1399-07-07 12:36
824
0
70621
در گفتگو با گلستان ما عنوان شد؛

همسر شهید مدافع حرم : مسئولان شعار ندهند و به اعتقادات عمل کنند/اجازه تحریف دفاع مقدس را نمی دهیم

محال است دشمن دستش به خاک این سرزمین برسد، ما همه مدیون شهدا و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس، شهدای گمنام و چشم مادران، فرزندان و همسران منتظرشان هستیم تا وقتی خون آن شهدا هست هرگز دست احدی به ایران اسلامی نخواهد رسید.

به گزارش گلستان ما؛ نقش زنان در دفاع مقدس  و فعالیت آنان  و همرزمی با رزمندگان هشت سال جنگ تحمیلی انکار ناپذیر است.

زنانی که در کنار کار همسری و مادری به در پشت جبهه ها از رزمندگان پشتیبانی می کردند .
شستشوی پتو، بسته بندی خشکبار و مواد غذایی، پرستاری از رزمندگان در بیمارستان ها  و حتی غسل  دادن شهدا و گاهی هم سلاح به دست می گرفتند و دوشادوش همسران و فرزنداشان قدم در راه دفاع از کیان می گذاشتند .

به مناسبت هفته دفاع مقدس گفتگوی کوتاهی را با دوتن از بانوان ایثار گراستان گلستان ترتیب دادیم .

فاصله نسلی مهم نیست بلکه پادیاری اعتقادات مهم است

اشرف کشانی در گفتگو با خبرنگار این پایگاه خبری حماسه هشت سال دفاع مقدس را  کلاس درس آموزی رزمندگانی دانست که فرزندان خود را اهل بیتی مانند شهدای مدافع حرم تربیت کردند.

وی افزود:  هرگاه خودم توانستم بچه هایم را در این مسیر  سوق دهم وبیرق عزای حسین را در دستشان بدهم و خودسلاح روی دوششان بگذارم و برای حفظ دین خدا، نظام و انقلاب کفن پوش کنم شاید ان روز بتوانم بگویم مانند مادر شهید ذورقی الحمد الله پیش خانم فاطمه  زهرا (س)و زینب کبری (س) رو سفیدم.

همسر شهید مدافع حرم گلستانی تصریح کرد: دختران آن دوران و مادران امروز نشان دادند که فاصله نسلی مهم نیست بلکه اعتقادات مهم است و امروز دشمن از طریق اعتقادات است که می خواهد به انقلاب ضربه بزند .

محال است دشمن دستش به خاک این سرزمین برسد

وی با بیان این که محال است دشمن دستش به خاک این سرزمین برسد، تاکید کرد: ما همه مدیون شهدا و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و شهدای گمنامی که در جوار آنها هستیم و مدیون چشم مادران، فرزندان و همسران منتظر هستیم تا وقتی خون آن شهدا هست هرگز دست احدی به ایران اسلامی نخواهد رسید.

کشانی حفظ حجاب را برای بانوان مهمترین اسلحه به سوی دشمن عنوان کرد و گفت: چادر و حجاب سنگر زن است، ما همچنان با چادری که داریم و اعتماد و توکل به شهدا  راه شهدا را ادامه خواهیم داد.

نیازمند رزمنده و نقش آفرینی پر رنگ بانوان در جنگ فرهنگی هستیم

همسر شهید ذورقی با بیان اینکه  جنگ  امروز ، جنگ فرهنگی است، متذکرشد: ما نیازمند رزمنده  و نقش آفرینی پر رنگ بانوان در این حوزه هستیم و باید به سلاحی متناسب و با محتوای فرهنگی مسلح شویم.

وی درخصوص توصیه اش به مسئولان هم گفت: امیدوارم فقط حرف نزنند،  شعار ندهند  و به انچه که اعتقاد و باور دارند عمل کنند چرا که تحریف از آنان و برنامه ریزی های آنان به زندگی مردم وارد می شود لذا باید هوشایر باشند.

فراموشی شهدا و خانواده هایشان،  ضربه مهلکی برای جامعه

اما مادر شهیدان عامری(یحیی و مجید عامری) که فرزندانش را در دفاع از این مرزبوم در هشت سال دفاع مقدس تقدیم انقلاب کرده است، در گفتگو با خبرنگار این پایگاه می گوید: از ابتدا عضو پایگاه بسیج بودم و فرزندانم را بسیجی تربیت کردم.

وی فراموشی مادران شهید  را ضربه مهلکی برای جامعه خواند و تاکید کرد: غبارغمی در چشمان مادران ایثارگری وجود دارد که از فراموشی رنج می برند شاید امروز من را اینجا دعوت کنند  اما این دلجویی ها همیشگی نیست.

وی افزود: امروز مادران و خانواده های شهدایی داریم که بنیاد شهید شاید اسمشان را هم نداند و سال به سال به آنان سرنزنند.

این مادرشهید گفت: زنان در پشت جبهه خدمات زیادی از شستشوی پتو تا بسته بندی آجیل و پرستاری از مجروحان را در جبهه انجام می دادند و معتقدم این تاریخ شفاهی باید اینها بازگو شود تا به فراموشی سپرده نشود.

وی با بیان اینکه  عاملی که این روزها جامعه را تهدید می کند حذف روحیه بسیجی از دختران و زنان استف گفت: نباید نقش مادران شهدا و همسران، دختران آنان در تربیت نسل آینده مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.