1399-05-27 10:47
757
0
69923
معاون وزیر در گرگان عنوان کرد؛

کمبود ۲۱۰ مدرسه استثنایی در کشور/ راه اندازی۱۷ مرکز مشاوره خانواده دانش آموزان استثنایی

معاون وزیر آموزش و پرورش در گرگان با اشاره به کمبود ۲۱۰ مدرسه استثنایی در کشور گفت: بر اساس آمایش سرزمینی ۳ مدرسه استثنایی در استان گلستان مورد نیاز است که در صورت تامین زمین ، اعتبارات آن با مشارکت خیرین از سوی سازمان آموزش و پرورش استثنایی تامین خواهد شد.

به گزارش  گلستان ما؛ سید جواد حسینی ظهر امروز درجلسه شورای معاونین که با محوریت پروژه مهر و بازگشایی مدارس در گرگان برگزارشد، اظهار کرد: فراگیرترین موضوع دنیا در حال حاضر مفهوم توسعه است که این مفهوم از سال ۱۹۷۰ و بعد از مفهوم رشد وارد زندگی انسان ها شد.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی  تصریح کرد: توسعه دگرگونی مطلوب در کمیت و کیفیت زندگی بشر است که توسعه کمیت و کیفیت مطلوب از پیش تعیین شده را هدف گذاری کرده است.

حسینی با بیان اینکه مغز توسعه، برنامه ریزی است، افزود: شناخت وضع موجود، ترسیم وضع مطلوب و حرکت از وضع موجود به وضع مطلوب سه رکن اصلی هر نظام برنامه ریزی است.

وی افزود: تمامی کشورها توسعه را هدف خود قرار داده اند و در کشور ما نیز برای رسیدن به توسعه سه نظام برنامه ریزی کوتاه مدت یکساله، میان مدت پنج ساله و بلند مدت بیست ساله در حال اجرا است.

حسینی با بیان اینکه نظام برنامه ریزی باید در تمامی سازمان ها رکن اصلی فعالیت باشد اظهار داشت: نظام برنامه ریزی در آموزش و پرورش نیز رکن اصلی حرکت است و این نظام  باید از ستاد تا سطح مدرسه گسترش یابد.

پروژه مهر پرحجم ترین عملیات نظام تعلیم و تربیت

معاون وزیر با بیان اینکه پروژه مهر پرحجم ترین عملیات نظام تعلیم و تربیت و بزرگترین سنجش موفقیت نظام تعلیم و تربیت است اظهار داشت: برنامه ریزی برای آغاز سال تحصیلی محدود به زمان خاصی نیست و این برنامه ریزی در طول سال ادامه دارد.

حسینی با بیان اینکه در سال جدید تحصیلی و با توجه به شرایط کرونا باید نظام برنامه ریزی، پسا برنامه ریزی مبنای عمل قرار گیرد، خاطرنشان کرد: در این روش ارزیابی پیشینی از کار پسینی انجام  می‌شود. این روش با دو رویکرد برنامه‌ریزی فرض بنیاد و  ادامه داشتن شرایط آموزش در هر شرایطی و داشتن سناریو برای آن شرایط و رویکرد تکنیک پابرجا با تاکید بر عدم تعطیلی هیچ ماموریتی از مأموریت های آموزش و پرورش انجام می‌شود.

وی افزود: باید برای حالت های قرمز، زرد و سفید برنامه ریزی کامل انجام شود و برای تغییر شرایط سریع از هر یک حالت ها آمادگی کامل داشته باشیم.

۹۱ درصد دانش آموزان استان گلستان ثبت نام قطعی شده اند

حسینی با اشاره به فعالیت های مثبت استان گلستان در پروژه مهر اظهار داشت: ۹۱ درصد دانش آموزان استان گلستان ثبت نام قطعی شده اند و مانور بازگشایی مدارس نیز به منظور آمادگی مدارس در این استان  برگزار شده است.

معاون وزیر با بیان اینکه شبکه شاد بزگترین پلتفرم آموزشی بومی در کشور است اظهار داشت: صد درصد مدارس استان گلستان در شبکه شاد عضو هستند و  ۸۷  درصد معلمان و  ۵۳ درصد دانش آموزان این استان  در شبکه شاد عضویت دارند، که باید برای  ۴۱ هزار دانش آموزی که  دسترسی به امکانات ارتباطی و شبکه شاد ندارند برنامه ریزی مطلوب انجام شود.

