1399-02-23 12:51
1167
0
68609
در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل حفظ آثار گلستان مطرح شد؛

از تحریف معارف دفاع مقدس جلوگیری شود/تولیدات دفاع مقدس با زبان هنر، نسل فعلی را واکسینه می کند/جمع آوری۵۸۵۰۰ سندِدفاع مقدس در گلستان

مراسم تودیع و معارفه مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گلستان با حضور جانشین حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس گلستان و جمعی از مسئولین در گرگان برگزارشد.

به گزارش گلستان ما؛ آیین تکریم و معارفه مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان با حضور امیر فهمیده ؛ جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کشور و جمعی از مسئولین استان برگزارشد.

ضرورت جلوگیری از تحریف معارف دفاع مقدس

محمد فهمیده ؛ جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کشور امروز در مراسم تکریم و معارفه مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان اظهار کرد: خداوند متعال عنایاتی ویژه به مردم ما داشت که پیروزی انقلاب اسلامی ، حاکمیت ولایت فقیه ، ۸ سال دفاع مقدس و حضور آگاهانه و مجاهدانه مردم در تمام صحنه ها از جمله آن است

وی افزود: امام خمینی (ره) با رقم زدن وقایعی تاریخی در این سرزمین از ضرورت صدور انقلاب سخن گفتند و کاری که سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در این سال ها انجام دادند دقیقا همان بود

جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کشور تصریح کرد: ان شا الله از سوم خرداد ماه که سالروز آزادسازی خرمشهر است چهلمین سالگرد دفاع مقدس را در طول ۴۳ هفته با برنامه های متعدد گرامی خواهیم داشت.

وی تاکید کرد: آنچه که بر تکلیف ماست این است که باید معارف دفاع مقدس را بشناسیم و از تحریف و انحراف آن جلوگیری کنیم  و تمام توان خود را برای گسترش آن به کار ببریم.

تولیدات دفاع مقدس با زبان هنر، نسل فعلی را واکسینه می کند

هادی حق شناس استاندار گلستان در ادامه اظهار کرد: خوشبختانه در حوزه تعالی فرهنگ دوران دفاع مقدس کار های بسیار ارزشمندی برای حفظ و نشر اسناد صورت گرفته است.

وی افزود: دفاع مقدس از منظر ارزش های دینی برای ما یک گنجینه بی نظیر است که هنوز کامل استخراج نشده است و جای کار دارد.

استاندار گلستان اذعان کرد: در هیچ جای تاریخ دنیا حماسه آفرینی های سپاه ، ارتش و بسیج در دوران دفاع مقدس را ندیده ایم و اینکه پسری روی پای پدرش باهم شهید شدند برای دفاع مقدس ماست نه یک فیلم تخیلی.

وی بیان کرد: نمونه های تاریخی زیادی از رشادت های دلاور مردان و زنان در دوران دفاع مقدس وجود دارد که می توان با زبان شیوای هنر  به نسل هایی که آن دوران را درک نکرده اند منتقل کرد و زمینه افزایش سرمایه های اجتماعی را فراهم آورد.

حق شناس اضافه کرد: ضروری است ارزش های دفاع مقدس را به نسل جوان امروز جامعه منتقل کنیم تا آینده سازان کشور بدانند مدیون رشادت چه کسانی هستند.

وی  گفت: اگر دستاورهای دفاع مقدس را به زیبایی منتقل نکنیم و زمینه جذب نسل امروز و فردا را فراهم نیاوریم ، بی شک مقصر هستیم و باید پاسخگو باشیم.

استاندار گلستان یادآورشد: اهمیت آثار مکتوب در زمینه دفاع مقدس تا بدان جاست که مقام معظم رهبری برای قریب به ۵۸ اثر حاشیه نویسی داشته اند.

حق شناس یادآورشد: موضوع مقاومت با شعار " ما می توانیم " نشات گرفته از فرهنگ دفاع مقدس و روحیه ایثار و شهادت است که باید سرلوحه کار همه ما باشد.

جمع آوری۵۸۵۰۰ سند مربوط به دفاع مقدس در گلستان

و سردار علی ملک شاهکوهی ؛ فرمانده سپاه نینوا و مدیرکل سابق بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان، اظهار کرد: با توکل به خداوند متعال توفیق داشتیم طی دو سال گذشته بیش از ۱۰۰ واحد کتاب مکتوب در حوزه دفاع مقدس تولید کنیم و ۵۸۵۰۰ سند مربوط به دفاع مقدس از سراسر استان جمع آوری کنیم.

وی افزود: با پیگیری های مستمر ، امروز همه دانشگاه های استان درس آشنایی با دفاع مقدس را برای دانشجویان تدریس می کنند تا با حماسه سازی های رزمندگان آسمانی ما آشنا شوند
فرمانده سپاه نینوا  تصریح کرد: تمام سعی خود را در این مدت به کار بستیم تا روند ساخت پروژه مرکز فرهنگی موزه دفاع مقدس را  تسریع کنیم و توانستیم بیش از ۲۰ میلیارد اعتبار جذب کنیم.

وی بیان کرد: در این موضوع همه دستگاه های و نهاد های مختلف ثابت کردند به فرهنگ دفاع مقدس و تفکر شهادت علاقه مند هستند

ملک شاهکویی گفت: به چشم دیدم در این مسیر شهدا ما را یاری کردند و هرجا کاری دچار خلل شد با مددجویی از این شهدا راه حل را پیدا می کردیم.

گفتنی است، در این مراسم از زحمات سردار علی ملک شاهکوهی تقدیر و محمدرضا کاظمی به عنوان مدیرکل جدید این بنیاد معرفی شد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.