1399-10-20 12:23
623
0
72553
رئیس انجمن ویروس شناسی کشور :

روند ساخت واکسن داخلی خوب است / باید از کشورهای مطمئن واکسن تهیه شود

عضو شورای مشورتی مدیریت بیماری کرونا گفت : واکسنهایی که در جهان تولید شده به دلیل شرایط موجود و اضطرار در حال تزریق شدن است و ممکن است در استفاده از این واکسن ها عوارضی حتی بعد از یکسال هم مشاهده شود.

به گزارش گلستان ما ؛ علیجان تبرایی در گفتگو با خبرنگاراین پایگاه خبری درباره تولید واکسن ایرانی، اظهار کرد: تولید واکسن ایرانی در حال طی کردن مراحل آزمایشی است که هنوز کامل نشده و مراحل بالینی آن در حال انجام است.

وی یادآورشد: حداقل 6 ماه آینده می توانیم با قطعیت بگوییم که واکسن های ایرانی قابلیت خوبی دارند و در اصل 10 سال طول می کشد تا از عملکرد مطلوب و 100 درصدی واکسن مطمئن شد.

رئیس انجمن ویرورس شناسی کشور با بیان اینکه واکسن یکی از راه های موثرکنترل بیماری ها است، تصریح کرد: همه تلاش های ما باید برای تولید واکسن مناسب و ایمن در کشور باشد.

وی  اضافه کرد: از جهت علمی قطعا  تا زمانی که واکسن های ما به آن مرحله 100 درصد نرسیده  باید از کشورهای مطمئن واکسن تهیه کرد.

تبرایی با بیان اینکه واکسنهایی که در جهان تولید شده به دلیل شرایط موجود و اضطرار در حال تزریق شدن است، متذکرشد: ممکن است  دراستفاده از این واکسن ها عوارضی هم حتی بعد از یکسال  مشاهده شود و حتی ممکن است بعد از چند سال بگویند که به درد نمی خورد و قابل استفاده نیست ،همانطور که چند داروی استفاده شده از سوی بهداشت جهانی تایید نشد و از روند درمان خارج شده است.

عضو شورای مشورتی مدیریت بیماری کرونا بیان کرد: روند ساخت واکسن داخلی خوب است و باید زیرساخت ها ی لازم تامین شود تا بتوانیم سریعتر به نتیجه برسیم و حتی نیاز است تکنولوژی های دیگر در کشورخودمان راه اندازی کنیم که  نیازمند حمایت بیشتر هستیم.

وبه گفته تبرایی؛ قطعا تا واکسن های خودمان  تولید شود باید واکسن های که از جهت علمی و چه از جهت امنیتی مناسب باشد استفاده کرد؛ البته تزریق واکسن نیز برای افراد اجباری نیست.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.