1399-07-09 10:46
627
0
70668

فراگیر شدن دادرسی الکترونیک در گلستان / راه اندازی اتاق دادرسی الکترونیک در 9 حوزه قضایی

رئیس کل دادگستری گلستان از راه اندازی اتاق دادرسی الکترونیک در  9 حوزه قضایی استان خبر داد.

به گزارش گلستان ما، هادی هاشمیان رئیس کل دادگستری گلستان گفت: در طرح دادرسی الکترونیک، ارتباط زندانی با قاضی پرونده به صورت مجازی برقرار و در روز دادگاه نیاز به انتقال متهم از زندان به دادگستری نیست .

وی افزود: در زندان های گرگان و گنبدکاووس، فضای مناسب برای ارتباط تصویری زندانیان با قضات دادگاه فراهم شده است و مددجویان می توانند از طریق ویدئوکنفرانس در دادگاه های گرگان، کلاله، بندرگز، بندرترکمن، مراوه تپه، گالیکش، مینودشت، آزادشهر و کردکوی شرکت کنند و دیگر نیاز به انتقال زندانی به به دادگستری نیست .

هاشمیان اذعان داشت: دادرسی الکترونیک از امروز در گرگان راه اندازی شد و در نخستین روز اجرای این طرح، سه پرونده به صورت الکترونیک رسیدگی شد و متهمان که زندان بودند، تصویری در دادگاه شرکت کردند و دفاعیان و اظهارات خود را با قضات پرونده درمیان گذاشتند .

رئیس کل دادگستری گلستان همچنین گفت: بستر برای برگزاری دادگاه های الکترونیک تا پایان امسال در همه حوزه های قضایی استان فراهم می شود .

وی ادامه داد: اجرای این طرح علاوه بر تضمین سلامت مراجعان و همکاران، گام مهمی در کاهش زمان رسیدگی به پرونده، کاهش هزینه‌های سیستم قضایی و افزایش سرعت انجام کارها، افزایش کیفیت رسیدگی و امنیت قضایی و اداری است.

هاشمیان با اشاره به امنیت بالای دادرسی الکترونیک به دلیل استفاده از فیبر نوری بیان کرد: جلوگیری از هزینه‌های اضافی و پیشگیری‌های لازم در خصوص خطرات اعزام زندانی به دادگاه، پیشگیری از شیوع بیماری کرونا و دیگر بیماری ها، تسریع در عملکرد و کاهش اطاله دادرسی از دیگر اهداف این امر است.

لازم به ذکر است؛ ستفاده از سامانه‌های مخابراتی و رایانه‌ای از مواردی است که در مواد ۱۷۵ و ۶۵۹ قانون آیین دادرسی کیفری و همچنین ماده ۲۵ آیین‌نامه نحوه استفاده از سامانه‌های رایانه‌ای و مخابراتی تاکید شده است .

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.