1399-09-17 14:14
426
0
71949
دبیر نهضت سواد رسانه ای کشور در جمع فعالان فضای مجازی گلستان:

سواد رسانه متولی ندارد/ ارتقای سواد رسانه مسئولان و مردم مطالبه جدی دانشجویان قرار گیرد/نقش تاثیر گذار دانشجویان در جنبش نرم افزاری

دبیر نهضت سواد رسانه ای کشور گفت: ارتقای سواد رسانه مسئولان و مردم مطالبه جدی دانشجویان قرار گیرد زیرا دشمن هجمه های زیادی را از طریق شبکه های اجتماعی وارد می کنند.

به گزارش گلستان ما؛ علیرضا آل داوود دبیر نهضت سواد رسانه کشور درباره سواد رسانه در فضای مجازی اظهار کرد: سواد رسانه متولی ندارد، قشر جوان دانشجو امیدهای انقلاب و تنها این کنشگران شجاع هستند که می توانند با  تفکر وروحیه انتقادی و پرسشگری به ارتقای سواد رسانه ای جامعه  کمک کنند.

وی با بیان اینکه  دانشجویان آلت دست گروه های سیاسی  قرار نگیرند، افزود:  این قشر علاوه بر دید سیاسی باید کنشگر و تاثیر گذاربوده و می توانند پرچم عدالتخواهی را مطابق با گام دوم انقلاب بلند کنند تا پرچم انقلاب را به دست صاحب اصلی آن برسانند.

دبیر نهضت سواد رسانه ای کشور ارتقای سواد رسانه مسئولان و مردم را مطالبه جدی دانشجویان بیان کردو گفت: دشمن هجمه های زیادی را از طریق شبکه های اجتماعی وارد می کنند این دانشجویان هستند که بارصد  و ورود به موقع می توانند  محتوای درست را به این دو قشر برسانند.

آگاه سازی و ارتقای سطح جامعه رسالت سنگین دانشجویان

آل داوود ادامه داد: دانشجویان روایت سازی های درست از کف جامعه داشته و مسائل را درست تبیین کنند تا ارتقای سطح بینش جامعه شکل بگیرد. این رسالت سنگین دانشجویان بعنوان قشر فرهیخته است که به سمت آگاه سازی و ارتقای سطح جامعه بروند.

وی سواد رسانه ای را مقوله ای از بالا به پایین عنوان کرد و افزود: در کشور ما عمدتا پیام رسان های خارجی با خارجی ها فعالیت میکنند ومی توانند به راحتی کنشکران انقلابی ما را حذف کند و دزدی داده و اطلاعات ما که بعنوان دارایی های ما هستند، پرداخته و حتی به آنالیز شرایط جامعه ما  هم بپردازند  لذا نقش دانشجو در مطالبه سایبری و اقناع جامعه برای راهاندازی  و استفاده از شبکه های بومی و شبکه ملی اطلاعات پر رنگ  است.

آل داوود متذکرشد: دانشجو باید عنصری کنشگر  و رسانه ای فعال که علاوه بر تحلیل گری، پیام های ساخته شده توسط رقیب برآنها تاثیر نگذارد.

نقش تاثیر گذار دانشجویان در جنبش نرم افزاری

وی تاکید کرد: باید از دانشجوها برای جنبش نرم افزاری استفاده کنیم که با در نظر گرفتن فرهنگ اصیل انقلابی اسلامی چگونه می توانند  در نهضت سواد رسانه ای نقش داشته باشند زیرا در جای جای بیانه  گام دوم  انقلاب، از جوانان بعنوان پیشگام نام برده و فعالیت جهادی مبارزه با فساد و امیدآفرینی را از آنان خواسته است.

آل داوود با اشاره پیام رهبر انقلاب در پیگیری عاملان ترور شهید فخری زاده و ادامه دادن راه این دانشمند هسته، بیان کرد: دانشجویان در این حوزه نیز باید پیش قدم باشند  و از انفعال بپرهیزند، تاثیر گذار محض نباشد و نقش آفری نباشد .

وی مهمترین رسالت دانشجویان هدایت گری جامعه و ارتقای دانش و دور کردن جامعه از جهل نوین علاوه بر حفظ خود در شرایط مختلف و فتنه ها بیان کرد.

باید مراقب نفوذ دشمن در دانشگاه ها باشیم

به گفته آل داوود؛ دشمن روبروی اهل تسامح نیست، دست به ترور های شخصیتی می زند، افشاگری های غیر اخلاقی می کندوزمانی که می بیند کارگر نیست حتی به ترور فیزیکی افراد و شخصیت ها می پردازد.جنگ روایت ها راه می اندازد اینجاست که نقش دانشجویان بعنوان فرد کنشگر جامعه بسیار مهم است.

وی اذعان کرد: باید مراقب نفوذ دشمن در دانشگاه ها باشیم، دشمن می داند زمانی که  ذهن جوانان را تسخیر کند  دیگر این جوانان نمی توانند از هویت ایرانی اسلامی خود دفاع کند.باید با سعه صدر،اختلاف سلیقه ها کنار گذاشت و در فضای باز و به دور از تعصب  به نقش آفرینی پرداخت تا تفکر انتقادی در جامعه نشر پیدا کند.

دبیرنهضت سواد رسانه کشور با بیان اینکه سایت های شرط بندی را برای استفاده نوجوانان و جوانان ما راه اندازی کرده اند درحالی که جوان ما باید به سمت راه اندازی کسب و کارها و تولید در کشور برود تا بتواند هم در ارتقای اقتصادی خود و هم کشور اثر گذار باشد.
انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.