1399-05-07 11:19
1259
0
69627
نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس:

هیچ توضیحی برای تجاوز جنگنده های‌امریکایی قابل‌قبول نیست/ حنای امریکا رنگی ندارد/وزارت خارجه مظهر خشم‌مقدس ملت باشد

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت امورخارجه به وظیفه قانونی خود در محکومیت واحقاق حق نظام جمهوری اسلامی ایران در مجامع بین المللی آستین همت بالا بزند و مظهر خشم مقدس ملت عزیز ایران در مواجه با این پدیده های شوم باشد.

به گزارش گلستان ما؛ غلامرضا منتظری درگفتگو با خبرنگار این پایگاه خبری پیرامون حادثه جنگنده های امریکایی و مزاحمت برای هواپیمایی ایران در حریم هوایی سوریه اظهار کرد:  جبهه ی استکبارهمیشه تلاش میکند که حیات خودش را به دیگران نشان دهد اما در یک تحلیل واقعی ایالات متحده ی امریکا به تعبیر مقام معظم رهبری روز شمار افول و انحطاط خودش رابه نظاره نسشته است، اما نمی خواهد زبان به اعتراف بگشاید.

وی افزود:  هراز گاهی دشمنان ما به شکل های مختلف میخواهند خصومت و دشمنی خود را  نسبت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نشان دهند اتفاقا این موید این است که انقلاب ایران زنده، پویا و تاثیر گذار است اگر ما تاثیر گذار نبودیم این همه دشمن نداشتیم.

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: جامعه جهانی با دیدن این صحنه ها و رخ دادهای نامبارک و غیر انسانی رفته رفته ضریب باورش نسبت به اینکه ایالات متحده ی امریکا که حقوق بشر فقط لق لقه ی زبانشان است ، بیشتر می شود و بنظر می رسد؛ شیوع پذیری باور جامعه ی جهانی و به ویژه اندیشه های منصف بیشتر خواهد شد.

وی با اشاره به سپر قراردادن یک هواپیمای مسافربری با هواپیمای نظامی و جنگی، بیان کرد:  امروز هیچ انسان مطلع و آگاهی از امریکا این بهانه های واهی که "ما تردید داشتیم این هواپیما چیست؟"با توجه به تکنولوژی پیشرفته ی دانش و فناوری ، نمی پذیرد. امریکا  ازمدعیان تراز اول این عرصه در صنایع نظامی است این فریبی بیش نیست و اتفاقا با این کار د ماهیت منافق گونه خود را برای مردم بیشتر آشکار میکنند.

خدشه دار کردن پیوند مستحکم بین جمهوری اسلامی ایران و جبهه ی مقاومت

منتظری  خاطرنشان کرد: امریکا درحقیقت میخواهد دوباره پرچم تهدید را بالا بیاورد و جمهوری اسلامی ایران را برای ادامه ی مسیر حق خودش با مشکلاتی مواجه کند اما این نه اولین بار نیست که تهدید میکند وهواپیمای غیر نظامی را چندین بار در اب های خلیج فارس تهدید کرد و چقدر جمعیت مظلوم و بی دفاعی را روی اسمان نشانه گرفتند و با همان بهانه ها را دارند. قطعا حنایشان رنگی ندارد وهر چقدر دشمنی های خودشان را به اشکال مختلف افزایش بدهند میزان استقامت و پایداری و دفاع ما از هر مسیر عزت بخش اسلامی بیشتر خواهد شد.

وی خدشه دار کردن پیوند مستحکم بین جمهوری اسلامی ایران و جبهه ی مقاومت را هدف دیگر این مجموعه دانست و متذکرشد:  این کار جدیدی نیست توسط رژیم سهیونیستی  همین شیوه سال پیش تکرار شد که بتوانند به این اختلافات دامن بزنند. آنها که سوریه و لبنان مرکز اوج جبهه ی مقاومت هسن و ارتباط وسیع با جمهوری اسلامی ایران  دارندو میخواستند در حقیقت پدافند هوایی سوریه را دچار تردید کنند تا هواپیمای ایران توسط پدافند جبهه ی مقاومت ساقط شود و زمینه ی اختلافات بین یک مجموعه ی قوی و مستحکم بشود اما به تعبیر ایات شریف قرٱن انها هر چه مکر و توطئه بکنند خداوند مکر را به خودشان باز می گرداند وهر چه جلوتر میرویم نشانه های خودش رادر دفاع از جبهه ی حق به جهانیان بیشتر نشان میدهند.

منتظری اضافه کرد: در واقعه ی برجام برخی نیروهای داخلی باورشان  نمی شد که امریکا قابل اعتماد نیست اما وقتی برجام شکل گرفت و ایالات متحده امریکا  در زمره نخستین کسانی بود که عهدنامه را  نادیده گرفت  و عقب نشینی کرد پشت صحنه  واقعی ایالات متحده آشکار شد  این تکمیل کننده بی اعتمادی در جای جای جهان بویژه در منطقه و محور مقاومت است.

مجلس انقلابی و ولایی بدون شک بی تفاوت نخواهد نشست

وی خاطرنشان کرد: مجلس ما بعنوان مجلس انقلابی و ولایی بدون شک بی تفاوت نخواهد نشست و کمیسیون امنیت ملی مجلس که طلایه دار این موضع گیری هاست قطعا کارش را بخوبی انجام خواهد داد.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: از حوزه دیپلماسی خودمان با محوریت وزارت امورخارجه انتظار داریم ابعاد این ماجرا را بیشتر برای مردم توضیح دهند و به وظیفه قانونی خود در محکومیت واحقاق حق نظام جمهوری اسلامی ایران در مجامع بین المللی آستین همت را بیش از گذشته بالا بزنند و مظهر خشم مقدس ملت عزیز ایران  در مواجه با این پدیده های شوم باشد.

انتهای پیام/

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.