1399-09-29 11:50
926
0
72149
کارشناس فضای مجازی عنوان کرد:

دشمن از فضای مجازی برای اهداف خود بهره میگیرد/رهاشدگی این فضا ضعف مدیران بالادستی است

کارشناس فضای مجازی گفت: دشمن انقلاب اسلامی در پس این فضای مجازی می تواند به اهداف خود در جنگ نرم برسد ، هدفی که با ابزارهای دیگر به این شدت و سرعت نمی رسید .

به گزارش گلستان ما؛ مجتبی لشکر بلوکی پیرامون حواشی لایو یکی از بلاگرها با نوجوان 14 در اینستاگرام، اظهار کرد: در بسیاری از کشورها مدیریت فضای مجازی برعهده نیروی نظامی است ، نه تحت اختیار یک وزارتخانه .

وی ادامه داد: اینترنت در ابتدای خود یک پروژه نظامی در ارتش آمریکا بوده که بعدها گسترش یافته و به شبکه کنونی ارتقاء یافته است .در حال حاضر هم یک ژنرال ارتش ایالات متحده فرماندهی آن را به عهده  دارد .

این کارشناس فرهنگی متذکرشد: در اوج تحریم های فلج کننده که حتی داروهای بیماران خاص را به مانمی دهند ؛ اینترنت هیچ گاه از سوی آنان قطع و تحریم نشد بلکه افزایش پهنای باند و سرعت آپلود و دانلود آن چندین برابر شد.

وی تصریح کرد: دشمن انقلاب اسلامی در پس این فضای مجازی می تواند به اهداف خود در جنگ نرم برسد ، هدفی که با ابزارهای دیگر به این شدت و سرعت نمی رسید .

لشکربلوکی ادامه داد: در این شرایط هشدارهایی را هم عقلا و هم سکاندار انقلاب می دهند که هم نیاز به توجه بیشتر دارد و هم مدیریت آن را خودمان به دست گیریم مانند چین، روسیه و.. اما‌متاسفانه شبکه ملی اطلاعات هنوز راه اندازی نشده که هیچ و بدتر از آن ، این فضا رها و محل جولان هر نوع فسادی شده است.

باید دید دین و فرهنگ ما چه می گوید ؟

لشکر بلوکی اضافه کرد: عده ای معتقد هستند فیلتر اصلا نباید باشد، عده ای هم معتقد هستند که فیلترینگ باید خیلی سفت و سخت اجرا گردد اما  جدا از این بحث ها که بسیاری از آنان با گرایشات سیاسی است ، باید دید دین و فرهنگ ما چه می گوید ؟

وی تاکید کرد: دین که مجموعه ای از باید و نبایدهایی است که توسط خالق ما تبین شده تا ما را در مسیری مستقیم به قرب الی الله رسانده و در بهشت برین  جای گیرد. یکی از نبایدها همین پرهیز از گناه و محیط گناه آلود است چه در فضای حقیقی و چه در فضای مجازی، فرهنگ آریایی هم همیشه دم از پاکی و حرمت میزنه و این حتی در سنگواره های مانده از سلسه های مختلف حاکم بر ایران عزیز نیز مشهود است.

درآمد وزارت ارتباطات از اینترنت خارجی دلیل عدم توجه به شبکه ملی اطلاعات

مدرس سواد رسانه متذکرشد: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات یکی از وزارتخانهٔ دولت و مسؤول برنامه‌ریزی، پشتیبانی و توسعه زیرساختار و توانایی‌های ملی مخابراتی و اطلاعاتی ایران است و متولی فضای مجازی کشور، خرید اینترنت و فروش آن به شرکت های پپ (PAP) یکی از درآمدهای اصلی این وزارت خانه و یکی از دلایل عدم توجه به شبکه ملی اطلاعات است.

وی ادامه داد: یکی دیگر از دلایل عدم توجه به این مهم دیدگاهی ست به نام جهانی شدن که در آن راستا و طبق نظر بیگانگان اسنادی تدوین و آموزش های یکسان با دیگر کشورهای معمولا غربی می شود .

لشکر بلوکی همچنین بیان کرد: عده ای  هم معتقدند در این فضا می توان مطالبی را منتشر کرد و بیاناتی گفت که در رسانه ملی این امکان وجود ندارد.

نقش خانواده ها در حوزه استفاده از فضای مجازی

وی با اشاره به نقش خانواده ها در حوزه استفاده از فضای مجازی توسط فرزندان هم گفت: گاهی میبینیم که پدران و مادران فقط اموارت دینی را خود اجرا کرده، از تربیت دینی فرزندان غافل می شوند. نقش خود در تربیت را نادیده و تمام بار تربیت را به دوش آموزش و پروش می اندازند . در حالی که  آموزش و پرورش نمی تواند تمام بار پرورش فرزندان را به تنهایی به دوش کشد.

وی اضافه کرد: مهمترین امر در تربیت ، همراهی والدین با فرزندان خود است که کنار صمیمیتی که ارمغان می آورد ، یک عامل بازدارنده از محیط آسیب زا می باشد.

لشکر بلوکی یادآورشد: سیاست‌های کلی نظام در امور «امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات و ارتباطات(افتا)» که در سال ۱۳۸۹ توسط مقام معظم رهبری به دولت ابلاغ شد ، به عنوان یک سند بالادستی این حوزه می بایست تا پیش از این اجرای کامل می شد و در کنار پیشرفت و ارتقاء در این حوزه ، شبکه ملی اطلاعات را تشکیل و بستر فضای سایبر در ایران را مصون از حملات هکرها و سایت های غیر اخلاقی و ...می کرد.

این کارشناس فرهنگی در خاتمه گفت: اهمیت فضای مجازی بسیار زیاد است به نحوی که رهبر عزیز انقلاب در کلامی می فرمایند که اهمیتش به اندازه انقلاب اسلامی است ، این فضا هیچ گاه نباید  قطع یا حذف شود ، بلکه باید شبکه ملی اطلاعات هر چه زودتر تشکیل گردد و همچنین مدیریت آن در دست خودمان قرار گیرد و در انتها برای هر سن یا جایگاه علمی و اداری یک سطح دسترسی تعریف گردد ، همان کاری که در خودآمریکا صورت می پذیرد .

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.