1399-01-23 21:32
1177
0
68137
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان خبر داد:

ثبت نام بیش از 8500 گلستانی در سامانه بیمه بیکاری/ شرایط برخورداری از بیمه بیکاری

سعید مازندرانی گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی سامانه ای جهت ثبت نام کارگرانی که به علت بیماری کرونا از کار اخراج و بیکار شده اند، معرفی کرده است که در این سامانه بیش از 8500 نفر از گلستان ثبت نام کرده اند.

به گزارش گلستان ما، سعید مازندرانی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان اظهار کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی سامانه ای با نشانی bimebikari.mcls.gov.ir جهت ثبت نام کارگرانی که به علت بیماری کرونا از کار اخراج و بیکار شده اند، معرفی کرده است که این افراد برای دریافت بیمه بیکاری می توانند در این سامانه ثبت نام نمایند.

وی افزود: این افراد باید 3 شرط برخوردار باشند، اول این که هزینه بیمه بهمن ماه آن ها واریز شده باشد، دوم این که کارفرما داشته باشد و سوم این که 3درصد بیمه بیکاری برای آن ها واریز شده باشد.

مازندرانی ادامه داد: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان افرادی را که این شرایط را داشته باشند به تامین اجتماعی معرفی می کند و از 3 ماه بیمه بیکاری اسفند، فروردین و اردیبهشت برخوردار خواهند شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان تصریح کرد: اگر شرایط کنونی بعد از اردیبهشت همچنان ادامه داشته باشد تصمیم گیری خواهد شد و در غیر این صورت اگر کسب و کار شروع شود این افراد می توانند به کار خود بازگردند و بیمه خود را ادامه دهند.

وی اذعان داشت: در این سامانه بیش از 8500 نفر ثبت نام کرده اند که بخشی از آن ها کارگران ساختمانی، فرش و رانندگان تاکسی هستند که کار فرما ندارند یعنی خویش فرما هستند و از بیمه یارانه ای استفاده می کنند و 3 درصد بیمه بیکاری را هم واریز نکرده اند که دولت تصمیم گرفته برای این افراد به جای بیمه بیکاری، کارت های اعتباری خرید را در اختیارشان قرار دهد که این ان شا الله هفته آینده محقق خواهد شد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.