1399-12-09 13:48
625
0
73443
سفر یک روزه معاون اول رئیس جمهور به گلستان؛

افتتاح متمرکز ۲۵۰۰ واحد مسکن محرومان در گلستان تا تاکید برنامه هفت ساله برای نجات خلیج گرگان و میانکاله

معاون اول رئیس جمهور امروز با حضور در استان گلستان با افتتاح متمرکز ۲۵۰۰ واحد مسکن محرومان در گلستان بر تدوین برنامه هفت ساله برای نجات خلیج گرگان و میانکاله تاکید کرد.

گلستان ما؛ اسحاق جهانگیری صبح امروز با استقبال رسمی هادی حق شناس استاندار گلستان وارد فرودگاه بین المللی شهدای گرگان وارد گلستان شد .

وی در بدو ورود به استان گلستان با اشاره به ظرفیت‌های این استان برای توسعه اظهار کرد: استان گلستان از هر نظر دارای ظرفیت های مناسبی برای پیشرفت و توسعه است. نیروی انسانی تحصیل کرده و کارآمد در اختیار دارد که قادر هستند منابع طبیعی کشور و استان را به حرکت درآورند.

جهانگیری گفت: از نظر آب و هوایی، این استان دارای اقلیم متنوع از دریا و جنگل تا بیابان است و همه امکاناتی که برای توسعه نیاز است را در اختیار دارد. از نظر گردشگری شرایط مساعدی در استان گلستان وجود دارد و طبیعت زیبای آن گردشگران را از سراسر دنیا و ایران به این استان می‌کشاند.

تأکید جهانگیری بر رفع موانع تجاری ایران با ترکمنستان

جهانگیری به کشاورزی به عنوان یک مزیت مهم در گلستان اشاره کرد و افزود: از نظر کشاورزی زمین‌های مناسبی در این استان وجود دارد که از گذشته گلستان را یکی از قطب‌های کشاورزی کرده است. قرار بود ۲۸۰ هزار هکتار از اراضی این استان زهکشی و ساماندهی شود که تاکنون ۸۰ هزار هکتار انجام شده و ۹۰ هزار هکتار در دست اجراست. این طرح یکی از طرح‌های بزرگ کشاورزی کشور بعد از خوزستان با وسعت ۵۵۰ هزار هکتار است.

وی با بیان اینکه هدف از سفرهای استانی این است تا طرح‌های بزرگ و مهم در دستور کار قرار بگیرد، ادامه داد: گلستان استعداد تجاری و مرزی بسیار مهمی دارد، ما از طریق این استان با کشور ترکمنستان هم مرز هستیم و روابط خوبی داریم که باید توسعه پیدا کند. گاهی موانعی ایجاد می‌شود که باید سریعا برطرف شود برای همین در ابتدای دولت مصوب کردیم اینچه برون به منطقه آزاد تبدیل شود و به مجلس لایحه فرستادیم اما در مجلس خیلی معطل ماند و بعد مصوب شد اما به دلایلی به مجمع تشخیص مصلحت رفت؛ امیدوارم این مجمع براساس سیاستی که دولت پیش گرفت و مجلس تصویب کرد به سرعت این لایحه را نهایی کند تا اینچه برون به قطب بزرگ توسعه‌ای این استان تبدیل شود.

معاون اول رئیس جمهور خاطرنشان کرد: امکان ریلی که از این مسیر ایجاد بین گلستان و کشورهای ترکمنستان و قزاقستان ایجاد شده و روسای جمهور افتتاح کردند حتی می‌تواند مسیر ارتباط چین با غرب باشد. ضمن اینکه در بخش صنعت و معدن، معادن خوبی و استعداد معادنی خوبی در این استان دارد.

وی بیان داشت: یکی از اهداف سفرم گفت‌وگو با مسئولان استان درباره طرح‌های مهمی که در دولت در دست اجرا و یا در برنامه بوده تا موانع آنها برطرف و تکمیل شوند . ضمن اینکه هرکدام از طرح‌ها که نیاز به تسریع دارد اقدامات لازم انجام شود تا دولت‌های بعد آنها را تکمیل کنند.

جهانگیری به موضوع خلیج گرگان اشاره کرد و گفت: در جلسه کارگروه ملی تالاب‌ها به پیشنهاد محیط زیست برنامه هفت ساله برای احیای تالاب میانکاله و خلیج گرگان مصوب شد که در جلسه امروز درباره موانع و حل مشکلات تالاب بحث می‌کنیم تا به جمع بندی روشن‌تری برسیم.


افتتاح طرح‌های هادی روستای عطاآباد گلستان با حضور جهانگیری

در ادامه طرح‌های هادی روستای عطاآباد گلستان با اعتبار ۵ میلیارد تومان با حضور معاون اول رئیس جمهور افتتاح شد.

طرح‌ هادی روستای عطاآباد به عنوان ششصد و شصت و چهارمین طرح هادی روستایی استان گلستان با اعتباری بالغ بر ۵ میلیارد تومان پیش از ظهر امروز با حضور اسحاق جهانگیری، استاندار گلستان و جمعی از مسولان مورد بهره برداری قرار گرفت.

