1399-11-28 12:19
805
0
73250
مدیرخانه مطبوعات گلستان؛

تعیین ضرب الاجل توسط مدیر خانه مطبوعات برای ارشاد گلستان/علمدار: ارشاد گلستان قانون را دل بخواهی اجرا می کند

علمدار گفت: ارشاد گلستان اگر می خواهد بر اساس اساسنامه عمل کند همین اساسنامه در ماده 27 عنوان کرده پس از پایان مهلت انقضای هیئت مدیره اگر هیئت مدیره جدید انتخاب نشده باشد هیئت مدیره قبلی حداکثر تا مدت 6 ماه وظایف خود را ادامه می دهد.

هادی علمدار در گفت و گو با خبرنگار گلستان ما، اظهار کرد: ایجاد هیئت موسس جدید موضوعی است که ارشاد اشتباه بزرگی می کند چرا که بدون بررسی تبعات دست به این اقدام زده است.

مدیر خانه مطبوعات گلستان با بیان اینکه قرار بود ارشاد یک هفته ای این خانه مطبوعات در حال فعالیت را ثبت کند، خاطرنشان کرد: با وجود اینکه هیئت مدیره مدارک مورد نیاز را تحویل ارشاد داد و قرار بود یک هفته ای ارشاد کار را انجام دهد چندین ماه از آن یک هفته گذشته است و این اتفاق نیفتاده است.

وی افزود: ارشاد گلستان سیزدهم بهمن آگهی برگزاری انتخابات هیئت مدیره را در رسانه ها منتشر کرد، چه اتفاقی می افتد که چند روز بعد فراخوان هیئت موسس را می دهد، فراخوان هیئت موسس زمانی داده می شود که هیچ اتفاقی رخ نداده باشد اما گلستان خانه مطبوعات ثبت شده دارد و یک خانه مطبوعات فعال دارد چه معنایی دارد که ارشاد فراخوان هیئت موسس می دهد.

علمدار عنوان کرد: ارشاد گلستان اگر می خواهد بر اساس اساسنامه عمل کند همین اساسنامه در ماده 27 عنوان کرده پس از پایان مهلت انقضای هیئت مدیره اگر هیئت مدیره جدید انتخاب نشده باشد هیئت مدیره قبلی حداکثر تا مدت 6 ماه وظایف خود را ادامه می دهد.

مدیرخانه مطبوعات گلستان، ابراز کرد: اگر طبق همین اساسنامه می خواهند عمل کنند باید به دیگر مواد قانونی نیز عمل نماید و به آن ها احترام بگذارد نه اینکه هر کجا را بخواهد تفسیر به رای کنند.

وی اضافه کرد: زمانی که مدت فعالیت هیئت مدیره تمام شود طبق اساسنامه ارشاد می تواند اعلام کند که مجمع عمومی برگزار شود اما ارشاد گلستان در این حوزه کاری نکرد.

علمدار تصریح کرد: خانه مطبوعات فعال دارای هیئت موسس است که انتخابات را برگزار کرده و الان ارشاد می خواهد یک بار دیگر خانه مطبوعات تشکیل دهد که نتیجه اش می شود هر مدیری منصوب می شود اگر خوشش نیاید خانه مطبوعات جدیدی را تشکیل می دهد.

مدیرخانه مطبوعات گلستان عنوان کرد: اگر می گویید مهلت فعالیت تمام شده باید اعلام کنید تا مجمع را برگزار کنیم، هر روز با آگهی های مختلف در شبکه های مجازی رو به رو شدیم.

وی افزود: آسیب این رفتار فقط برای خبرنگاران و مجموعه رسانه ها است که باعث اخلال کار می شود، ارشاد اگر اساسنامه را قبول دارد باید همه آن را اجرا کند اگر قبول ندارد که باید تکلیف را هر چه سریع تر مشخص کند.

علمدار تصریح کرد: 13 بهمن همه آماده بودند تا انتخابات برگزار شود اما فردای آن روز اعلام می کنند خانه مطبوعات وجود خارجی ندارد و هیئت موسس جدید تشکیل دادند.

مدیرخانه مطبوعات گلستان گفت: در ارشاد گلستان اراده ای برای ثبت خانه مطبوعات دیده نمی شود اگر امکان ثبت است چرا این خانه مطبوعات ثبت نمی شود.

وی اظهار کرد: از طریق استاندار و وزارت ارشاد کار را پیگیری می کنیم تا حقوق جامعه رسانه تضییع نشود و اهالی رسانه ضرر نکنند.

انتهای پیام/
 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.