1399-07-01 06:57
918
0
70468
پرونده ترور آیت الله طاهری گرگانی از زبان فرزندش ؛

معجزه زنده ماندن «حبیب انقلاب»/رسوایی جریان نفاق در ترورآیت الله طاهری

حجت الاسلام سید علی طاهری درباره ترور مرحوم آیت الله طاهری گفت: خواست الهی این بود، منطقه به ایشان احتیاج داشت تامسئولیت و رهبری جریان انقلابی را در منطقه برعهده بگیرند وحاج آقا توانستند از این ترور جان سالم به در ببرند .

به گزارش گلستان ما؛ بازخوانی انقلاب و جریان انقلابی از صدر مبارزه با رژیم شاهنشاهی شاید بتواند گوشه ای از جانفشانی های جریان انقلاب و خیانت های مذوران داخلی و منافقین  را نشان دهد.

در جریان  انقلاب و در سال 1360 زمانی که  سازمان مجاهدین خلق  در سراسر کشور اعلام جنگ مسلحانه می کند، ترورها در مازندران  و شرق استان آغاز شد.

ترور شخصیت ها تا آن زمان مرسوم نبود و منافقین و جریان نفاق برای ایجاد رعب و وحشت د رمنطقه دست به ترورهای کور و مردم می زدند اما سرانجام  28 شهریور 1360 روزی بود که مرحوم آیت الله طاهری ترور شد.

به مناسبت بیست و نهمین سالروز ترور آیت الله حبیب الله طاهری گرگانی  گفتگویی را با حجت الاسلام سید علی طاهری فرزند ایشان ترتیب دادیم .

وی که در زمان ترور، در سال 1360 در کنار پدر خود حضور داشت ، اظهار کرد: آیت الله طاهری اولین شخصیت انقلابی روحانی  در شرق مازندران آن زمان که گرگان و دشت خوانده می شد، در راس فعالیت های انقلابی بودند که ترور شدند .

وی افزود: البته قبل از آن ، فعالانی  در جریان انقلاب بودند، ترور شدند اما دربحث شخصیت هایی که درصدد ترور آنها بودند ایشان نخستین فرد بودند.

حجت الاسلام طاهری  تصریح کرد:  دو الی سه مرتبه برای ترور مرحوم پدرم اقدام شد اما موفق نشده بودند که سرانجام در 28 شهریور 1360 این اقدام انجام شد و ایشان به شدت مجروح شدند .

وی در ادامه شب حادثه ترور آیت الله طاهری را اینگونه تعریف کرد: بعد از نماز مغرب و عشا که مرحوم حاج آقا ازمسجد بیرون امدند و در دایره فلکه داشتند قدم می زدند تا به ان طرف خیابان بروند حمله اتفاق و به طرف ایشان گلوله هایی شلیک شد.

طاهری افزود: من و دوتا از برادران کوچکتر در صحنه بودیم  و تیرها به سمت ابوی و طلبه ای که درکنار حاج آقا بعنوان محافظ ایشان بود و یک اسلحه کمری داشت شلیک شد. به محض اینکه محافظ واکنش نشان داد با دو گلوله ایشان را به شهادت رساندند.

وی اضافه کرد:البته در آن زمان چون در سپاه جریان چپ نفوذ داشت برای محفاظت از مرحوم پدر اقدام نمی کردند.

حجت الاسلام طاهری ادامه داد:ابتدا در به آیت الله طاهری دو گلوله اصابت کرد و سومین گلوله را هم بعنوان تیر خلاص زدند ، البته به کرامت الهی و لطف خدا، حاج آقا توانستند از این ترور جان سالم به در ببرند .

وی تاکید کرد: خواست الهی این بود، منطقه به ایشان احتیاج داشت تامسئولیت و رهبری  جریان انقلابی را در منطقه برعهده بگیرند .

رئیس دانشگاه آزاد گلستان در باره چرایی ترور مرحوم آیت الله طاهری ادامه داد: ایشان با جریان سازی که درانقلاب بخصوص در شرق مازندران داشت و بویژه درمبارزه با منافقین و معرفی کردن جریان نفاق و بنی صدر طبیعتا شخص اولی که با سخنرانی های خود و مواضع خود  انها را رسوا می کرد ایشان بود ، طبیعی بود که کینه به دل بگیرند و به ترور اقدام کنند .

وی درباره بازتاب این ترور نافرجام هم گفت: در آن زمان صلابت جریان حزب الهی برای مبارزه با نفاق بیشتر  و بیشتر شد و بعد از آن زمانی که حاج آقا دوباره سلامتی خود را به دست آوردند، با جدیت و قاطعیت بیشتر راهشان ادامه پیدا کرد.

حجت الاسلام طاهری اذعان کرد: یادم هست بعد از چند ماه که  توانستند دوباره سخن بگویند یکی از روحانیون گرگان که به عیادت ایشان آمدند گفتند با توجه به این شرایط تکلیف برشما نیست که بخواهید دوباره  در صحنه  باشید تا حد  شهادت پیش رفتید و جانتان  به خطر افتاده ، اما مرحوم حاج آقا فرمودند که زنده ماندن من شبیه معجزه است .

وی یادآورشد: تیری که بعنوان خلاص زده بودند از گوش وارد شده بود، از اعصاب رد شده و از داخل دهان بیرون آمده بود .

طاهری خاطرنشان کرد: حاج آقا گفتند" تا قبل از جریان ترورشاید در انقلاب معجزه ندیده بودم اما در جریان ترور زنده ماندن من به معجزه شبیه است و الان مسئولیت من چند برابر است".

وی تاکید کرد: همه شاهد بودند که برای دفاع از انقلاب و جریان حزب الله در منطقه تمام تلاش و کوشش خود را انجام دادند.

حجت الاسلام طاهری در خاتمه گفت: همگان دیدند کسی که تبیین کننده اصلی خط حضرت امام و مقام معظم رهبری در منطقه  گرگان و دشت آن روز وبعد گلستان بود، مرحوم ابوی بودند  و فعالیت های ایشان آشکار است.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.