1399-02-04 23:23
894
0
68326
در نشست مجمع نمایندگان گلستان با رییس جهادکشاورزی استان مطرح شد؛

تولید۶۰ درصد دانه های روغنی کشور در گلستان/اولویت نمایندگان بخش کشاورزی باشد/ تاکید بر لزوم تدوین برنامه راهبردی صنایع تبدیلی

نمایندگان منتخب مجلس شورای اسلامی استان گلستان اولویت فعالیت خود را بخش کشاورزی بیان و بر لزوم تدوین برنامه راهبردی صنایع تبدیلی و تکمیلی تاکید کردند.

به گزارش گلستان ما؛ نشست مجمع نمایندگان منتخب مردم استان گلستان در مجلس شورای اسلامی  ومختار مهاجر رییس جهادکشاورزی استان عصر امروز با هدف بررسی آخرین وضعیت بخش کشاورزی استان، ظرفیت ها و مشکلات آن برگزار شد.

مختار مهاجر با تشریح عملکرد سازمان در بخش های مختلفT اظهار کرد: امیدواریم با همکاری و پیگیری های نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی بتوانیم ارتقای بیشتر تولید را در استان شاهد باشیم ومشکلات بخش کشاورزی را مرتفع کنیم.

وی افزود: حفاظت و بهره وری بهینه از منابع تولید بنیان اساسی اهداف بخش کشاورزی است.

رییس جهادکشاورزی استان در ادامه با اشاره به اینکه ۳۰ درصد اقتصاد استان به صورت مستقیم و ۶۵ درصد اقتصاد استان به صورت غیر مستقیم به بخش کشاورزی وابسته است، تصریح کرد: ۶۰ درصد دانه های روغنی کشور در گلستان تولید می شود.

وی با تشریح برنامه ها و پروژه های جهش تولید در بخش کشاورزی به تعدادی از پروژه های شاخص بخش کشاورزی در استان اشاره کرد.

مهاجر برگزاری این نشست را فرصت مغتنمی دانست و متذکرشد: امیدواریم بررسی مشکلات پیش روی بخش کشاورزی به راهکارهای مناسبی برای حل معضلات این بخش پرداخت.

تلاش برای پیشرفت همه جانبه استان

رحمت الله نوروزی دبیر مجمع نمایندگان منتخب مردم گلستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه استان گلستان قطب کشاورزی کشور است، گفت: دغدغه همه  نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی پیشرفت و توسعه همه جانبه استان و تقویت معیشت مردم منطقه است.

غلامعلی کوهساری نماینده منتخب مردم رامیان و آزادشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: مجمع نمایندگان استان به فضل الهی همدل و همراه بامسوولان و مدیران و همکاران بخش کشاورزی استان خواهد بود و از  تمام تلاش خود  برای توسعه و پیشرفت و ارتقای بخش کشاورزی استان استفاده خواهد کرد.

توسعه ی پرورش کرم ابریشم و رفع مشکلات نوغانداران منطقه

رضا آریان پور نماینده منتخب مردم  مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه تپه در مجلس شورای اسلامی هم در این جلسه گفت: توسعه ی پرورش کرم ابریشم و رفع مشکلات نوغانداران منطقه  و توسعه ی باغات و اراضی شیبدار و تقویت معیشت مردم در شهرستانهای شرق استان از اهداف اساسی ما خواهد بود.

رمضانعلی سنگدوینی نماینده ی منتخب مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که اولویت اول ما باید بخش کشاورزی باشد، گفت: امسال سال سختی برای دولت است و باید مراقبت کنیم که صدمه ای به کشاورزی استان که بخش اعظم اقتصاد استان وابسته ی به آن است وارد نشود.

اهمیت سند آمایش سرزمین

غلامرضا منتظری نماینده منتخب مردم شریف گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم تدوین برنامه جامع و راهبردی در زمینه ی صنایع تبدیلی و تکمیلی گفت:  وجود سند آمایش سرزمین بسیار مهم است تا زمانی که این مهم انجام نشود کار ما سلیقه ای است اگر آمایش سرزمین شکل بگیرد براساس نیاز منطقه کشت و تولید خواهد شد.

اشتغال و به کارگیری جوانان فارغ التحصیل بیکار

امان قلیچ شادمهر نماینده منتخب مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: در استان گلستان ظرفیت بسیار خوبی به لحاظ علمی و تحقیقاتی داریم.

وی  به لزوم توجه به معضل اشتغال و به کارگیری جوانان فارغ التحصیل بیکار و لزوم  تغییر الگوی کشت تاکید کرد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.