1399-07-27 12:09
747
0
71075
فاضل خبر داد؛

آمار جان‌باختگان کرونا در گلستان چهار رقمی شد/ افزایش خفیف ابتلا به کرونا در گلستان/ 6 شهرستان در وضعیت سفید قرار دارند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: با فوت دو گلستانی دیگر بر اثر کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان‌باختگان ناشی از این بیمار در استان به ۱۰۰۱ نفر رسید.

به گزارش گلستان ما، عبدالرضا فاضل ظهر امروز در حاشیه جلسه استانی ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا گلستان اظهار کرد: تعداد بیماران بستری کرونایی در بیمارستان‌های استان با افزایش خفیف نسبت به سه هفته گذشته به ۲۴۵ نفر رسید که از این تعداد ۴۴ بیمار در بخش آی سی یو بستری هستند.

وی با اشاره به اینکه در مجموع گلستان در وضعیت زرد کرونا قرار دارد، گفت: شهرستان‌های آق‌قلا، بندر ترکمن، گمیشان، مراوه‌تپه، گالیکش و مینودشت در وضعیت سفید کرونا، شهرستان بندرگز در وضعیت قرمز، شهرستان‌های کردکوی و گنبدکاووس در وضعیت نارنجی رو به زرد و شهرستان‌های گرگان، کلاله، رامیان، آزادشهر و علی‌آباد کتول در وضعیت زرد قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان خاطرنشان کرد: تنها گلستان به همراه سه استان دیگر کشور پیک سوم کرونا را تجربه نکرده و نیاز است که اقدامات پیشگیرانه را برای جلوگیری از پیک مجد بیماری در استان بگیریم لذا در جلسه امروز محدودیت‌هایی تعیین شد. در این جلسه مقرر شد مراسم عروسی در تالارها با نصف ظرفیت و با محدودیت زمانی حداکثر دو ساعت برگزار شود. همچنین از این پس ادارات، بانک‌ها و همه اصناف نباید به کسی که ماسک ندارد، خدمت ارائه کنند.

فاضل خاطرنشان کرد: یک ماه قبل میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم گلستان ۷۵ درصد بود که این عدد امروز به ۵۰ درصد رسیده است. اگر مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند شاید تا پایان سال شاهد پیک‌های متعددی از کرونا باشیم.

وی در ادامه گفت: تاکنون ۱۶ هزار واکسن آنفلوآنزا در استان توزیع شده که تاکنون ۱۱ هزار نفر با اولویت زنان باردار پرخطر، جانبازان شیمیایی و پرسنل درمان واکسینه شده‌اند.

وی گفت: امسال تاکنون ابتلای ناشی از ویروس آنفلوآنزای H۱N۱ در استان نداشتیم.

تعداد شهدای مدافع سلامت گلستان به ۵ نفر رسید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان بیان کرد: در اسفندماه دکتر مصدق و آقای فغان کیا از کادر درمان استان فوت‌شده بودند که با ارائه مستندات به ستاد ملی کرونا، اعلام شد که هر دو نفر بر اثر کرونا جان خود را از دست دادند که امروز با تصویب ستاد استانی کرونا، این دو عزیز نیز در به‌عنوان شهدای مدافع سلامت استان گلستان محسوب شدند.

فاضل خاطرنشان کرد: پیش از این دکتر عبدالله عباسی، حسن نظری و خوجم‌بردی چرکزی به‌عنوان مدافع سلامت استان گلستان، در راه مبارزه با کرونا به شهادت رسیده بودند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر خوشبختانه هیچ‌یک از کادر درمان استان به خاطر کرونا در بیمارستان‌ها بستری نیستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با اشاره به اعطای مجوز تولید ماسک به یک واحد صنعتی در گنبدکاووس با ظرفیت تولید روزانه ۵۰۰ هزار ماسک در جلسه امروز، بیان کرد: در حال حاضر سه کارخانه تولید ماسک در استان داریم و عملاً تا در تهیه ماسک شرایط استان بهتر شده است.

فاضل گفت: بر اساس اعلام سازمان غذا و دارو، قیمت هر عدد ماسک ۱۳۰۰ تومان تعیین شد و داروخانه‌ها و محل‌های عرضه نباید بیش از این قیمت، ماسک را به فروش برسانند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.