1399-10-09 07:44
918
0
72342
کارشناس سیاسی:

۹ دی برند انقلاب اسلامی و حاج قاسم محصول آن است

یک کارشناس سیاسی گفت: راز ماندگاری سلیمانی همین بصیرت بود و بصیرت است که او را به قله ‏افتخارات رهنمون ساخت باید 9 دی را پاس داشت چراکه به عنوان نماد بصیرت می‌تواند جامعه را بیمه ‏کند.

به گزارش گلستان ما؛ علیرضا حسنی در گفتگو با خبرنگار این پایگاه خبری درباره 9 دیماه متفاوت امسال اظهار کرد: هر چند دشمن و عمله های داخلی آنها در پی فراموشی روز بصیرت یعنی 9 دی هستند ولی پاسداشت 9 دی ‏پاسداشت حقیقت و رمز بقای انقلاب است.

وی ادامه داد: بزرگترین آسیب و چالشی که هر انقلاب را تهدید ‏می‌کند مسئله دوری از اهداف آن انقلاب است که عامل اصلی آن عدم بصیرت است؛ بصیرت یعنی آینده ‏نگری و عمق بخشی به نگاه و از طرفی همیشه دشمنان یک جریان و انقلاب تمام تلاش خود را جهت به ‏انحراف کشیدن انقلاب می کنند و بهترین عامل و ابزار آن است که ابتدا خواص و سپس عوام را نسبت به ‏انقلاب و اهداف آن منحرف سازند .

این کارشناس سیاسی با بیان اینکه ریزش خواص از بزرگترین آفات یک انقلاب است، اضافه کرد: یکی از دلایل ‏اهمیت این روز بزرگ تلاش دشمن و عوامل داخلی آن جهت به فراموش سپردن آن در اذهان مردم است ‏چرا که با یادآوری آن کار کرد موضوع در جامعه روز به روز افزون می شود ‏.

اما راز این روز در چیست؟

حسنی تصریح کرد: برای فهمیدن راز این روز باید به عوامل موجد این روز دقت کرد و آن عامل ‏روح دیانت حاکم بر دلهای مردم است که همه را بسیج می کند به عنوان مهمترین عامل تاثیر گذاری ۹ ‏دی است همین روح دیانت است که وقتی یکی از محصولات این تفکر یعنی حاج قاسم سلیمانی توسط ‏دشمن قدار ترور می شود آن روح دیانت جریحه دار می شود و طوفان می شود و در روز تشییع پیکر او غوغا ‏به پا می کند.‏

وی تاکید کرد: ساده لوحانه است که فتنه ۸۸ را تنها دریک اختلاف داخلی آن هم از جنس سیاسی بدانیم و بگوییم ‏تعدادی معترض به نتیجه انتخابات در خیابان حاضر شدند و پس از مشخص شدن موضوع خیابان ها را ترک ‏کردند،بلکه ماحصل سال ها برنامه ریزی دشمنان بود .

وی ادامه داد: این فتنه با تمام مضرات و مشکلاتی که برای کشور ‏داشت توانست همچون غربالی منافقان را از مومنان جدا کند و از طرفی نقشه های دشمنان را نقش بر آب ‏کند و این یک حرکت عظیم مردمی لازم داشت که بساط فتنه را در هم بپیچد.هر چند موضوع فتنه بسیار ‏پیچیده است ‏.

نفوذ افراد و جریانات انحرافی در بدنه دولت کنونی

حسنی یادآورشد: متاسفانه در بدنه دولت کنونی افراد و جریانات انحرافی نفوذ ‏کرده و با تأثیر گذاری بر تصمیم سازی ها تلاش بر انحراف قطار نظام از ریل خود است که نقش رسانه ‏ها،مجموعه های امنیتی و همچنین مجلس شورای اسلامی در مطالبه گری از دولت بسیار حائز اهمیت است. ‏

وی در ادامه با بیان اینکه نمیتوان از بصیرت گفت و نقش ابر مرد تاریخ ایران یعنی حاج قاسم سلیمانی را نادیده گرفت، متذکرشد: ‏شهادت این مرد بزرگ مصادف شد با هفته بصیرت، برای این منظور باید از یک راز پرده براشت و آن راز محبوبیت این ابرمرد بزرگ است ‏.

