1399-11-19 14:40
604
0
73074
جشنواره فجر آستانه بلوغ؛

خوب و بد فجر 39 از نگاه سینما دوستان گرگانی/ جشنواره فجر؛ ارمغان فرهنگی انقلاب برای جامعه

جشنواره ای که امسال با تمام خوب یا بد بودنش به سی و نهمین سال خود رسیده و در سال آینده 40 سالگی خود را تجربه می کند به همین جهت جا دارد تا دست اندرکاران جشنواره گام دومی را برای جشنواره فجر متصور شوند تا به آرمان شهر سینمای انقلاب نزدیک تر شویم.

به گزارش گلستان ما، جشنواره فیلم فجر امسال 39 ساله شد و در طول این سال ها همیشه حواشی جذاب خود را داشته است.
جشنواره ای که یکی از ارمغان های فرهنگی انقلاب اسلامی در طول این سال ها بوده که همچنان فرهنگ دوستان پای کارش هستند و هر ساله با استقبال بسیاری از سوی جامعه رو به می شود.

اگر بر اساس انصاف قضاوت کنیم در سایه این جشنواره افراد بسیاری اسم و رسم پیدا کردند اما نمک دان ظرفیت هایی که در اختیارشان قرارداده شد را شکستند و به این فکر نکردند اگر این ظرفیت در اختیارشان قرارداده نمی شد کجای فرهنگ و سینما بودند؟

فجر امسال مانند سال های گذشته نبود چرا که در سایه شیوع بیماری کرونا هم فیلم سازان رغبتی برای فیلم سازی نداشتند و شرایط را برای کار سخت می دیدند و سینما دوستان حرف های ضد و نقیضی در خصوص اکران فیلم در شرایط بیماری کرونا به جامعه منتقل می کردند.

جشنواره فجر امسال 39 ساله شد و در آستانه بلوغ قرار دارد به همین جهت شاید برای این جشنواره نیز گام دومی را متصور شد تا اگر کاستی هایی بوده در سال های آینده تکرار نشود و ظرفیت هایی که می توان برای فرهنگ سازی متصور شد.

30 درصد ظرفیت سالن ها بلیط فروشی می شود

رئیس اداره سینمایی اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان از اکران 16 فیلم سینمایی در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر گلستان خبر داد و اظهار کرد: فیلم های فجر در گلستان از ۱۵ تا ۲۲ بهمن ماه اکران می شود.

مریم رحمانی پور با اشاره به اکران فیلم های جشنواره فجر در 2 سانس پردیس سینمایی عصر جدید گرگان، خاطرنشان کرد: علاقمندان می توانند هر روز در دو سانس 15 و 18 به تماشا بنشینند.

وی در خصوص حضور علاقمندان به جشنواره در شرایط خاص کرونا تصریح کرد: امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا و محدودیت‌های موجود در راستای نمایش فیلم‌های سی ‌و نهمین جشنواره فیلم فجر با ظرفیت محدودتر و رعایت کامل ضوابط بهداشتی مصوب ستاد ملی مبارزه با کرونا برنامه ریزی شده و برای حضور علاقمندان در اکران این فیلم‌ها، ۳۰ درصد ظرفیت سالن‌های نمایش در نظر گرفته شده است.

بخش بین الملل جشنواره فجر ضعیف عمل می کند

حسین نظری یکی از سینما دوستان گرگانی است که برای مشاهده فیلم زاوالا ساخته ارسلان امیری به سینما عصرجدید گرگان مراجعه کرده بود.

این جوان هنردوست در گفت و گو با خبرنگار ما، خاطرنشان کرد: کارگردان فیلم سعی کرده بود کار ترسناک بسازد اما موفق نبود.

وی ادامه داد: قالب فیلم روایتی تراژدی بود که سعی داشت کار را در قالبی ترسناک به معرض نمایش بگذارد.
نظری با بیان اینکه فیلم شروع خوبی نداشت اما با پایان خوبی همراه بود، تصریح کرد: کارگردان می توانست روایت بهتری را از داستان داشته باشد.

جوان گرگانی در خصوص نقاط ضعف و قوت جشنواره فجر، تصریح کرد: جشنواره فجر تنها جشنواره سینمایی قابل تامل ایران است به همین جهت جا دارد در بخش بین الملل که ضعیف عمل می کند خود را تقویت کند.

وی متذکرشد: همه می گویند سیمرغ را دوست داریم اما در جاهایی به خود جشنواره و سیمرغ انتقاداتی را وارد می کنند، یکی از نقاط دیگری که باید بیشتر به آن رسیدگی شود این است افرادی که هر سال در جشنواره هستند دوباره نیایند که فرصت کمتری به جوانان داده شود.

تاثیر ناخودآگاه کرونا بر جشنواره فجر

محمد اکبری دیگر جوان گرگانی بود که برای تماشای فیلم های جشنواره فجر به پردیس سینمایی عصر جدید مراجعه کرده بود.
این فیلم ساز جوان در گفت و گو با خبرنگار ما، اظهار کرد: امسال با توجه به شرایط کرونایی کشور همچنان می بینیم دست اندرکاران سینمایی این جشنواره را زمین نگذاشتند.

وی ادامه داد: امسال با وجود شرایط کرونایی اکران فیلم ها انجام می شود هر چند برخی فیلم ها به لحاظ شکل روایت می توانستند بهتر باشند و معنای بیشتری را به مخاطب انتقال دهند.

اکبری تصریح کرد: با توجه به اینکه در شرایط کرونایی هستیم اینکه فیلم سازان با انگیزه و شور شوق برگزار کردند نقطه مثبت جشنواره است.

این فیلم ساز جوان ابراز کرد: شرایط کرونایی و استقبال از جشنواره فضا را به سمتی برده که استقبال کننده کمتری نسبت به سال های قبل برده که این موضوع به صورت ناخودآگاه می تواند در کیفیت جشنواره تاثیر گذار باشد.

لزوم بازنگری بر اهداف جشنواره فجر در آستانه 40 سالگی

یکی از شعارهای انقلاب اسلامی اعتلای فرهنگی و اجتماعی است که آغاز جشنواره فجر و ایجاد ظرفیت های مختلف برای به نمایش گذاشتن هنر برای همگان بوده است.

جشنواره ای که امسال با تمام خوب یا بد بودنش به سی و نهمین سال خود رسیده و در سال آینده 40 سالگی خود را تجربه می کند به همین جهت جا دارد تا دست اندرکاران جشنواره گام دومی را برای جشنواره فجر متصور شوند تا به آرمان شهر سینمای انقلاب نزدیک تر شویم.

انتهای پیام/
 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.