وی با اشاره به برنامه سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان اظهار داشت: ۷۴ درصد نوبت گیری نوآموزان بدو ورود به دبستان در  برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی در استان گلستان  انجام شده است و ۶۰‌ درصد نیز  ارزیابی شده اند.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با اشاره به تدوین ۲۵ برنامه تحولی مبتنی بر سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش گفت: سه بسته «مدرسه انطباقی»،  «مداخلات به هنگام طلایی» و «توسعه مشارکت ها» در سازمان آموزش و پرورش استثنایی تدوین شده است که ۸۶ درصد فعالیت های این بسته ها نوآورانه و تاسیسی است.

وی تصریح کرد: همه ماموریت های آموزش و پرورش عادی  در آموزش و پرورش استثنایی نیز  وجود دارد و این آموزش و پرورش علاوه بر تعلیم و تربیت وظیفه توانبخشی دانش آموزان با نیازهای ویژه را نیز بر عهده دارد.

 معاون وزیر با اشاره به کمبود ۲۱۰ مدرسه استثنایی در کشور اظهار کرد: بر اساس آمایش سرزمینی ۳ مدرسه استثنایی در استان گلستان مورد نیاز است که در صورت تامین زمین ، اعتبارات آن با مشارکت خیرین از سوی سازمان آموزش و پرورش استثنایی تامین خواهد شد.

۳۵۰  باشگاه بازنشستگان در شیفت مخالف مدارس استثنایی فعالیت خواهند کرد

وی افزود: در سال جاری با استفاده از ظرفیت شیفت مخالف در ۳۵۰ مدرسه استثنایی کشور باشگاه بازنشستگان راه اندازی خواهد شد که ۷ باشگاه متعلق به استان گلستان است.

حسینی با بیان اینکه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی باید دائمی باشد اظهار داشت: ایجاد یک پایگاه دائمی سنجش‌ در استان گلستان و تجهیز اتاق آکوستیک آن در سال جاری از برنامه های سازمان آموزش و پرورش استثنایی برای استان گلستان است.

معاون وزیر با اشاره به وجود ۱۷ مرکز اختلالات یادگیری در گلستان اظهار داشت؛ با راه اندازی دو مرکز دیگر در سال جاری  از نیاز استان گلستان به مراکز اختلالات یادگیری کاسته خواهد شد.

حسینی، تربیت بدنی و ورزش دانش آموزان با نیازهای ویژه را  از اولویت های آموزش و پرورش استثنایی دانست و اظهار داشت : یک سالن مخصوص ورزشی دانش آموزان با نیازهای ویژه و  ۶ سالن ورزشی درون مدرسه ای دویست متری  نیز در سال جاری از طریق مشارکت خیرین و سازمان نوسازی مدارس ساخته خواهد شد.

۱۷ مرکز مشاوره خانواده دانش آموزان با نیازهای ویژه راه اندازی می شود

وی ادامه داد: از ۱۷ مرکز مشاوره خانواده دانش آموزان با نیازهای ویژه که در کشور راه اندازی خواهد شد یک مرکز آن  در استان گلستان خواهد بود.

حسینی با تشریح  برنامه ارتقا و بهبود مدیریت آموزشگاهی بیان کرد:  در سال جاری ۱۰ مرکز رفاهی، آموزشی و خدماتی ویژه ارتقا و بهبود مدیریت آموزشگاهی در کشور راه اندازی خواهد شد که در صورت وجود امکانات یک مرکز در استان گلستان راه اندازی خواهد شد.

وی گفت: آموزش مهارت های چند گانه به ده درصد معلمان استان گلستان، آموزش زبان اشاره  به  ۱۴۰ نفر  و خط بریل به ۴۰ نفر، راه اندازی پایگاه جامع آموزش مجازی و سامانه ندای همراه، مناسب سازی یک مدرسه اوتیسم و یک مدرسه پذیرا و تامین ۸۱۰ گوشی ویژه دانش آموزان استثنایی استان گلستان با مشارکت خیرین از جمله برنامه های سازمان آموزش و پرورش استثنایی در سال جاری برای استان گلستان است.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.