طرح های هادی این روستا شامل ۴۷ هزار ۵۰۰ متر مربع زیرسازی و آسفالت، ۳هزار متر جدول گذاری، هزار و۵۰۰ متر جابجایی شبکه برق و ۲هزار و۷۰۰متر پیاده رو سازی است.

۱۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای اشتغالزایی در روستاها پرداخت شد/اشتغال ۲۸۰ هزار نفر تاکنون

معاون اول رئیس جمهور گفت: برای ایجاد اشتغال در روستاها، ۱.۵ میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی اختصاص یافته که تاکنون ۱۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات اختصاص یافته است.

در ادامه اسحاق جهانگیری در آئین بهره برداری از طرح تولیدی و اشتغالزایی روستایی گلستان، اظهارکرد: با تایید مقام معظم رهبری ۱.۵ میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی به اشتغال روستایی اختصاص یافت و خوشبختانه تاثیر مناسبی در اشتغال کشور داشت.

وی افزود: بیش از ۱۵ هزار میلیارد تومان بودجه اختصاص داده شده که زمینه اشتغال ۲۸۰ هزار نفر را تا کنون فراهم آورده و البته روند ارائه این تسهیلات همچنان ادامه دارد.

معاون اول رئیس جمهور تصریح کرد: هر آنچه روستای اشتغالزای عطاآباد در مسیر توسعه اشتغالزایی نیازمند است به آنها تخصیص داده خواهد شد و همچنین تلاش می کنیم جاده دسترسی این روستا نیز بهبود یابد.

وی بیان کرد: اقدام مردم روستای عطاآباد باید برای روستاهای کل کشور نمونه باشد تا آنها نیز اقدام به اشتغالزایی ارزنده ای که این مردم انجام دادند ، بپردازند.

جهانگیری گفت: خوشبختانه در دولت تدبیر و امید تعداد روستاهای برخوردار از گازرسانی رشد کرده و از ۱۴ هزار روستا به ۳۵ هزار روستا رسیده است.

در این مراسم شرکت تجارت گستر ترکمن خزر تولید کننده ورقهای سیمانی و الیافی بدون آزبست (برای سقف ساختمان) با برند گلستانیت به بهرداری رسید.

این شرکت در زمینی ۳.۵ هکتاری واقع در شهرک صنعتی پنج پیکر بندر ترکمن و در سوله ای ۴۵۰۰ متری و با سرمایه گذاری ۶۰ میلیارتومان افتتاح شد.

شرکت تجارت گستر ترکمن خزر اشتغال ۵۵ نفر را فراهم کرده و تولید روزانه۱۲۰ تا ۱۴۰ تنی را داراست.

همچنین طرح توسعه شرکت در زمینه تولید دیوارها و نمای ساختمان سیمانی (سمنت بورد) با سرمایه گذاری ۷۰ میلیارد تومان و اشتغال ۷۰ نفر انجام خواهد شد

 افتتاح متمرکز ۲۵۰۰ واحد مسکن محرومان در گلستان با اعتبار ۱۶۳ میلیارد تومان

در ادامه ۲۵۰۰ واحد مسکن محرومان در استان گلستان با اعتبار ۱۶۳ میلیارد تومان به صورت متمرکز در روستای پنج پیکر شهرستان ترکمن افتتاح شد.

همچنین در این مراسم، ۸۰ هزارمین واحد مسکونی مقاوم سازی شده روستایی استان توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به بهره برداری رسید.

هر یک از این واحدها که عملیات ساخت آن از خردادماه سالجاری شروع شده بود، از ۶۵ میلیون تومان کمک بلاعوض برخوردارند و صدور پروانه و نظارت بر ساخت آن هم رایگان است.

 فاز اول تعریض و بهسازی محور بندرترکمن- کردکوی ظهر امرز باحضور اسحاق جهانگیری، وزیر راه و شهر سازی استاندار گلستان وجمعی از مسئولان به بهره برداری رسید.

این مسیر به طول ۱۰ کیلومتر و با اعتبار ۳۶۰ میلیارد ریال احداث شده است.

همچنین در این مراسم چهار دوربرگردان عریض محور بهشهر ـ گرگان ـ آزادشهر را نیز افتتاح شد.

همچنین عملیات اجرایی تعریض محور بندرترکمن به آق قلا به طول ۳۵ کیلومتر و اعتبار هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان آغاز شد.

گفتنی است؛ چهار دوربرگردان برای ایمن سازی راه های استان به بهره برداری رسیده است و هشت دوربرگردان هم در حال احداث است.

 جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان با حضور فعالان و مدیران اقتصادی از دیگر برنامه های سفر معاون اول رئیس‌جمهور به گلستان است.

آخرین برنامه سفر دکتر جهانگیری به گلستان نیز دیدار با نمایندگان احزاب ، نخبگان و اقوام و گفتگو با آنان است که به نظر می رسد در راستای انتخابات ۱۴۰۰ خواهد بود.

انتهای پیام/

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.