1399-01-19 11:24
1512
0
68079
فاضل تشریح کرد؛

شایعه ای که از اساس صحت ندارد/همه چیز درباره سی تی اسکن بیماری که کرونایی نبود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با تاکید براینکه از ابتدای شیوع کرونا همه چیز رسانه ای شد، گفت: تصاویری که از سی تی اسکن بیماری در بیمارستان صیادشیرازی گرگان در آذرماه 98 منتشر شد کرونا نبود.

به گزارش گلستان ما؛ عبدالرضا فاضل  امروز در گفتگو با خبرنگاران  درخصوص شایعاتی مبنی برپنهان کاری اعلام شیوع بیماری کرونا ،اظهار کرد: طی روزهایی اخیر شایعاتی در فضای مجازی  منتشر شد که  در استان گلستان از آذر ماه بیمار کرونایی داشتیم و ما این موضوع را پنهان کردیم که که این موضوع صحت ندارد.

وی ادامه داد : در آذر ماه سی تی اسکن ریوی در بیمارستان  شهید صیادشیرازی گرگان انجام شده که شبیه به کرونا بود زیرا  در آن زمان بیماری آنفولانزای N1H1 در استان گلستان شایع بود .

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان تصریح کرد: این فرد  به بیماری سرطان روده بوده و علاوه بر آن درگیری کبدی و ریوی داشته است و در روز گذشته به دلیل نارسایی خونی و مشکلات کبدی به بیمارستان مراجعه می کند و پس از چند ساعت فوت می کند و  فوت آن ربطی به سی تی اسکن چهار ماه گذشته ندارد.

 فاضل یادآورشد:  آنفولانزای N1H1 به بیماری کرونا شباهت فراوانی دارد لذا در استان گلستان مواردی از بیماری حاد تنفسی در اسفند ماه داشتیم که با تست کرونا مشخص شده که این بیماران به کرونا مبتلا نبودند.

وی  اضافه کرد: نه تنها در استان گلستان بلکه در کشور از ابتدای مشاهده اولین مورد ابتلا رسانه ای شد.

فاضل توضیح داد:  از روز نخست اسفند ماه پس از آنکه نخستین مورد کرونایی در استان گزارش شد در راستای پیشگیری از این بیماری (کووید ۱۹ )وارد عمل شدیم.

وی اذعان کرد: باید بپذیریم که "کرونا " یک ویروس جدیدی است و  با توجه به تحریم های ظالمانه در بحث کیت تشخیص در ابتدای شیوع آن با محدودیت ها مواجه بودیم اما به حمد الله اکنون دیگر آن محدودیت ها وجود ندارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان تاکید کرد: در فضای مجازی شایعاتی بیان می شود که چند ماه قبل از شیوع این بیماری  در کشور بیماران کرونایی وجود داشته است که این موضوع صحت ندارد .

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.