1399-06-31 09:33
801
0
70449
حاشیه های جلسه ستاد تنظیم بازار استان :

مختار مهاجر طرفدار قیمت مرغ 22500 تومانی بود / تصویب قیمت 17 هزار تومانی با فشار تعزیرات

در جلسه دیروز ستاد تنظیم بازار مختار مهاجر رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان می گفت قیمت مرغ باید 22500 تومان باشد که این قیمت با واکنش شدید مدیر کل تعزیرات حکومتی استان مواجه شد.

به گزارش گلستان ما ؛ جلسه ستاد تنظیم بازار استان گلستان روز گذشته ( شنبه 30 شهریور) برگزار شد در حالیکه مبحث اصلی این جلسه تعیین قیمت مرغ بود .

مثل همیشه مختار مهاجر رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان و تیم وی با توپ پر آمدند تا قیمت مرغ دوباره افزایش پیدا کند.

مختار مهاجر در این جلسه گفت که قیمت مرغ باید 22500 تومان باشد و در ادامه دلایل خود را بر شمرد اما بیان این قیمت باعث واکنش های مختلفی شد که شدیدترین واکنش از طرف "مدیر کل تعزیرات حکومتی استان" نشان داده شد.

برخی دیکر از نهادها من جمله بسیج اصناف و حتی استاندار گلستان نگاه تعادلی به این موضوع داشتند و معتقد بودند که باید قیمت استانهای همچوار نظیر سمنان ، مازندران و گیلان را هم در نظر گرفت ، ضمن اینکه گلستان صادر کننده 12 درصد گوشت مرغ در کشور است و باید در استان خود کمی قیمت پایین تر باشد.

در این جلسه عنوان شد که قیمت مرغ در استانهای هم جوار گاها تا 18 هزار و 19500 و بعضا هم 16 هزار هست لذا قیمت 17 هزار تومان از طرف استاندار پیشنهاد شد که علیرغم میل باطنی مختار مهاجر و تیم همراه وی ، مصوب شد .

سوال اصلی اینجاست که رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان چرا اینقدر بر طبل گرانی مرغ می کوبد و همواره سعی دارد با توجیهانی نظیر کمبود و گرانی نهاده قیمت مرغ را افزایش دهد ؟

چرا مهاجر هیچگاه طرفدار مردم و مصرف کننده نیست و متوجه نیست برخی از مردم در این گرانی بازار تنها فرآورده ای که می توانند  آبروی خانواده را سر سفره نگه دارند همین مرغ است ؟

در سالهای گذشته سایت ها و برخی کانال ها بارها مسائلی را از این جنس مطرح کردند که خود رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان و برخی معاونین در کار مرغداری دخیل شده اند و به نوعی در این مقوله ذینفع هستند لذا به همین جهت در اینگونه جلسات معمولا دنبال افزایش قیمت هستند تا جایی که یکی از معاونین سازمان جهادکشاورزی در جلسه گفت که "ما" با این قیمت داریم ضرر می کنیم .

به نظر می رسد بیشتر از قیمت و کمبود نهاده ها ، "سوء مدیریت" در این حوزه است که بر طبل گرانی مرغ می کوبد ، "سود بالا" فروش مرغ در استان است که باعث شده تا افراد ذینفع با فشار به سازمان جهاد کشاورزی و نفوذ در جاهایی مثل اتحادیه مرغداران بر طبل گرانی مرغ بکوبند ؟

عشق سوار شدن بر خودروهای شاسی بلند و لوکس است که قیمت ها را به سقف می رساند اما چرا مردم قربانی این اشتهای سیری ناپذیر عده ای مرفه بی درد شوند؟

انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.