1399-11-08 12:34
586
0
72876
در مراسم یکصدمین سال تاسیس آموزش و پرورش گرگان عنوان شد

گرگان از کمبود سرانه آموزشی رنج می برد/وقف آموزشی افزایش یابد/موزه تاریخی آموزش و پرورش راه اندازی می شود

یکصدمین سال تاسیس آموزش و پرورش گرگان ظهر امروز با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش و جمعی از روسای آموزش و پرورش استان بعد از انقلاب در دبیرستان تاریخی ایرانشهر برگزارشد.

به گزارش گلستان ما؛ یکصدمین سال تاسیس آموزش و پرورش گرگان ظهر امروز با حضور قاسم احمدی لاشکی معاون وزیر آموزش و پرورش  و جمعی از مسئولان و روسای آموزش و پرورش استان در بعد از انقلاب در دبیرستان  تاریخی ایرانشهر برگزارشد.

احسان گوهری راد در این مراسم اظهار کرد: از سال 1320 که دارالفنون به همت امیرکبیر ساخته و آموزش و پرورش نوین در ایران پایه گذاری شد، استر آباد جز اولین نقاط کشور بود که به تبعیت از آن مدارسی را تاسیس کرد.

وی افزود:  دراسترآباد که آن زمان به دارالمونین شهره بود کار بزرگی صورت گرفت که اکثر مدارس براساس وقف آموزشی اداره شد  و امیدواریم شاهد تکرار آن باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان با بیان اینکه گرگان از کمبود سرانه آموزشی رنج می برد، تصریح کرد: در این سالها با کمک «کمیلی» پدر مدرسه سازی استان فعالیت های خوبی انجام شده است اما با زهم با کمبود مواجه بوده و نیازمند کمک خیریان هستیم.

بهجت تربتی نژاد در ادامه از راه اندازی موزه آموزش و پرورش گرگان  خبرداد و گفت: با ارسال فراخوان در بین مردم اقدام به جمع آوری از مستندا تاریخی در حوزه آموزش و پرورش مرکز استان کرده ایم و به زودی به انتخاب مکانی مناسب  این موزه آغاز به کار خواهد کرد.

در ادامه ابراهیم صالحی اولین مدیر آموزش و پرورش  گرگان(مازندران وقت) فت:  یک قرن از آغاز رسمی تعلیم و تربیت در گرگان می گذرد  و طی این سالها نخبگان زیادی از این طریق  برای استان و کشور تربیت شدند .

وی افزود: باید از آنها که سالها در اعتلای فرهنگی آموزش استان خدمت کردند قدرانی شود وبرگزاری این مراسمان بسیار ارزشمند است.

صالحی ادامه داد: معلم بودن را اگر به زبان امروز تاویل کنیم، «مدیریت » خوانده می شود که همان خدمت به مردم است.

غلامرضا منتظری نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی با بیان اهمیت جایگاه آموزش و پرورش و همچنین مقام والای معلمی از تلاشگران این عرصه تقدیر کرد.

در ادامه محمد عباسی وزیر اسبق وزاتخانه های تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ورزش و جوانان و مدیر اسبق آموزش و پرورش گرگان، سید علی ادیانی یکی از روسای اسبق آموزش و پرورش گرگان به بیان سخنانی در رابطه با صد سالگی آموزش و پرورش گرگان پرداختند.

در این مراسم از تمبر یاد بود یکصدمین سال تاسیس آموزش و پرورش گرگان، سردیس «شهید رجایی» و «غلام حسین شکوهی» (پدر آموزش و پرورش و نوین) رونمایی شد و ساختمان آموزش و پرورش گرگان نیز به نام شهید «مرتضی مطهری» نام گذاری شد.

برگزاری نمایشگاه عکس های یادگاری، مسابقه فرهنگی و هنری از دیگر برنامه ای این همایش بود.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.