وی اضافه کرد: این مرد دارای خصوصیات و صفاتی بود که او را از دیگران متمایز کرده بود ویژگی هایی از قبیل اخلاص ‏،شهامت،ولایتمداری و به ویژه بصیرت بالای او به عنوان شاخص ترین خصیصه بود که باعث آن شد که ‏قلب ها را در سراسر منطقه و حتی دنیا متوجه خود و اهداف خود کند و آن تشییع عظیم را بعد از تشییع امام ‏رحمت الله به عنوان رکوردی تاریخی به نام خود ثبت کند.

ولایتمداری سردارسلیمانی نشانه بصیرت او بود

حسنی اذعان کرد: با مراجعه به وصیت نامه این شهید بزرگوار می ‏فهمیم که ولایتمداری او که نشان از بصیرت او داشت عامل اصلی موفقیت او و تسخیر قلوب مردم کرد آنجا ‏که با قسم جلاله می گوید : :والله والله والله از مهمترین شئون عاقبت به خیری همین است. والله والله والله از ‏مهمترین شئون عاقبت به خیری، رابطه قلبی و دلی و حقیقی ما با این حکیمی است که امروز سکان انقلاب ‏را به دست دارد‎.‌‏ "

وی با بیان اینکه او به حق راه سعادت و عاقبت بخیری فرد و جامعه را پیروی از رهبر حکیم و فرزانه امام ‏خامنه ای می داند، تاکید کرد: راز ماندگاری سلیمانی همین بصیرت بود و بصیرت است که او را به قله ‏افتخارات رهنمون ساخت باید 9 دی را پاس داشت چراکه به عنوان نماد بصیرت می‌تواند جامعه را بیمه ‏کند.

وی با بیان اینکه مهمترین موضوع زنده نگه داشتن این روز است چرا که نسل امروز به ویژه نوجوانان و جوانان با جزئیات ‏این روز آشنایی چندانی ندارند و وظیفه ماست که به این مهم بپردازیم، گفت: امسال به دلیل عدم امکان ‏برگزاری مراسم متمرکز در شرایط کرونا باید تلاش کرد که جامعه به ویژه جوانان بتوانند پیام 9 دی را ‏بشنوند و این مهم می تواند از طریق فضای مجازی محقق شود چرا که فضای مجازی به دلیل اهمیت و ‏کارکرد آن در مدیریت افکار عمومی نقش بی‌بدیلی در بصیرت بخشی خاصه جوانان دارد و این موضوع ‏باید با رویکرد مطالبه گری نیازها و حقوق نسل جوان باشد.‏

در شناساندن قهرمانان خود ضعیف عمل کردیم

وی یادآورشد: در این میان پرداختن به موضوع شهادت سردار سلیمانی به عنوان یک موضوع تازه و بکر می تواند روح تازه ‏ای به جامعه دهد.‏ کشورهای بدون پیشینه تمدن مانند آمریکا برای تاثیر گذاری بر افکار عمومی خود با خلق قهرمان های ‏خیالی و استوره سازی از مدلهای فانتزی در پی مدیریت افکار عمومی هستند چرا که هر جامعه ای نیاز به ‏پیروی از قهرمانهای خود به عنوان الگو دارند لذا هنگامی که این الگوها با شاخصه های شجاعت،صلابت و ‏غیره در فضای واقعی نباشد دست به خلق ابر قهرمانهای خیالی می زنند این امر را به مدد سینما و رسانه ‏محقق می کنند.

این کارشناس سیاسی متذکرشد: قهرمانهای واقعی با تمام شاخصه ها و حتی برتر از حد نصاب برندهای بین المللی هم ‏در سطح ملی و هم سطح دینی داریم اما با کم کاری عملا نتوانستیم از پتانسل و ظرفیت آنها برای رسیدن به ‏اهداف والای الهی خود استفاده کنیم.چند سریال،چند انیمیشن و چند فیلم از قهرمانهای ملی و اسلامی مان ‏ساختیم؟ امیدواریک اصحاب رسانه و دولتمردان اراده ای کنند برای پاسداشت ارزشها و داشته هایمان تا قبل از آنکه ‏این داشته هایمان در اذهان جوانانمان به فراموشی سپرده شوند به سراغ آنها برویم.

‏انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.