستان شروع شده است ، هم اکنون گرگان و بندرگز در وضعیت نارنجی و شهرستان های مینودشت ، کردکوی و علی آباد کتول در آستانه نارنجی شدن هستند.

به گزارش گلستان ما ؛ عادی انگاری در بیماری کرونا موجب شیوع دوباره می شود و ماسک زدن، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و شستشوی دست ها توسط مردم ساده ترین و مهمترین اقداماتی است که به کادر درمانی در مقابله با کرونا کمک می کند.

استاندار گلستان گفته اگرچه شرایط پیک چهارم در گلستان همچون قالب استان ها آغاز شده استان اما شرایط استان بهتر از دیگر استان هاست و مجموعا میزان ابتلای استان از پیک اول تا به امروز کمتر و کمتر شده است.

هاید حق شناس افزود : اگرچه از ابتدای سال تا به امروز 100 بیمار به بیماران استان اضافه شده اما به نسبت نوروز سال 99 بیش از 1000 نفر کاهش یافته است.

وی یادآور شد: ماسک زدن، فاصله گذاری اجتماعی و شستشوی دست ها توسط مردم ساده ترین و مهمترین اقداماتی است که به کادر درمانی در مقابله با کرونا کمک می کند.

مسابقات ورزشی گلستان ممنوع شد

همچنین اداره کل ورزش و جوانان گلستان اعلام کرده که کلیه فعالیت‌های ورزشی شامل تمرینات، مسابقات ورزشی و دوره‌های آموزشی دانش افزایی، مربیگری و داوری در شهرستان‌های دارای وضعیت قرمز و نارنجی استان ممنوع است.

همچنین اعلام شد هرگونه فعالیت ورزشی و دوره آموزشی در سایر شهرستان‌های استان منوط به اخذ مجوز از ستاد مقابله با کرونا در ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان خواهد بود.

تعیین شرایط سختگیری برای گرگان

فرماندار گرگان نیز در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا گرگان اظهار کرد: به دلیل قرار گرفتن در وضعیت هشدار نارنجی، مشاغل گروه ٣ و ۴ تعطیل و برگزاری مراسمات و تجمعات در این شرایط ممنوع است.

محمد حمیدی افزود: ورود پلاک های غیر بومی به شهر های نارنجی و خروج پلاک های بومی از شهر های نارنجی است.

وی تاکید کرد : اداره نظارت بر اماکن و شبکه بهداشت در سطح بازار با کسانی که شیوه نامه های بهداشتی را رعایت نمیکنند مطابق قانون برخورد و خاطیان را به مراجعه قضایی معرفی می کند.

علی آباد ، کردکوی و مینودشت در آستانه نارنجی شدن

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان نیز گفت : در حال حاضر شهرستان‌های گرگان و بندرگز در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های گمیشان و مراوه تپه در وضعیت آبی هستند و سایر شهرستان‌های استان در وضعیت زرد قرار دارند.

عبدالرضا فاضل اضافه کرد: پیش بینی می‌شود شهرستان‌های کردکوی، علی آباد و مینودشت طی روزهای آینده از وضعیت زرد وارد وضعیت نارنجی شوند.

وی بیان داشت : تا کنون 10 مورد ابتلا به کرونا انگلیسی در استان شناسایی شده که در شهرستان‌های گرگان، گنبدکاووس، بندرگز و بندرترکمن بوده است و پیش بینی ما این است شاید 10 برابر این موارد ابتلا به کرونا انگلیسی در استان وجود داشته باشد که قدرت انتقال و کشندگی بیشتری دارد.

انتهای پیام /

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.