1399-09-18 12:05
399
0
71962
کارشناس سیاسی عنوان کرد؛

حرکت به سوی تمدن نوین اسلامی از دانشگاه آغاز می شود/ وظیفه مهم دانشجویان در حفاظت از فرهنگ اصیل انقلاب

مجتبی لشکر بلوکی گفت: دشمن هم همه جانبه با جنگ نرم در حال تضعیف فرهنگ اصیل اسلام و این دانشجویان هستند که باید در مقابل آن برنامه ریزی کنند و از این مولود اسلام ناب که متاسفانه از سوی مسئولان کمتر جدی گرفته می شود، محافظت کنند.

به گزارش گلستان ما؛ مجتبی لشکر بلوکی درگفتگو با خبرنگار این پایگاه خبری دانشگاه محیطی برای تضارب آرا خواند و اظهار کرد: دانشگاه ها از همان ابتدای شکل گیری محلی برای مباحثه و شکل گیری تفکر بوده و در دانشگاه تهران هم به دلیل روشنگری دانشجویان همان تفکرضد استعماری و اعتراض به وابستگی به انگلیس و امریکا در 16 آذر1332،  3 تن از دانشجویان مبارز شهید و چندین نفرهم دستگیر شدند .

وی ادامه داد: دولت گماشته یعنی اینکه خود استعمارگر تو را می آورد و همان ها با تفکر خودشان تو را از مسند برمی دارند  و پهلوی هم اینگونه بود و سرانجام با پیروزی انقلاب اسلامی از بین رفت.

این کارشناس سیاسی و فرهنگی با بیان اینکه مهمترین دستاورد انقلاب در گام اول «استقلال» معرفی شده است، تصریح کرد: وقتی به ماهیت جنبش های دانشجویی نگاه می کنیم همه آن ها ماهیت ضد بیگانه دارند بنابراین دانشجویان امروز هم باید اینگونه رفتار کنند و اسیر بازیهای سیاسی نشوند و به فرهنگ سازی و تاثیرگذاری اجتماعی بپردازند.

وی اضافه کرد: مقام معظم رهبری بارها از فرهنگ بعنوان شناسنامه دسته جمعی کشور یادکردند که برای حفظ آن حاضرند فدا شوند، سیاست و اقتصاد را ذیل فرهنگ بیان می کنند؛ حالا دشمن هم همه جانبه با جنگ نرم در حال تضعیف آن است و این دانشجویان هستند که باید در مقابل آن برنامه ریزی کنند و از این مولود اسلام ناب که متاسفانه از سوی مسئولان کمتر جدی گرفته می شود، محافظت کنند.

لشکربلوکی با بیان اینکه امروزجنبش های دانشجویی و جوانان انقلابی مکتب اماممین انقلاب و و مکتب سلیمانی ها بحث فرهنگ را جدی ترگرفته و اتش به اختیار عمل کنندو بدون شک جوان ها انقلابی امروز پابه کارتر و متفکرتر از قبل انقلاب هستند.

وی با تاکید بر برگزاری کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاه ها بیان کرد: دانشجوانگیزه، ، شور جوانی، قدرت تعقل فروان دارد و به علم نیز مجهزاست لذا باید با برگزاری کرسی های آزاد اندیشی به بصیرت افزایی جامعه بپردازند و همواره درصدد تزریق تفکرات اسلام ناب به جامعه باشند.

این کارشناس سیاسی و اجتماعی تاکید کرد: دانشجو فقط برای درس خواندن و استفاده از آن در زندگی شخصی نباشد بلکه باید به این باور برسد که بتواند مدیریت کشور را به دست بگیرد ومدیر فردای کشور خواهد شد و دانشگاه ها نیز باید محیطی دینی و مذهبی سیاسی برای تربیت آنان باشد تا جوانان با ارزش های اصیل انقلاب و پایبند به نظام  تربیت شوند .

وی با بیان اینکه برای حرکت به سوی تمدن نوین اسلامی باید از دانشگاه ها آغاز کرد، افزود:  تشکیل گروه های فعال فرهنگی سیاسی، ایجاد گروه های نهضتی بین المللی، تشکیل گروه های دانش علمی و همکاری با مراکز و همکاری باشرکت های دانش بنیان ، فعالیت های اجتماعی و جهادی  و برگزاری کرسی های آزاد اندیشی و مطالبه گری از مسئولین ، گزارش مفاسد به مسئولین از مهمترینوظایف دانشجویان است.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.