1399-10-03 11:09
486
0
72226
در گفتگو با گلستان ما عنوان شد؛

هراس ماندگار در دل دشمن بعد از شهادت سردار دلها / «مکتب‌حاج قاسم»، مکتب ناب محمدی است

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر گلستان با بیان اینکه شهادت سردار سلیمانی هراسی ماندگار در دل دشمنان انداخت که هیچگاه از بین نخواهد رفت، گفت: «مکتب حاج قاسم» مجموعه ایده فرهنگ و روش وبرآمده از مکتب امام، رهبری و مکتب ناب محمدی با شاخصه مهم «دین باوری» و « ولایت پذیری» است.

به گزارش گلستان ما؛ حجت الاسلام یعقوب مهدوی در آستانه شهادت سپهبد قاسم سلیمانی در گفتگو با خبرنگار این پایگاه خبری اظهار کرد: شهید حاج قاسم چهره بی بدیل و بی نظیری است که وحدت را به تمام معنا در سطح قومی، مذهبی و ملی و چه درسطح جهان و رابطه مسلمانان در کشورهای همسایه  عملی کرد.

 وی با اشاره به فرازی از وصیت نامه  این شهید و توصیه  به مسئولان ،نخبگان سیاسی و برجستگان دینی  و به آنهایی که در منطقه نفوذ کلمه ای در میان مردم دارند، تاکید کرد: " تا آجا که می توانند بر روی این اتحاد و انسجام با ارزش ملت تکیه کنند، "ایمان  به خدا" و "اتحاد "این دو کلمه چیزی است که می تواند کشور ها  و ملت ها را روی پای خود نگه دارند، قدرت مقاومت به آنها بدهد و ملت ایران بحمدالله  از این دو نعمت برخوردار است."

 مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر گلستان حیات و شهادت شهید سپهبد سلمانی را نعمتی برای نظام برشمرد و تصریح کرد:  هرچند حیات ایشان برای دشمن رعب انگیز بود، شهادت ایشان هراسی ماندگار در دل دشمنان انداخت که هیچگاه از بین نخواهد رفت.

وی با بیان اینکه سردار دلها نماد وحدت کلمه در میان کشورهای منطقه شناخته می شود، ادامه داد:  سردار سلیمانی از دیگر مولفه های مقاومت است که در فرهنگ اسلامی و در منطقه نمود پیدا کرده، این شهید، نماد مقاومت  و اتحاد بین ادیان  در سوریه ، عراق، لبنان و یمن که از شیعه ، سنی ، مسیحی و یهودی  است که در شهادت ایشان  یکپارچه به سوگ نشستند.

نقش پررنگ شهید سلیمانی در وحدت جناحین و گروه‌های سیاسی در کشور و منطقه

مهدوی اذعان کرد: شهید سلیمانی در بین وحدت جناحین و گروه های سیاسی در کشور نیز نقش پر رنگی ایفا کرد زیرا در مکتب سلیمانی وحدت سیاسی رنگ می بازد و همه در زیر پرچم ولایت قرار می گیرندکه در حیات سیاسی و حتی بعد از شهادت وی نمود داشت.

وی به دیگر مولفه های مکتب سلیمانی اشاره کرد و گفت: تسلیم ناپذیری، نفی ظلم با بصیرت نابی  که دارا بوده و باوری که به ولی زمانش داشت او را به نخبه تمام عیار تبدیل کرده بود زیرا ولایت پذیری از ویژگی های ناب مسلمان در مکتب اسلام است.

این کارشناس فرهنگی اضافه کرد: ایشان حتی در وصیت نامه شان هم قسم می خورد که "والله والله والله قسم راهی وجود ندارد که دلدادگی وبه ولایت و رهبری انقلاب ما را از آسیب های زمانه برحذر بدارد".

مهدوی با بیان اینکه لقب با مسمای "سید الشهدای مقاومت " به خاطر حضور میدانی در جبهه های نبرد و مدافعی اهل بیت و ارزش های اسلامی او را منحصر به فرد کرده بود، گفت: تشییع جنازه ای بینظیری در عراق، خوزستان،قم، مشهد، تهران و کرمان  یکی از بی نظیر ترین مراسمات بود. من شاهد عینی تشییع جنازه حضرت امام (ره)  و شرایط خاص آن زمان بودم  و به جرات می توانم بگویم که بینظیر بود.

راهی به جز بازگشت به شاخص های سردار دلها نداریم

وی اذعان کرد: مکتب حاج قاسم برآمده از مکتب امام و رهبری و مکتب ناب محمدی است که مجموعه ایده فرهنگ و روش  با شاخصه مهم «دین باوری» و « ولایت پذیری» است که جوانان باید آن را مطالعه کرده و از آن درس بگیرند .

مهدوی ادامه داد: تواضع، فروتنی، اخلاص، رافت اسلامی، توجه به اقشار جامعه ، پایبندی به نظام و ولایت ، رعایت حق الناس، به جا آوردن حق الله  و احترام به همنوعان، احترام و توجه به پدر و مادر فروتنی از مکتب حاج قاسم که نشئت گرفته از دین اسلام ناب محمدی است.

 مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر گلستان در خاتمه بیان کرد: اگر جوانان می خوهند از آسیبهای زمانه به دور باشند راهی ندارند که  به شاخص های سردار دلها توجه کنندف زیرا حفظ خانواده و جامعه در گرو مکتب دهه شصت حضرت امام راحل واکنون احیا کننده آن حاج قاسم با عنوان «مکتب سلیمانی» است.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.