1399-07-23 08:51
1232
0
70986
گزارش گلستان ما از قیمت صعودی مرغ در سطح بازار؛

قیمت مرغ همچنان پَر می کشد!/ مردم توانایی خرید مرغ 21 هزارتومانی را ندارند

هزینه بالای تولید و سود کم باعث شده است که مرغ داران دیگر تمایلی به جوجه ریزی برای تولید مرغ نداشته باشند و همین امر باعث گران شدن قیمت مرغ در روزهای اخیر شده است و از سوی دیگر نیز همین امر باعث شده مردم هم تمایلی به خرید مرغ 21 هزارتومانی نداشته باشند. 

به گزارش گلستان ما، چند شب گذشته و در پی نارضایتی های مردم از افزایش قیمت مرغ مطلبی با عنوان "استاندار گلستان چه کار میکند؟ قیمت مرغ در گلستان پر کشید" در کانال گرگان پرس منتشر شد.

در بخشی از این مطلب آمده بود: استاندار گلستان به عنوان مسئول ارشد دولت در استان باید پاسخگو باشد که چرا قیمت مرغ در دومین استان تولید کننده و صادر کننده مرغ باید ۵ هزار تومان بالاتر از میانگین کشوری و ۳۵۰۰ تومان بالاتر از نرخ مصوب ستاد تنظیم بازار استان باشد.

اما حدود 4 روز از این مطلب می گذرد و استاندار گلستان نسبت به آن هیچ واکنشی نشان نداده است که گویا استان گلستان نه استانداری دارد و نه مسئول انقلابی که به فکر معیشت مردم باشد. 

این موضوع بهانه ای شد تا خبرنگار گلستان ما روز سه شنبه 22 مهرماه جهت بررسی میدانی از وضعیت و قیمت روز مرغ راهی بازار شد.

روح اله محمد خانی فروشنده مرغ در فلکه مازندران گرگان به خبرنگار ما گفت: قیمت مرغ در روز گذشته 20/500 بود و امروز نسبت به روز گذشته نوساناتی داشته که قیمت امروز 21/200 می باشد و حتی امکان افزایش قیمت در روزهای آینده هم وجود دارد. 

وی افزود: در این چند روز اخیر مردم جهت خرید، اول قیمت مرغ را از ما می پرسند و نیز عده ای هم از این روند صعودی قیمت ناراضی هستند و می گویند استانی که خود دومین تولید کننده مرغ در سطح کشور است چرا باید قیمت مرغ در آن روز به روز افزایش پیدا کند. 

محمدخانی علت گرانی مرغ را گران بودن نهاده های دامی و عدم تمایل مرغ داران به تولید مرغ دانست و خاطرنشان کرد: هزینه بالای تولید و سود کم باعث شده است که مرغ داران دیگر تمایلی به جوجه ریزی برای تولید مرغ نداشته باشند و همین امر باعث گران شدن قیمت مرغ در روزهای اخیر شده است و از سوی دیگر نیز همین امر باعث شده مردم هم تمایلی به خرید مرغ 21 هزارتومانی نداشته باشند. 

در ادامه این گزارش به میان مردم تا بیشتر از وضعیت فعلی قیمت مرغ با مردم به گفتگو بپردازیم.

با هر کسی که صحبت می‌کردیم اکثر مردم از دست مسئولین ذیربط ناراضی بودند، گویا دیگر کسی به فکر این مردم انقلابی و ولایتمدار، که 41 سال پای نظام و انقلاب ایستاده اند و به دفاع از نظام و انقلاب شان پرداخته اند و حالا امروز در سطح کشور مسئول انقلابی نداریم که تفکر انقلابی و جهادی داشته باشد که بتواند مشکلات اقتصادی مردم را حل کند. 

عده ای هم از بازار سیاه دام و طیور گله مند بودند که چرا قیمت دان مرغ باید 7هزار تومان باشد در صورتی که تا 2 ماه پیش 3 هزار و 500 بود. آیا سازمان جهاد کشاورزی استان که متولی این امر می باشد تاکنون برای رفع این مشکل اقدامی نکرده است؟ 

مردم از استاندار گلستان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و نیز مدیران دستگاه های اجرایی خواستار رسیدگی هر چه سریعتر به این وضعیت بُغرنج اقتصادی در زمینه قیمت صعودی مرغ را دارند. 

انتظار می رود مجمع نمایندگان استان در این زمینه هر چه زودتر ورود کنند و مشکلات بوجود آمده را بررسی و حل نمایند زیرا اگر این معضل تا آخر سال به همین منوال پیش برود و هیچ نظارتی بر قیمت ها در بازار نباشد قطعاََ متحمل مشکلات بیشتری در کشور خواهیم شد که در آن زمان دیگر وقت جبران نخواهد بود. 

تهیه گزارش :مهدی عموزاد

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.