1399-11-07 09:34
569
0
72847
شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی گلستان؛

نمایندگان گلستان نسبت به طرح شفافیت آرا موضع خود را«شفاف» اعلام کنند

اخیرا با خبر شدیم برخی از نمایندگان استان گلستان در مجلس شورای اسلامی نسبت به پیگیری جدی طرح شفافیت آرا منفعلانه عمل کرده اند که امیدواریم این خبر درست نباشد چرا که با معیارهای مجلس انقلابی در گام دوم انقلاب اسلامی مغایرت جدی خواهد داشت. 

بسم الله الرحمن الرحیم 

نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی از حوزه های انتخاباتی استان گلستان 

غلامرضا منتظری
رحمت اله نوروزی
رمضانعلی سنگدوینی
امانقلیچ شادمهر
غلامعلی کوهساری
عبدالجلال ایری
رضا آریان پور

سلام علیکم؛ 
با صلوات بر محمد و آل محمد(ص)
احتراما به استحضار می رساند اخیرا با خبر شدیم برخی از نمایندگان استان گلستان در مجلس شورای اسلامی نسبت به پیگیری جدی طرح شفافیت آرا منفعلانه عمل کرده اند که امیدواریم این خبر درست نباشد چرا که با معیارهای مجلس انقلابی در گام دوم انقلاب اسلامی مغایرت جدی خواهد داشت. 

مطمئنا «شفافیت» یکی از شاخص‌های جمهوری اسلامی، است که رهبر معظم انقلاب بارها به آن اشاره، توصیه و تاکید کردند . به حد کفایت دلایل منطقی، عقلی و شرعی بر لزوم فوریت و پیگیری قانون شفافیت آرا وجود دارد که بر همگان آشکار است. امیر المومنین(ع) فرمودند: «بدانید، حقی که شما بر عهده من دارید این است که چیزی را از شما مخفی ندارم، جز اسرار جنگ را، و کاری را بی مشورت شما نکنم، جز اجرای حکم خدا. حقی را که از آن شماست از موعد خود به تأخیر نیفکنم، و تا به انجامش نرسانم از پای ننشینم و حق شما را به تساوی دهم."

بی شک شفافیت و عدم دسترسی آزاد مردم به اطلاعات، تصمیمات و عملکرد نمایندگان در خانه ملت است و کسی که در پی فرصت طلبی از قدرت است از شفافیت واهمه دارد!

متاسفانه برخی اعضای قوه مقننه مدت زمانی است بدون توجه به خواست عمومی مردم اهتمام جدی در راستای تصویب قانونی که طبیعی ترین حق مردم نسبت به عملکرد و احوال نمایندگان است ندارد و گویی که مردم برای ایشان نامحرم‌اند و یا شفاف شدن فعالیت هایشان به ضررشان است.

 قوه مقننه به عنوان مردمی‌ترین نهاد عالی نظام باید اطلاعات لازم در خصوص عملکرد نمایندگان را به آگاهی مردم برساند و مردم در جریان انجام کارهای نمایندگان بر معیار صداقت قرار بگیرند و این حق، امری بدیهی برای مردم هر جامعه‌ای بوده که قرار است تصمیم ساز و نقش آفرین باشند چه برسد به جامعه ی متدین ایران اسلامی که بر اصل مردمسالاری دینی و حکومت علوی استوار است.

در گام دوم انقلاب اسلامی نباید چیزی از مردم مخفی بماند! و مردم باید بدانند که نماینده آنها در دوره مسئولیت خود چه مواضعی را داشته است. هراندازه شفافیت بیشتر و بهتر شود، گستره عدالت بیشتر می‌شود ، صداقت بیشتر می شود، قانون مداری بیشتر می شود.

یقینا شفافیت آرای نمایندگان مجلس حق مسلم و قانونی مردم ایران است که مخالفان آن سیاسی بازانی بیش نیستند که از الحاق این قانون تنها نگران آشکار شدن اقدامات غیرقانونی  خویش هستند.

لذا انتظار است نمایندگان مردم شریف استان گلستان در مجلس شورای اسلامی نسبت به امر شفافیت آرا و عملکرد مواضع خود را اعلام داشته و ضمن ارائه گزارشی از فعالیت ها در زمینه امر شفافیت؛ در تصویب و عملی شدن آن اقدامات لازم را به عمل آورند. 


والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته 
شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان گلستان

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.