1399-09-02 10:26
685
0
71706
نمی شود در کار نیست، باید بشود داریم؛

سبدهایی که بانوی گلستانی را کارآفرین کرد/با ایده فرمانده پایگاه بسیج به سمت اشتغال رفتم

«سکینه عرب» بانوی جوان گلستانی است که برای رسیدن به موفقیت دستش را به زانوی خود گذاشت و با ایده ای که از فرمانده بسیج پایگاه خود گرفته بود پا درکار آفرینی و اشتغال زایی گذاشت.

به گزارش گلستان ما؛ خوداشتغالی شاید در این برهه از زمان که بسیاری با مشکلات معیشتی دست و پنجه نرم می کنند  راهگشا بوده و گره از بسیاری از مشکلات بردارد.

رهبر انقلاب اسلامی هم بارها به مسئله اشتغال اشاره می کنند  و  نیاز اساسی کشور به کار و کارآفرینی می دانند.

ایشان می فرمایند؛ دو دلیل اساسی یعنی آمادگی کشور برای جهش و فشار اقتصادی دشمنان، ثابت می‌کند که ایران بیش از هر دوره دیگری به کار و کارآفرینی احتیاج دارد.

توجه به حوزه کارآفرین و کارآفرینی از عنصر‌های اصلی توسعه و حرکت به سوی پیشرفت و ترقی است که دولت ها باید زمینه فعلیت آن را فراهم کنند.

ایجاد اشتغال برای جوانان مهمترین مسئله ای است که دولت ها باید به آن  اهتمام داشته باشند اما درگیری بسیاری از دولتمردان با سیاسی بازی  آنها را این وظیفه مهم دور کرده است.

کارگاهی برای اشتغال زنان بی سرپرست و بد سرپرست

اما «سکینه عرب» بانوی جوان گلستانی است که برای رسیدن به موفقیت دستش را به زانوی خود گذاشته است و با ایده ای که از فرمانده بسیج پایگاه خود گرفته بود پا درکار آفرینی و اشتغال زایی گذاشت و الگوی برای سایر بانوان شده است.

 به مناسبت هفته بسیج به سراغ این بانوی گلستانی رفتیم و با او به گفتگو نشستیم.

او تقریبا یک سال است که  «کارگاه سبدبافی» را با هدف ایجادشغل برای زنان بی سرپرست و بد سرپرست  با سرمایه 300هزار تومان راه اندازی کرده است .

این بانوی جوان می گوید: بسیاری از افراد فکر می کنند نمی شود با سرمایه کم کاری را شروع کرد اما «نمی شود در کار نیست، باید بشود داریم» که با امید به خدا شد.

عرب از بانوان بسیجی پایگاه فدک شهرستان گنبدکاووس و با گروه جهادی شهید شکوری همکاری می کند.

این بانوی کارآفرین مشوق اصلی خود در راه اندازی اکارگاه سبد بافی را خانم رحیمی فرمانده پایگاه  فدک بیان می کند.

او می گوید: اکنون ۵ نفر از بانوان گنبدی هم مشغول به کارند و با حداقل ۶۰۰ تا۷۰۰ هزار تومان منبع درآمدی برای خود و خانواده شده اند.
خانم عرب ادامه می دهد: به دلیل آنکه همسرم فوت کردن ومسئولیت زندگی باخودم بود و منبع درآمد نداشتم، درمنزل مشغول به کار شدم ، اطرافیان ازمن حمایت کردند.

از او درباره کارآفرینی بانوان و جایگاه خانواده می پرسم که می گوید: خواستن توانستن است زن و مرد نمی شناسد، بودن خانواده در کنار یک زن تاثیر زیادی در کارش می گذارد، برای خودم همکاری خانواده خوب بود و رفتاراطرافیان هم همینطور .

کرونا فرصتی برای بازاریابی و فروش بیشتر

در زمانی که کرونا بسیاری از کسب و کارها را با مشکل مواجه کرد ، تولیدی خانم عرب هم با مشکلاتی روبرو شد اما پا پس نکشید و کرونا را به فرصتی برای بازاریابی و فروش بیشتر تبدیل کرد.

عرب می گوید: بعداز مدتی که کار کردیم متاسفانه با بیماری کروناروبه روشدیم وچهارماه سفارش و فروش نداشتیم ولی با تبلیغات در فضای حقیقی و مجازی دوباره کارمان رونق گرفت و حالا  به فروش بیشتر فکر می کنیم.

کمک مستمر فرمانده پایگاه در راه اندازی و فروش

خانم عرب یکی از شیرین ترین موفقیتهای خود را سفارش از چندین استان بیان کرد و ادامه داد: برای این کار نیز خانم زهرارحیمی  راه را برایمان بازکرد و از این رو معتقدم بسیج جایی است که می توان در همه مسائل به آن رجوع کرد و پاسخ گرفت.

او درباره توصیه اش به سایر بانوان هم می گوید: برای افراد جویای کار پیشنهاد می کنم باتوجه به منطقه ببینندچه چیزهایی در شهریامنطقه رونق دارد وقابل فورش است به عبارتی بازار مصرف کار خود را بببینند و کاری را آغاز کنند.

عرب درباره مشکلات و موانع بر سر راه خود نیز بیان می کند: یکی از مشکلات این است که کارخانه مستقیم به ما نخ نمیده وفقط می گوید ازلاهیجان نخ تهیه کنید و اگر این مشکل ما بر طرف شد می توانیم حتی کارمان را بیشتر گسترش دهیم.

این کارآفرین گلستانی از مسئولان هم می خواهد، ازافرادی که واقعا می خواهند کار آفرینی کنند حمایت کنند تابتوانند روی پای خود بایستند.

عرب در پایان این گفتگو توصیه ای هم برای سایر بانون دارد و می گوید: به بانوان سرزمینم توصیه میکنم صبروتحمل وپشتکارومهم ترازهمه امیدبه خداوند داشته باشند وراه خودرا ازخانواده جدانکنند وتن به هرکاری ندهند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.