1399-09-25 10:48
1366
1
72084
مدیرکل کانون پرورش فکری گلستان خبرداد؛

پیش بینی ۵۰ برنامه در هفته پژوهش/گلستان دومین استان در راه اندازی کارگاه توسعه مدیریت

محبوبه رجب نسب از برگزاری ۵۰ عنوان برنامه در هفته پژوهش در استان خبرداد و گفت: برنامه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در چهار حوزه ادبی، فرهنگی، هنری و علمی برگزار می‌شود که در این هفته بخش علمی برنامه ها پر رنگ تر است.

به گزارش  گلستان ما؛ محبوبه رجب نسب امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان، اظهارکرد: امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا، تمامی برنامه های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان، به صورت مجازی برگزار می شود که هفته کودک را هم در این بستر برگزار کردیم.

وی  با اشاره به مجازی بودن برنامه های هفته پژوهش از 25 الی 30 آبانماه ،افزود: 50عنوان در این هفته پیش بینی شده است که پژوهشگران قرن بعدی، آموزش و روش تحقیق، کارگاه‌های علمی و پژوهشی و غیره از جمله برنامه‌های این هفته است.

اشتغال 90 نفر در مراکز کانون استان

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان ازاشتغال 90 نفر در مراکز کانون استان خبرداد و تصریح کرد: با همکاری پرسنل مراکز  به عنوان دومین استان در کشور کارگاه توسعه مدیریت را ایجاد و برنامه‌هایی را بومی سازی و اجرا کردیم.

رجب نسب بیان کرد: برنامه‌های کانون در چهار حوزه ادبی، فرهنگی، هنری و علمی برگزار می‌شود که مهمترین برنامه ما ترویج کتاب و کتابخوانی است و اولویت ما در سال 99تجهیز مجازی و بهسازی مراکز کانونی است.

این مقام مسئول ادامه داد:کارگاه های مهارتی برخط در مراکز گرگان و گنبد راه اندازی شده است که به صورت فصلی در حال برگزاری است.

وی ازراه اندازی مرکز پلاتو (تئاتر) کودکان در مرکز ویلاشهر گرگان درآینده ای نزدیک خبرداد و یادآورشد: در هفته ملی کودک 5000کتاب به 100 روستا توسط کانون سایر ما ارسال و حدود 270 کتاب و مجله به اداره استثنایی گلستان تحویل داده شد.

فعالیت 8 انجمن در مراکز کانون

رجب نسب  با بیان اینکه تعداد اعضای فعال کانون در سال 97نسبت به سال 96 از 6 هزار به 11 هزار و 666 نفر رسید که در سال 98 با تعطیلی دو کانون در غرب گلستان در مناطق سیل زده  اندکی کاهش آمار داشتیم و به 10 هزار و 680 نفر رسیده است.

وی از فعالیت 8انجمن مانند انجمن قصه گویی، نجوم، عکاسی محیط زیست، نمایش نویسندگان و شاعران و.. خبرداد و افزود: این انجمن‌ها 997عضو فعال دارند و خدمات رایگان ارائه می‌کنند.

رجب نسب گفت: ما عملا در این کارگاه می توانیم به 270 نفر آموزش دهیم زیرا آموزش ها کترگاهی است و نمی توان در یک ساعت و نیم زمان به تعداد زیادی  آوزش عملی ارائه کرد.

ارائه 120 برنامه فرهنگی هنری برای سیل زدگان در سال 98

وی همچنین از میزبانی جشنواره بین المللی قصه گویی، رویداد ایده آزاد و غیره در استان خبرداد و افتخارات به دست آمده را در سال 98 برگزیده شدن دانیال نورقلی پور از شهرستان گنبد در رویداد ایده آزاد بود که با ساخت ماشین کنترلی برگزیده شد و اکنون برای تجاری سازی آن با معاون عمرانی استان رایزنی کرده ایم.

رجب نسب اضافه کرد: در بحران سیل به کمک خانواده های سیل زده رفتیم به 10هزار نفر  با 120 برنامه فرهنگی و هنری  خدمات ارائه و 4هزار بسته فرهنگی توزیع کردیم.

کرونا به شدت به کانون خسارت وارد کرد

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان بدون اشاره به مبلغ خسارت به مراکز در طول مدت شیوع کرونا، اذعان کرد: کرونا به شدت به کانون خسارت وارد کرده است و قبل از آن هم خسارت سیل هم داشتیم و ما برای جبران خسارت ها به سمت کمک خیرین رفتیم و با کمک آنان به تجهیز مراکز خود پرداختیم.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.