1399-06-19 12:30
787
0
70275
ساعت کلاس کم، دغدغه ها بیشتر؛

ابهامِ فراگیری دروس در بین دانش آموزان گلستانی باقی است/ضرورت تعامل دانش‌ آموزان و معلمان

دانش آموزان با رعایت پروتکل های بهداشتی باید به تحصیل خود ادامه دهند، اما به نظر می رسد؛ ساعات کوتاه حضور دانش آموزان با حجم کتاب ها تناسبی ندارد و آموزش های غیر حضوری نیز چندان جدی گرفته نمی شود.

به گزارش گلستان ما؛ آغاز سال تحصیلی دانش آموزان با اضطراب و دلنگرانی های فراوانی از سوس والدین همراه بود چرا که ویروس منحوس کرونا نرفته  و همچنان می تازد و قربانی می گیرد.

دوراهی تحصیل و بیماری اینروزها بلای جان خانواده های گلستانی شده است، از طرفی برخی خانواده ها توان خرید گوشی هوشمند و تبلت را ندارند و از طرفی بیم ابتلای فرزندانشان به کرونا اضطراب آنها را بیشتر می کند .

به یکباره اعلام می شود که تحصیل حضوری می شود و دانش آموزان با رعایت پروتکل های بهداشتی باید به تحصیل خود ادامه دهند، اما به نظر می رسد ساعات کوتاه حضور دانش آموزان با حجم کتاب ها  تناسبی ندارد و آموزش های غیر حضوری نیز چندان جدی گرفته نمی شود.

البته این شرایط برای دانش آموزان کلاس اولی بسیار سخت است و خانوادها  معتقدند با آموزش های حضوری فرزندشان بهتر می آموزد اما رعایت بهداشت فردی از سوی کوکان سخت تر است.

فاصله ها در زنگ تفریح رعایت نمی شود

در گفتگو با والدین و دانش آموزان  و مراجعه به تعدادی از مدارس می توان گفت؛ در اکثر مدارس پروتکل های بهداشتی و رعایت می شود و دانش آموزان از ماسک، دستکش  و شیلد هم استفاده می کنند، فاصله ها در کلاس درس رعایت می شود. کلاسها با 50 درصد ظرفیت برگزار می شود  اما نگرانی از رعایت نشدن فاصله ها در زنگ های تفریح وجود دارد و ضدعفونی کردن  تک تک کلاس ها و .. بسیار سخت و طاقت فرساست و گاه اوقات به درست انجام نمی شود .

ماندگاری از مادرانی است که فرزندش ر دوره ابتدایی درس می خواند و تا تعطیل شدن بچه ها در پشت در مدرسه منتظر می می ماند.

او می گوید: به نظر من رعایت پروتکل ها انجام نمی شود چرا که کودک و نوجوان چندان مقید به اصول بهداشتی نیست. آنها تا دوستانشان را می بینند دیگر فاصله ها را رعایت نمی کنند .

ابهام در اتمام دروس

خانم ماندگاری ادامه می دهد: شاید فقط سر کلاس دور از هم  بنشینند ولی در زنگ های تفریح و در راه مدرسه  در کنارهم راه می روند چون همه با سرویس نمی روند .

وی ادامه داد: دانش آموزان در مقاطع مختلف کمتر از سه ساعت در مدرسه هستند و کلاس ها 20 و 35 دقیقه  هستند و ابهام در اتمام دروس وجود دارد.

اما اقای ادبی می گوید: باید فرزندانم را با ماده ضدعفونی کننده، چند ماسک و دستکش و آب معدنی  به مدرسه ببرم، موبایل هوشمند و اینترنت فراهم کنم ، اینها هزینه های زیادی میخواهد  و در توان من ک کار مندهم هستم نیست چه برسد به کارگران و . البته هزینه های جانبی دیگرمانند لوازم التحریر و .. هم وجود دارد.

این پدر نگران به خبرنگار ما می گوید: هرچند حضور در کلاس برای دانش آموزان مناسبت تر است اما سلامت فرزندانمان مهمتر است  لذا تصمیم اجباری نبودن کلاس های حضوری تصمصم عاقلانه ای به نظر می رسد.

وی با تاکید بر اینکه خانواده ها  از  فرصت حضور دانش آموزان در منازل سوء استفاده نکنند، گفت: دیده شده خانواده  در این ایام به سفر می روند چرا که در هر جایی می توانند از اینترنت استفاده کنند و فرزندانشان در کلاس ها شرکت کنند .

گفتگوی خبرنگار ما با تعدادی مدیر و معلم در چند شهر استان هم به رعایت پروتکل های بهداشتی تاکید می کند اما آنها هم معتقدند این رعایت ها در کلاس ها انجام می شود و بعد از آن در زنگ تفریح و یا در زمان خروج از مدرسه سخت است .

آنها می گویند؛ ما خودمان دانش آموزان را از کلاس ها خارج می کنیم و با تاکید بر انضباط اجتماعی و رعایت بهداشت فاصله گذاری آنها را به راهرو ها و حیاط هدایت می کنیم.

نیازمند مشارکت دانش‌ آموزان و معلمان هستیم

احسان گوهری راد اظهار کرد: هر مدرسه‌ای موظف است تمامی پروتکل های بهداشتی از قبیل استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی و تهویه مناسب هوای کلاس را  برای رفع دغدغه والدین و همکاران رعایت نماید وحضور بیش از 35دقیقه در یک محل خطر ابتلا را بالا می‌برد بنابراین کلاس‌ها نباید بیشتر از 35دقیقه طول بکشد  وتمامی تصمیمات باید در شورای مدرسه مصوب شود.

وی افزود: وظیفه ما ارائه خدمات آموزشی است وترجیح برآموزش حضوری است اما اگر کسانی به هر دلیل نمی تواننداز آموزش حضوری بهره مند شوند، می توانند از سایرروش های آموزشی استفاده کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش تصریح کرد: نیازمند مشارکت دانش‌ آموزان و معلمان هستیم وباید نگرانی خانواده‌ها را نیز در این خصوص برطرف کنیم.
وی تاکید: نمی‌توان و نباید آموزش متوقف شود وما به عنوان متولیان نظام آموزشی موظفیم به طور دائمی شرایط را رصد کرده و بسنجیم که چگونه می‌توانیم بهترین شیوه را با توجه به شرایط دانش آموزان  ارائه دهیم ، مهم این است که ضمن حفظ سلامت دانش آموزان و معلمان ، هیچ دانش آموزی از چتر آموزشی جدا نیفتد.

تلفن های پاسخگوی والدین

گوهری راد در خصوص ایجاد مرکز پاسخگویی به سوالات شهروندان گفت: برای ارتباط حداکثری با اولیای دانش آموزان و پاسخگویی به آنان ، کارشناسان  این مرکز تا 31شهریور 99 در تمامی روزهای هفته به جز ایام تعطیل از ساعت8 صبح تا14 آماده پاسخگویی به سوالات اولیا دانش آموزان هستند.

به نظر می رسد؛ دغدغه کرونایی دانش آموزان و خانواده ها همچنان ادامه دارد و چالش رفتن یا نرفتن مدرسه  ورعایت پروتکل های بهداشتی نزد مسئولان آموزش و پرورش و خانواده ها در ایام تحصیل همچنان باقی  است.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.